اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960507255835632

نگاهی به زندگی حرفه ای Geza Schoen

رقصنده با مولکول‌ها

کد: 13960507255835632

https://goo.gl/7eBGQh

، تهران , (اخبار رسمی): دانش بالای «شون» (Geza Schoen)، در علم شیمی و تسلط مثال زدنی وی در ساخت ترکیبات مدرن و پیچیده، و استفاده از مولکول های معطر در قالب ترکیبات مختلف، از ابعاد مهم توانایی‌های وی در زمینه عطرسازی است. این مقاله نگاهی به زندگی حرفه ای Geza Schoen و معرفی آثار او خواهد داشت.

رقصنده با مولکول ها

به گزارش لوکس بایر، Geza Schoen در شهر Kassel آلمان متولد شد. دوران کودکی و نوجوانی گزا، در همین شهر و در دنیایی پر از شور، هیجان، زیبایی و رؤیاپردازی پشت سر گذاشته شد. ذهن خلاق و پر از ایده و رؤیای شون، از همان سنین، وی را به کنکاش و کاوش در رابطه با موضوعات و پدیده‌های مختلف رهنمون ساخت و در سایه پرورش یافتن در محیطی پر از کنجکاوی و چالش بود که شون، همواره مسائل و رویدادها را از دریچه ای متفاوت مورد بررسی قرار می داد و از به چالش کشیدن باورها و عقاید مرسوم، هرگز ابایی نداشت. او که همواره بدنبال تجربیاتی تازه و بیان تفکرات و ایده‌های خود، بی هیچ محدودیت و مرزی بود؛ عطرسازی را بهترین راه برای حرکت بسوی خواسته‌ها و تفکرات خود یافت و دوره‌های آموزشی خود را با موفقیت در مدرسه معتبر Symrise پشت سر گذاشت و پس از حضور در پروسه ساخت چند عطر در مقام دستیار، تصمیم به فعالیت در مسیری مستقل و بر مبنای چارچوب‌های مد نظر خود گرفت.

اگرچه شون با برخی از برندهای مد و زیبایی همچون Diesel، FCUK و Baldessarini همکاری‌هایی داشته است؛ اما او همواره یکی از منتقدان چرخه تجاری و مادی گرای عطرسازی است که با تولید انبوه عطرهای مختلف؛ خلاقیت، زیبایی و اصالت آثار را در این زمینه به خطر انداخته اند. شون معتقد است روی آوردن برندهای مد و زیبایی به ساخت عطرهای به اصطلاح لوکس و اختصاصی، سبب رشد تعداد زیادی از محصولات فاقد اصالت و غنا در مارکت عطر و در نتیجه، سرخوردگی و نا امیدی مخاطبان از این هنر ویژه خواهد شد. همچنین، او بی هیچ واهمه ای از برندهای عطری که بطور ویژه برای ستارگان و چهره‌های شناخته شده، ساخته شده اند انتقاد می کند. گزا با شناخت بالایی که از آثار جریانساز و مهم عطرسازی مدرن دارد؛ همواره از آثار ارزنده ای که در چند دهه گذشته از سوی خانه‌های مختلف ارائه شده و عطرسازی را تحت تأثیر قرار داده اند؛ بعنوان یکی از منابع الهام بخش و آثاری که آرزوی خلق آنان را دارد یاد می کند. با این همه او بدنبال خلق عطرهایی مستقل، متفاوت و چالش بر انگیز است که پیچیدگی و سادگی را همزمان در خود داشته باشند و ضمن پایبندی به ریشه‌ها و اصول عطرسازی، تجربه ای بکر و بیاد ماندنی را برای مخاطبان، رقم بزنند.

دانش بالای شون در علم شیمی و تسلط مثال زدنی وی در ساخت ترکیبات مدرن و پیچیده، و استفاده از مولکول‌های معطر در قالب ترکیبات مختلف، بُعد دیگری توانایی‌های وی در زمینه عطرسازی است. توانایی‌های بسیار و تسلط بالای وی بر جنبه‌های علمی و شیمیایی عطرسازی، تفکراتی ساختار شکنانه و مدرنگرا، شخصیتی جسور و بلند پرواز و ذهنی خلاق و پر از ایده‌های بکر و متفاوت، گزا شون را به یکی از ستاره‌های بزرگ و جریانساز عطرسازی معاصر تبدیل کرده است.

 

استعداد و توانایی‌های بی انتهای گزا شون و نیز جسارت وی، که بی هیچ هراسی از نادیده گرفته شدن در مارکت، وی را در مسیر خلق روایحی ساختار شکن و نامتعارف به پیش می برد؛ موجب شده تا وی در پروژه‌های مفهومگرا و هنری متعددی حضور یابد. از میان این همکاری‌های ویژه و متفاوت می توان به خلق عطرهایی برای لاین‌های مستقل و ناشناخته اشاره کرد. عطرهایی همچون Paper Passion که در سال 2012 برای لاین Wallpaper* STEIDL ساخته شد و یا دو عطر Wode (Paint) و Wode (Scent) که در سال 2008 با الهام از میدان‌های جنگ و روایحی همچون خون، فلز، دود و چرم، برای لاین Boudicca ساخته شده اند؛ نمونه ای از این آثار ویژه و منحصربفرد هستند.

علی رغم تمامی فعالیت‌های متفاوت و اتخاذ رَویه‌هایی بر خلاف جریان بازار، شون در همکاری با برخی از خانه‌های بزرگ و معتبر عطرسازی نیش و هنری، آثاری را خلق کرده است که به موفقیت‌های ویژه ای دست یافته اند و مورد توجه دوستداران عطر قرار گرفته اند. در ادامه، نگاهی خواهیم داشت به آثار موفقی که شون در قالب همکاری با خانه‌های لوکس و هنری جهان عطر، ساخته است.

 

Clive Christian  و یک همکاری لوکس، آغاز ماجراجویی‌های شون در دنیای عطرسازی نیش

خانه لوکس کلایو کریستین، در نخستین سال‌های فعالیت خود، مسئولیت ساخت برخی از ترکیبات عمیق و پیچیده مد نظر خود را که با بکار گیری غلظت بالایی از روغن‌های گرانقیمت و طبیعی ساخته شده اند؛ به گزا شون سپرد و شون، دو اثر بیاد ماندنی را در قالب این همکاری برای این لاین خلق کرد. عطرهایی که هر یک، موفقیت‌های بزرگی را برای این لاین به ارمغان آوردند و روی دیگری از توانایی‌های شون در ساخت ترکیباتی چند لایه و شگفت انگیز را به نمایش گذاشت. دو عطر لوکس و فاخر 1872 Men و X for Men محصول 2001 خانه کلایو کریستین، معرف عطرسازی خلاق و خوش آتیه به جهان عطر هستند.

گرمای تأمل بر انگیز و گزنده آکورد کهربای حاصل از دارچین، لادن، استیراکس و وانیل که بافضایی دودی، گیاهی و خزه ای از سدر، خزه بلوط و وتیور احاطه شده است؛ کلیت X for Men را شکل داده اند. رایحه ای عمیق و نافذ که در قلبی نامتعارف از آمیزش فلفل و زنبق تنیده شده است و با لطافت مطبوع آناناس و ریواس، کامل می شود. 1872 Men نیز نمایشی گرانقیمت از نشاط مرکباتی همچون گریپ فروت، ترنج، نارنگی و لیمو است که با حجمی سبز و تمیز از اسطوخودوس، پتیت گرین و رزماری همراهی می شوند و با ادغام در لایه‌هایی میوه ای، چوبی و صمغی-دودی، غنای ویژه ای پیدا کرده اند.

 

 ایده پردازی‌های فاخر در همکاری با Ormonde Jayne

لاین عطرسازی خوشنام و موفق انگلیسی Ormonde Jayne، در سال 2002 با ایده خلق روایحی مدرن، اصیل و اثرگذار، در سال 2002 متولد شد. این خانه لوکس، مسئولیت ساخت آثار خود را به گزا شون سپرد تا از تلفیق ایده‌ها و خواسته‌های خود با تفکرات انقلابی و متفاوت شون، مجموعه ای از عطرهای فاخر و ارزشمند، به جهان عطر معرفی شود.

همراهی سبز، گیاهی، رزینی-دودی و شگفت انگیز سوزنی برگ‌ها و گیاهان تازه با وتیور و سدر، که بر بستری از نوت‌های ادویه ای، به قلبی پودری و مسحور کننده از یاس و بنفشه پیوند خورده است؛ عطر Ormonde Woman را در سال 2002 بعنوان پیشگام قدرتمند و ستودنی این خانه معرفی کرد. Champaca با نمایشی از عصاره کمیاب و گرانبهای شامپاکا که بر پایه ای از چای، بامبو و فلفل به اجرا در آمده است و در لایه‌هایی اسرار آمیز از صمغ‌ها و مشک کامل شده است؛ به همراه آمیزش فاخر و اعجاب انگیز صمغ‌هایی همچون تولو، بنزویین و کندر با قلبی گل بو و درخشان از اغواگری‌های رز و ارکید و تازگی سبز شکوفه‌های پرتقال در عطر تحسین شده Tolu، دیگر آثاری هستند که شون در همکاری با این لاین عطرسازی در سال 2002 ارائه کرد.

شون که در این سال‌ها با آثار درخشان و تحسین شده خود، توجه بسیاری از طراحان و کارشناسان عطر را به خود جلب کرده بود؛ همکاری با لاین اورمونده جین را ادامه داد و ماحصل این همکاری، معرفی تعداد بیشتری از عطرهای بکر و متفاوت به دنیای روایح بود. همراهی وجوه میوه ای و مطبوع فرانجیپانی با اغواگری‌های ایندولیک و سبز گل‌های سفید بر بستری درخشان و شاداب از ترنج و شکوفه لیمو در Frangipani محصول 2003؛ همراهی سدر و سوزنی برگ‌ها با حجم بالایی از ادویه‌ها همچون فلفل، هل و گشنیز بر پایه ای از عود و صندل در Ormonde Man محصول 2004؛ عطری با المان‌های شرقی و عارفانه همچون رز، گل صد تومانی، خرما و زعفران که در لایه‌هایی از کهربا و فلفل کامل شده است با عنوان Ta'if محصول 2004؛ Isfarkand با رایحه ای چند لایه و عمیق که از ادغام درخشش مرکبات در قلبی از فلفل شکل گرفته و در پایه ای از سدر، خزه بلوطی و وتیور کامل شده است، محصول 2005؛ و در نهایت، فضای اسرار آمیز و بکری که از ادغام وجوه خامه ای و پودری زنبق با تلخی سبز برگ بو شکل گرفته است و در سایه‌هایی صمغی-دودی از مر، بخور، گایاک و پچولی به جریان افتاده و با لمسی از رایحه فلفل به کمال می رسد در Orris Noir محصول 2006، تعدادی از آثار موفق و برجسته اورمونده جین هستند که شون خالق آن‌ها است.

در میان تمام عطرهای ارزنده و ویژه ای که شون در این سال‌ها برای این لاین عطرسازی خلق کرده است؛ مجموعه ای با عنوان The Four Corners of the Earth که در سال 2012 معرفی شد؛ از جایگاه ویژه ای برخوردار است. این مجموعه شامل عطرهایی است که ارائه گر تصاویری معطر از سرزمین‌های دور و ناشناخته، فضاهای اسرار آمیز، تمدن‌های مختلف و نیز عناصر طبیعی هستند. تمامی این داستان‌ها و ایده‌ها، با تکیه بر نبوغ شون در تلفیق عصاره‌های طبیعی با آکودها و ترکیبات آزمایشگاهی، در بالاترین سطح کیفی؛ به روایحی شگفت انگیز و منحصربفرد تبدیل شده اند. هم نشینی جیر و زنبق در فضایی آکنده از اغواگری‌های وانیل و نشاط مرکبات و ادویه‌ها در Tsarina؛ ترکیبی از تنباکو و جیر با نوت‌های ادویه ای و چای بر پایه ای از آیزو ای-سوپر و عنبر در Montabaco؛ نمایشی متفاوت و شگفت انگیز از عود در Nawab of Oudh که از ادغام وجوه صمغی، دارویی و چوبی آن با فلفل، دارچین و نوت‌های سبز شکل گرفته و بر بستری از عنبر سائل و نوت‌های گل بو نقش بسته است؛ و Qi، عطری از چای، اوسمانتوس و شکوفه لیمو که با لایه‌هایی گیاهی از مشک و ماته و فضایی دودی-کهربایی از مر، بنزویین و دارچین ادغام شده است؛ آثار زیبا و چالش بر انگیز این مجموعه منحصربفرد هستند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس