اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960712262985632

رایحه از بدن فرد مرده

کد: 13960712262985632

https://goo.gl/3Ykq26

، تهران , (اخبار رسمی): گرفتن رایحه از بدن فرد مرده و ریختن آن در شیشه عطر!

رایحه از بدن فرد مرده
رایحه از بدن فرد مرده

به گزارش لوکس بایر :

در برخی فرهنگ‌ها، روشهای مبتکرانهای برای سوزاندن و حفظ یادگارهایی از عزیزانِ از دست رفته‌ی افراد، وجود دارد. جواهرات سلطنتی ملکه ویکتوریا از مو ساخته شده بود. زمانی خاکستر جسد افراد، درون الماس فشرده می‌شد. خانم سالخورده‌ای در پنسیلوانیا با جسد مومیایی شده‌ی همسر و خواهر دو قلویش، زندگی می کرد! اما جدیدترین روش نگهداشتن یادگاری از افراد مرحوم، گرفتن عصاره از بدن آن‌ها است؛ به عبارتی دقیق‌تر، گرفتن عطر از بدن افرادی که دوستشان داریم! این روش بوسیله بانویی فرانسوی که فروشنده‌ی خدمات بیمه بود و غم و اندوه فوت پدر او را فرا گرفته بود، ابداع شده است.

کاتیا آپالاتگو، بانوی 52 ساله، این ایده را از مادرش الهام گرفته بود. مادر او، رو بالشتی همسرش، که رایحه او بر رویش مانده بود را، نگهداری می‌کرد. کاتیا می گوید: " ایده گرفتن عطر از بدن فرد مرحوم و ریختن آن در یک شیشه را از این حرکت مادرم الهام گرفتم؛ با این روش می‌توانیم خاطرات فردی که دوستش داریم را همیشه زنده نگه داریم."

می‌توانیم قاتل سریالی مهربانِ فیلم پرفیوم، ساخته Tom Tykwer را به خاطر بیاوریم که بدن قربانی‌های خود را عصاره‌گیری می‌کرد! کاتیا نیز، برای دستیابی به هدف خود، تعدادی از دانشمندان را در دانشگاه لِ هاور، گرد هم آورد. آنها با نوعی تکنولوژی پیشرفته‌ از جوشاندن لباس‌های فرد مرحوم و چهار روز انجامِ فرآیند تقطیر بر روی آن، به هدف خود نزدیک شدند. طی این فرآیند، حدودا 100 مولکول از بدن فرد که دارای رایحه منحصر بفرد خود است، بصورت عطر احیا می‌شود.

کاتیا، ایده خود را "پیوند بویایی" نامید و ویدئوی ساخته شده توسط شرکت آن‌ها کاربردهای دیگری برای این ایده ارائه داد: رایحه فرزند، برای مادری که سر کار می رود! این شیشه عطر که کاتیا آن را "آرامش حس بویایی" نیز می‌نامد، تقریبا 500 یورو هزینه دارد.

قدرتِ بیاد آوردن خاطرات از طریق عطر، ما را به تاریخ پرتاب می‌کند و به نوعی رایحه، ماشین زمان است. از لوب جلویی مغز عبور می‌کند تا به قدیمی‌ترین قسمت مغز برسد و سپس به امواج اولیه نوستالوژی‌ها، عواطف و هیجانات می‌پیوندد و خاطرات ما را با کیفیت سه بعدی، دوباره زنده می‌کند!

صنعت عطر، بر قابلیت‌ها و مهارت‌های سیستم بویایی ما، سرمایه‌گذاری می‌کند. هنگامی‌ که رایحه منحصر بفرد یک سوپر استار، در کنار رایحه و شِمای هولوگرافیک گوشت پخته شده خود نمایی می‌کند، قابلیت بینی ما شروع به ایفای نقش می‌نماید.

در واقع، قدرت رایحه بدن انسان، قبلا هم کشف شده بود. به ویژه توسط برند فرانسوی Etat Libre d’Orange. عطر Sécrétions Magnifiques، به خوبی بوی خون، عرق بدن، شیر مادر و اسپرم را، تداعی می کند! عطر My DNA، به "پیوند بویایی" کاتیا، نزدیک‌تر است؛ شرکتی در بِورلی هیلز نیز، با اضافه نمودن متریال ژنتیکی، برای طرفداران مایکل جکسون و مرلین مونرو، عطر تولید می‌کند.

استاد عطرسازی، سوفیا گروژسمان عطر را "داروی روح" می‌نامد. او می‌گوید: هم پدر و هم مادر من سال‌ها پیش از دنیا رفته‌اند؛ به همین دلیل، قفسه تعبیه شده برای داروهای من، متشکل از روایح مورد علاقه‌ی آنها است؛ از جمله عطر Old Spice پدرم و عطر Youth Dew مادرم. حتی ضعیف‌ترین رایحه از این عطرها، خاطرات بسیاری را برایم تداعی می‌کنند. اکسیری مالیخولیایی از حس اشتیاق و اندوه که شیشه های "آرامش بویایی" نیز، این حس‌ها را به همراه دارند.

این عواطف، مرا برای پیوندهای بویایی کاتیا، مجاب می‌کنند، اما، روایح مرتبط با اعضای خانواده و کسانی که دوستشان داریم، بسیار انتزاعی‌تر از محصولات ساخته شده و حتی بهترین عطر روی لباس‌های مخملی پدر و مادر من است. کاتیا می‌گوید: نمی‌دانم رایحه منحصر بفرد والدینم که طی سالیان سال در ذهن من نقش بسته است، برایم آرامش بخش‌تر است یا رایحه چمن ‌های خرد شده هنگامی‌ که پدرم آنها را کوتاه می‌کرد، یا رایحه کفش‌های چرمی باله، هنگامی که مادرم مرا به کلاس رقص باله می‌برد، و یا حتی بوی نم و رطوبت انباری خانه‌ای که هر سال با والدینم سالخورده‌تر می‌شد.

پیوند بویایی نامرئی و تاکسیدرمی شده، عطری است شبیه به رفتن به برزخ! یک بطری از عصاره‌ی فردی که عاشقش هستیم، ممکن است برای مدت کوتاهی آرامش بخش باشد اما، وابسته شدن به این رایحه، ممکن است آینده ما را تحت تاثیر قرار دهد. آیا وابسته شدن به آرامش حاصل از این روایح، می‌تواند تبدیل به نوعی خرافه‌گرایی و وسواس شود؟

رایحه، همانند زندگی، گذرا است. سوگواری و اندوه هم همینطور! مدت زمانی که طول می‌کشد رایحه عزیزی که دیگر در میان ما نیست از روی بالش او، محو شود، مدت زمانی است که هم تلخ و هم شیرین است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی