اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960614260275632

نگاهی به آثار Giovanni Sammarco

طراحی احساسات و رؤیاها با مرغوب ترین مواد طبیعی

کد: 13960614260275632

https://goo.gl/9BMD96

، تهران , (اخبار رسمی): عطرسازی، جستجویی برای کشف زیبایی‌ها است و عطرسازان، احساسات و رؤیاها را طراحی می‌کنند. برای پرداخت به این مهم، ما نیازمند مواد اولیه هستیم؛ عصاره‌هایی از مرغوب ترین مواد طبیعی جهان. این فلسفه و نگرش عطرساز گزیده کار و ستودنی ایتالیایی، Giovanni Sammarco، در رابطه با عطرسازی است.

طراحی احساسات و رؤیاها با مرغوب ترین مواد طبیعی
طراحی احساسات و رؤیاها با مرغوب ترین مواد طبیعی

به گزارش لوکس بایر، "عطرسازی، جستجویی برای کشف زیبایی‌ها است و عطرسازان، احساسات و رؤیاها را طراحی می‌کنند. برای پرداخت به این مهم، ما نیازمند مواد اولیه هستیم؛ عصاره‌هایی از مرغوب ترین مواد طبیعی جهان. علاوه بر این‌ها، تکیه بر خلاقیت و نو آوری و دیدگاه‌هایی خاص و ویژه، بسیار مهم است. من همواره در تلاشم تا آثاری زیبا را با استفاده از مواد اولیه طبیعی و مرغوب خلق کنم؛ بی هیچ سازش و مصالحه ای در رابطه با ایده‌ها و تفکراتم!"

این فلسفه و نگرش عطرساز گزیده کار و ستودنی ایتالیایی، Giovanni Sammarco، در رابطه با عطرسازی است. سامارکو، در ایتالیا متولد شد و پس از به پایان بردن تحصیلات خود، به سوییس عزیمت کرد تا با فراغ بال و در آزادی مطلق، به خلق عطرهایی خلاقانه، عمیق و منحصربفرد بپردازد. او که دانش آموخته حقوق مدنی در مقطع دکتری است؛ نخستین فعالیت‌های خود پیرامون دنیای عطر را با انتشار مطالب تخصصی در وبلاگ‌های عطر تجربه کرد. با این وجود، شخصیت کمالگرا و استقلال طلب جیووانی، چارچوب‌های معیوب و پوسیده تجاری و صنعتی عطرسازی را کوچک و محدود می‌دید. از همین رو، پس از آشنایی با اصول ترکیب سازی، ساخت فرمول و بیس، به تشویق گروهی از عطرسازان برجسته و بزرگ ایتالیایی، کار بر روی ساخت عطرهای خود را آغاز کرد.

علی رغم نظر بسیاری از اساتید و عطرسازانی که جیووانی از تجربیات و آموخته‌های آنان بهره می‌برد؛ مبنی بر اینکه خلاقیت، جسارت، شهامت و ایده‌هایی متفاوت، در ساخت یک عطر، بیش از تمامی موارد حائز اهمیت است؛ اما سامارکو تأکید ویژه ای بر استفاده از مواد اولیه طبیعی و نفیس برای هرچه غنی تر و اثرگذارتر ساختن ترکیب یک عطر، دارد. به همین جهت او هزینه زیادی را صرف تهیه موادی کمیاب، گرانبها و طبیعی برای ساخت عطرهای خود نمود.

سامارکو، فضای آثار خود را با الهام از ملاقات با افراد و شخصیت‌ها و یا مکان‌هایی که تأثیر ویژه ای روی او داشته و خاطره بویایی ماندگاری برای وی رقم زده اند؛ طراحی می‌کند. این امر، رایحه و کلیت عطرهای وی را بسیار ساده، باورپذیر، اثرگذار و نافذ کرده و بکارگیری حجم بالایی از بهترین و طبیعی ترین روغن‌های عطرسازی، موجب هرچه غنی تر و پالوده تر شدن عطرهای خلق شده توسط جیووانی می‌شود.

لاین عطرسازی Sammarco، محلی برای رؤیاپردازی‌ها و ماجرجویی‌های شگفت انگیز جیووانی است که در کشور سوییس و توسط این هنرمند پایه گذاری شده و در سال 2012 با معرفی سه عطر، حضور عطرسازی خلاق و ستودنی را به شهروندان سرزمین روایح اعلام کرد.

Vitrum یکی از شاهکارهای جیووانی است که به درخواست یک خبرنگار بنام فِدِریکا ساخته شد. فدریکا به سامارکو سفارش ساخت یک عطر وتیور- محور را می‌دهد و جیووانی، با تلفیقی از چند گونه وتیور، آکورد وتیوری شگفت انگیز و قدرتمند این عطر را خلق می‌کند. عطری با محوریت وتیور، ارائه گر فضایی دودی، تاریک، خاکی و اسرار آمیز که با ابریشم رز و تکاپوی فلفلی-ادویه ای همراه شده است.

Bond-T، دیگر عطر ستودنی جیووانی در سال 2012 است. عطری که با الهام از فضای یکی از بزرگترین کارخانه‌های شکلات سازی ایتالیا ساخته شده است. ترکیبی خاکی-دودی از پچولی و کاکائو، اساس این عطر را شکل داده است. همراهی باشکوهی که نشانی از شیرینی مبتذل و پوچ دیگر عطرهای کاکائویی-شکلاتی در آن دیده نمی شود و با این وجود القاگر رایحه ای لذیذ و مطبوع است که با لمسی از درخشش لطیف اوسمانتوس، در پایه ای چرمی و جانوری از کستوریم و لایه‌هایی دودی-گیاهی از تنباکو ادغام می‌شود.

Alter نمایشی اسرار آمیز و غریب از یک اغواگری بی حد و مرز، در فضایی کلاسیک و غنی است که همگان را به ستایش سامارکو و تمجید از او وا داشت. ترکیبی از ابسولوت‌های یاس و رز که وجوه نرم و ش.هو.ا.نی خود را با لایه ای از میموسا تقویت کرده اند و در ادامه با پایه ای جانوری و چرکین از سیوت و بستری دودی و صمغی از بخور، مر و اپوپوناکس همراه شده؛ تا این عطر، رایحه ای دست نیافتنی، بکر و جادویی را ارائه دهد.

پس از به پایان رساندن دوره دکتری در سال 2014، جیووانی در سال 2015 با یک عطر نفیس دیگر بازگشت. Ariel عنوان عطری منحصربفرد است که سامارکو از آن بعنوان دیدگاه خود در رابطه با ابعاد جسمی و روحانی وجود یک زن یاد کرده و ایده ساخت آن را، یکی از بکرترین ایده‌ها و طرح‌های دوران حرفه ای خود می‌داند. شروعی پویا و درخشان از مرکبات و زنجبیل، آغازی هیجان انگیز برای ورود به قلب و کلیت این عطر رقم می‌زند. جایی که ترکیبی سبز و گل بو-پودری از آنجلیکا و مریم که با همراهی دسته گلی فاخر از رز، یاس، بنفشه، اوسمانتوس و زنبق شکل گرفته؛ فضای این عطر مسحور کننده را ایجاد می‌کنند. این رایحه اغواگر و انگیزاننده، با لایه‌هایی روغنی-خامه ای از اوریس و صندل، دودی-گیاهی از داوانا و تنباکو، نمایش بیاد ماندنی خود را کامل می‌سازد.

Naias عنوان عطری است که سامارکو در سال 2017 ارائه کرده است. عطری گل بو-میوه ای که از همراهی گل‌های بنفشه، رز و یاس با سبدی فرا زمینی و مطبوع از میوه‌های نظیر سیب، گلابی و ماندارین بر بستری از زنبق و اوسمانتوس شکل گرفته و بر پایه ای جانوری-چوبی از سیوت، مشک و صندل؛ به کمال رسیده است.

جیووانی سامارکو، عطرسازی صاحب سبک، خلاق، ایده پرداز و بی باک است که بدور از محدودیت‌های تجاری و صنعتی، در پی کشف ابعاد و تعاریفی جدید از عطرسازی است. او در لاین عطرسازی خود، مجموعه ای از بهترین مواد طبیعی همچون ابسولوت‌های رز و یاس، نوت‌های جانوری نظیر کستوریم، سیوت، هیراسیوم، عنبرسائل و مشک و نیز بسیاری دیگر از مواد کمیاب و گرانبهای عطرسازی نظیر بنفشه، زنبق، چوب صندل، اوسمانتوس و ... را به شیفتگان عطرسازی و آنانکه در پی تجربه فضاهای بویایی منحصربفرد هستند؛ ارائه می‌کند. اگرچه جیووانی، عطرسازی را یک هنر نمی داند؛ اما حضور عطرسازانی نظیر او، مدرک بسیار خوبی برای اثبات این ادعا است که عطرسازی، می‌تواند بسیار فراتر از یک حرفه رفته و با خلق روایحی بکر و اعجاب انگیز که دنیایی از خاطرات، رویاها، احساسات و بلندپروازی‌ها را بنا می‌نهند؛ عطرسازی را بسان عصاره تمامی رشته‌های هنری در نظر گرفت.

آثار مدرن، اصیل، غنی و یگانه این عطرساز شایسته ستایش، همچنان مورد توجه دوستداران عطرسازی هنری و مستقل قرار گرفته و در وصف خلاقیت و نبوغ سامارکو، Angelo Orazio Pragoni، عطرساز افسانه ای و بزرگ خانه عطرسازی O’Driu، چنین می‌گوید: "اگرچه من به این سبک از عطرسازی که تنها بر ارزش‌ها و تعارف هنری تکیه دارد، علاقه ای ندارم؛ اما امیدوارم که پدیده‌هایی همچون سامارکو رشد کرده و افزایش یابند. چرا که آنان قادرند تا مجددا انتخاب‌هایی منحصربفرد و دیدگاه‌هایی مستقل و بکر را به عطرسازی ارائه دهند."

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس