اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960518257035632

معرفی عطرهای Atelier Flou

طرح‌هایی برای خلق یک رایحه ساده

کد: 13960518257035632

https://goo.gl/4d17Yi

، تهران , (اخبار رسمی): ساخت هر عطر، پس از طی فرایندی طولانی در رابطه با فکر کردن به ایده های مختلف، آغاز می شود تا در نهایت، احساسات مخاطبان توسط رایحه ای ساده که با مواد اولیه مرغوب ساخته شده است انگیخته و بروز داده شود.

طرح هایی برای خلق یک رایحه ساده
طرح‌هایی برای خلق یک رایحه ساده

جین فرانسوا کبوس، سال‌‌ها سرپرستی بخش مد و زیبایی Balenciago را بر عهده داشت و پس از واگذاری این خانه به Gucci در سال 2001، تصمیم به فعالیت در عطرسازی گرفت.

به گزارش لوکس بایر «ساخت هر عطر، پس از طی فرایندی طولانی در رابطه با فکر کردن به ایده های مختلف، آغاز می شود تا در نهایت، احساسات مخاطبان توسط رایحه ای ساده که با مواد اولیه مرغوب ساخته شده است انگیخته و بروز داده شود.» این گفته، خلاصه‌ای از تمام فعالیت‌ها و فرایندهایی است که در خانه عطرسازی نیش و فاخر Atelier Flou جریان دارد. چکیده‌ای از فلسفه و خط مشی این نام نوپا در جهان عطر که توسط طراح و مؤسس آن، Jean-Francois Cabos، عنوان شده است.

جین فرانسوا کبوس، سال‌‌ها سرپرستی بخش مد و زیبایی Balenciago را بر عهده داشت و پس از واگذاری این خانه به Gucci در سال 2001، تصمیم به فعالیت در عطرسازی گرفت. کبوس، مراحل راه‌اندازی لاین عطرسازی اختصاصی خود را با وسواس و صرف زمانی طولانی به پیش برد و اگرچه در این مدت، همکاری‌های مختلفی را برخی از طراحان و عطرسازان تجربه کرد اما هدف اصلی وی، بنا نهادن یک لاین عطرسازی هنری و فاخر بود. او عنوان می‌کند: ما از روند حاکم بر مارکت و اصول برندهای تجاری، تبعیت نمی‌کنیم. در ضمن، برای ساخت روایحی نامتعارف و غافلگیرکننده تقلایی نخواهیم کرد. آنچه که ما در این لاین عطرسازی به دنبال آن هستیم خلق آثاری ساده برای لذت‌بردن و آرامش است که بر پایه ترکیبی لطیف اما نافذ، متوازن و موزون، پالوده و فاخر، با یک هارمونی پویا و پر طراوت به اجرا در آمده‌اند."

ساخت عطرهای این خانه، فرایندی جالب توجه و البته پیچیده را پشت سر می‌گذارد. کبوس، به منظور بیان هرچه شفاف‌تر و باورپذیرتر ایده‌ها و خواسته‌های خود در قالب یک رایحه، ابتدا تمامی آنچه را که در ذهن دارد را یادداشت مب‌کند و پس از آن، طرح نهایی و فضای مورد نظر خود را به صورت یک نوشته ادبی یا در قالب یک طراحی، به عطرساز اختصاصی این خانه ارائه می‌دهد. Jacques Chabert کسی است که عهده‌دار ساخت ترکیب عطرهای آتلیه فلو است. او که کارنامه موفقی در همکاری با خانه عطرسازی افسانه‌ای Guerlain و نیز لاین عطرسازی Chanel دارد کار نوشتن فرمول‌ها و ساخت ترکیبات را بر مبنای این طراحی‌ها و نوشته‌ها آغاز می‌کند و پس از پشت سر گذاشتن فرایندی دشوار و طولانی، چندین ترکیب را در اختیار کبوس قرار می‌دهد تا او، ساده‌ترین، جذاب‌ترین و طبیعی‌ترین ترکیب را که با فضای مد نظر او، بیشترین همخوانی را دارد انتخاب کند. ورود آتلیه فلو به دنیای روایح در سال 2010 و با عطرهایی اتفاق افتاد که با عبور از روند طولانی و پر از چالش، خلق شده‌اند.

غوغایی از اغواگری‌های سبز و شهوانی یاس که بر ابریشم رز و حریر زنبق نقش بسته است، فضای گل بو و پودری خیره‌کننده‌ای را به عطر Paradis Paradis بخشیده است که در ادامه، مشک، وانیل و ترنج، این درخشش فاخر و ناب را به کمال می‌رسانند. Shamsin یکی دیگر از آثار موفق این مجوعه است که ترکیبی صمغی و دودی از کندر، لادن و پچولی را به زیبایی با لایه‌هایی گل بو، پودری و چوبی ادغام کرده است. Monsieur mon Amour تقابلی جذاب و دلنشین میان درخشش و تازگی مرکبات با پایه‌ای دودی، صمغی و تاریک از گایاک، پچولی، سدر و کندر است.

روایحی ساده اما عمیق و گیرا که با نهایت ظرافت و کیفیت خلق شده‌اند، مهم‌ترین ویژگی آثار آتلیه فلو است و روند ارائه و پس از آن، موفقیت این عطرها در سال 2010، افتتاحیه باشکوه و آغازی مقتدرانه برای کبوس و لاین انحصاری او در این سال رقم زد.

Ten Nine یکی دیگر از عطرهای پیشگام این خانه در سال 2010 است که با استقبال قابل قبولی مواجه شد. عطری از وجوه صمغی، دودی و جانوری آکورد عنبر که با بر بستری تمیز و کلاسیک از اسطوخودوس و رزماری، با زمینه‌ای تازه و مطبوع از انگور سیاه، نارنگی و ترنج همراه شده و در پایه‌ای از مشک، پچولی و صمغ‌ها، فرو می‌نشیند. Katana عطری نشاط‌آور و عمیق از همراهی دانه‌های سرو کوهی با کاج، پچولی و سرو است که بر بستری ادویه‌ای و تازه از هل، گیشنیز و مشک به جریان افتاده است. آمیزش لطافت اغواگرانه رز با سبزی جسورانه برگ‌های بنفشه و یاس بر پایه‌ای از سدر و عنبر، Sloane Rose را پدید آورده است. Eau d`Aviateur طراوتی شفاف، طبیعی و آرامش‌بخش است که از همراهی حجم بالایی از روغن‌های مرکبات با سبزی صابونی پتیت گرین و غنای چای به وجود آمده است و با سایه هایی از سیوت، مشک و صندل، دنبال می‌شود. هم‌نشینی ترش و تلخ ترنج با شیرینی غبارآلود جوز بر بستری تمیز و کلاسیک از رزماری که در پایه‌ای فاخر از عنبر، خزه و وتیور به کمال می‌رسد، رایحه‌ای چند وجهی اما ساده و مطبوع به Black Purple بخشیده است.

پس از شروع طوفانی و موفق آتلیه فلو در سال 2010، کبوس و عطرساز خانه، شابِرت، قدم‌های بعدی برای ساخت آثار جدید را با دقت و وسواس فوق‌العاده‌ای برداشته است و از نتیجه این غیبت طولانی و حساسیت‌های ویژه در سال 2014 با دو عطر زیبای دیگر، رونمایی شد. تازگی و نشاط مرکبات که با حس گیاهی و آرامش‌بخش وتیور همراه شده است و در ادامه با اضافه‌شدن فلفل و روغن پالماروسا، فضایی خاکی و سبز به خود می‌گیرد، کلیت عطر تحسین‌برانگیز Liva را شکل داده است. فضایی مطبوع که با ورود به پایه‌ای کهربایی-ادویه‌ای از دارچین، وانیل و بنزویین، عمیق و متعالی می‌شود.

Amarcord دیگر اثر خانه در سال 2014 است. وتیور، در این عطر نیز فضای کلی رایحه را شکل داده است با این تفاوت که حجم بالایی از ادویه‌ها در کنار بخور، رایحه‌ای خشک، دودی و خاکی به وتیور بخشیده‌اند و در ادامه، زمینه‌ای پودری از زنبق، این نمایش را به پایان می‌رساند.

Hora Fugit با آغازی سبز و تازه از برگ بو، ترنج و اسطوخودوس، که با قلبی چوبی و دودی از پچولی، سدر، وتیور و چوب صندل همراهی شده است و بر بستری خاکی و ادویه‌ای، در پایه‌ای دودی و فاخر از چرم، بنزویین ادغام می‌شود در سال 2017 به مجموعه آثار این خانه اضافه شد.

در سالیان اخیر، لاین‌های عطرسازی مختلفی به جهان عطر معرفی شده‌اند که این امر، موجب افزایش روز افزون عطرها و روایح مختلف در این عرصه شده است. در چنین شرایط پیچیده و فضای رقابتی گسترده فقدان کیفیت، خلاقیت و در نتیجه آن، زیبایی و اصالت آثار، زمینه‌ساز سقوط و فراموشی خانه‌ها و نام‌های بسیاری شده است. با این وجود اما آتلیه فلو، آهسته و پیوسته، مسیر خود را ادامه می‌دهد. این خانه گزیده‌کار، تمامی جوانب ساخت اثری فاخر و گرانبها را در نظر گرفته است و محصولات این لاین، تعریفی ساده، زیبا و بیاد ماندنی را از اصول و تکنیک‌های عطرسازی فاخر ارائه می‌دهند.

حرکت در مسیر ساخت روایحی ساده، نیازمند درکی عمیق و شناختی بالا از اصول عطرسازی است که فرانسوا کبوس، به لطف چنین درک و شناختی، موفق به ارائه آثاری زیبا، لذتبخش، پالوده و اصیل به دنیای روایح شده‌اند. عطرهایی که نتیجه ساعت‌ها، روزها، هفته‌ها و گاهی ماه‌ها ایده‌برداری، فضاسازی و طراحی هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس