کد: 13960717263427707

7 راه برای رسیدن به اهداف

کد: 13960717263427707

https://goo.gl/f2mFSJ

، تهران , (اخبار رسمی): همه در زندگی هدف‌هایی دارند. همه صرف‌نظر از استعدادها و موقعیت اجتماعی، خواسته‌های کوچک و بزرگی دارند که در تمام زندگی برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنند. با این ‌وجود همیشه مسیر دستیابی به این اهداف هموار نیست و همه ثبات و پشتکار لازم برای تحمل مصائب آن را ندارند.

7 راه برای رسیدن به اهداف
7 راه برای رسیدن به اهداف

مهم ترین چیز برداشتن اولین قدم‌ها است، حتماً برای شما نیز اتفاق افتاده است که شروع کار خود را به فردا و فرداها موکول کنید. پس بهتر است در راه رسیدن به اهدافتان ثابت قدم‌تر باشید، با به کار بستن راه‌حل‌های زیر ممکن است زودتر به موفقیت برسید.

 


1. اهداف زیادی نداشته باشید:


ممکن است شما بخواهید زندگی خود را بررسی کرده و تغییرات عمده‌ای در آن ایجاد کنید. شما می‌خواهید به وزن متناسب برسید، شغل جدید پیدا کنید، رابطه‌های خود را بهبود ببخشید و یا به خانه و زندگی خود نظم و ترتیب ببخشید. همه این‌ها اهداف قابل تقدیر و بزرگی هستند، اما واقعیت این است که نمی‌توانید همزمان به همه‌ی آنها برسید، به جای اینکه در یک زمان روی همه این اهداف تمرکز کنید بهتر است یک یا دو هدف مهم‌تر را برگزیده و راه‌های رسیدن به آنها را نیز مشخص کنید.

 


2. مسئول و پاسخگو بودن:


پاسخگویی و مسئولیت یکی از قدرتمندترین انگیزه‌های حرکت است. اگر فقط خودتان از اهداف خود خبر دارید ممکن است در زمان‌هایی آن اهداف را به سخره گرفته و آنها را انجام ندهید؛ اما اگر فرد دیگری را نیز در جریان برنامه های خود بگذارید، راه فراری ندارید و باید به سمت اهدافتان در حرکت باشید.

 


3. بالا بردن تعادل و ثبات در زندگی شخصی


شخصی:  کاری کنید تا از شر عادت‌های مضر و مخربی مثل سیگار کشیدن و پرخوری راحت شوید. وقت کافی برای کارهای بزرگ، تغییرات مکانی و ارتباطی و کاری بنا بر اهداف خویش صرف کنید.

حرفه ای:  تعادل و ثبات خود را در مسائل مختلف مثلاً با کم کردن هزینه‌های ناهار و قهوه بالاتر ببرید. توانایی‌هایتان را بشناسید، مهارت‌هایتان را با تمرین و ممارست بیشتر بالا ببرید و دستاوردهای خود را به دقت بررسی کنید.


اجتماعی و عشقی:  اگر به نظرتان زمانش رسیده است که مستقل شده و ازدواج کنید، در انتخاب همسر دقت کنید. اگر وضعیت مالی خوبی ندارید، قرار ملاقات هایی بگذارید که نیازی به حساب بانکی نداشته باشند.

 


4. اضافه کردن لذت و خوشی به برنامه ی روزانه


شخصی: به جای افتادن روی مبل جلوی تلویزیون، برای تعطیلات آخر هفته خود برنامه ریزی کنید. برای خرید سبزیجات تازه به فروشگاه محل بروید، با این کار هم غذای سالم تری خواهید خورد و هم از بیرون رفتن لذت می برید. در اوقات فراغتتان کارهایی انجام دهید که دوست دارید.


حرفه ای: گه گاه مسیر خانه تا اداره را پیاده طی کنید و یا اگر مسیرش طولانی است، ماشینتان را دورتر از شرکت پارک کرده و بقیه ی مسیر را پیاده بروید. این کار هم ورزش است و هم از هوای تازه لذت خواهید برد.


اجتماعی و عشقی: کمی سرگرمی و چیزهای تازه به زندگی اجتماعیتان اضافه کنید. شب های جمعه را به رستوران‌های مختلف بروید. آخر هفته‌ها را با نامزدتان بگذرانید. بعد از ظهرها با دوستانتان فعالیت‌های جدید را شروع کنید. اما وقتی انتخاب‌هایتان را انجام می‌دهید، همیشه هدف‌هایتان را مد نظر قرار دهید.
اهداف خویش را همیشه مد نظر قرار دهید.
“یک هدف بدون برنامه، فقط یک آرزو است.”


5. از بین بردن عادت‌های بد


یکی از بزرگ‌ترین موانع در رسیدن به اهداف، عادت‌های بد است. این‌ها می‌توانند به‌راحتی روال پیشرفت را مختل کنند و ما را از رسیدن به مقصود بازدارند. هر کسی که می‌خواهد به دستاوردی ارزشمند برسد، باید عادت‌های بد و بازدارنده خود را کنترل کند.
از بین بردن عادت بد کار آسانی نیست و اگر بود آن را «عادت» نام‌گذاری نمی‌کردند. مطمئنا ترک عادت به‌سرعت یا بدون رنج امکان‌پذیر نیست و به گذراندن روالی تدریجی و زمان‌بر نیاز دارد؛ ولی از بین بردن عادت‌های بد، زمینه‌ساز مسیری پاک و هموار برای رسیده به اهداف است.

 


6. برقرار کردن تدریجی انضباط شخصی
انضباط شخصی مانند یک سیستم کنترل هوشمند سرعت، در پیمودن مسیر رسیدن به اهداف است. برای یک فرد منضبط، هر کاری امکان‌پذیر است و در نقطه مقابل، بی‌انضباطی حتی به کارهای عادی روزمره هم ظاهری ترسناک و مرعوب‌کننده می‌دهد. برای تبدیل‌شدن به فردی منضبط و منظم، باید عادت‌های شخصی را کنترل کنیم.
با القاء تدریجی عادت‌های مفید به خودمان، می‌توانیم رفته‌رفته به فردی منضبط و توقف‌ناپذیر تبدیل شویم؛ عادت‌های روزانه‌ای مثل سحرخیزی، قدرشناسی، تغذیه صحیح، ورزش و خواب منظم و کامل، به‌مرور به بخشی از شخصیتمان تبدیل می‌شوند و انضباط و دیسیپلین را به تمام جنبه‌هایزندگی ما تعمیم می‌دهند. برای کسی که انضباط در تمام وجودش ریشه دوانده است، غیرممکن وجود ندارد.


7. کم کردن عوامل حواس‌پرتی


حواس‌پرتی دشمن پیشرفت است و دنیای مدرن پر از عامل حواس‌پرتی است. امروزه باوجود یک گجت جذاب و پر از عوامل سرگرم‌کننده در جیب که با چند تپ و کلیک می‌تواند در آنی ما را به دنیای بی‌انتهای رسانه‌های وسوسه کننده‌ی اجتماعی متصل کند، حواس‌پرتی عمومی اصلا عجیب نیست و داشتن حتی یک روز پربازده و مفید، به‌مرور سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.
ما باید نداهای وسوسه کننده خارجی را نادیده بگیریم، باید آگاهانه و هشیار، عوامل حواس‌پرتی اطرافمان را شناسایی کنیم و آن‌ها را از بین ببریم. این رویه، قطعاً یکی از استراتژی‌های بسیار مؤثر در رسیدن به اهداف است. اگر با جدیت و اشتیاق مسیری را دنبال می‌کنید، تلفن و اینترنت را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید و با تمام قوای ذهنی بر اهداف خود متمرکز شوید.


منبع: https://keramatzade.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تحقیقاتی کرامت

گروه تحقیقاتی کرامت با هدف تحقیق جهت تجربه زندگی زیباتر در تمام جنبه‌های مادی و معنوی، هدف گزاری،علم ثروت،موفقیت،قرآن،قانون جذب،قانون عشق و روابط،اعتماد به نفس و فن بیان، توسط استاد احمدرضا کرامت محقق و نویسنده در سال 1379 تأسیس گردید.استاد کرامت رسالت خویش را ترویج باور به وجود یگانه نیروی خیر حاکم بر جهان هستی می‌داند، ایشان معتقد است که تعالیم مطرح شده در کارگاه‌ها باعث رشد و تقویت این باور در مخاطبان، که با استفاده از ایمان به خدای یکتا، توکل به او و درک قوانین حاکم بر جهان هستی می‌توان حاکم بر سرنوشت خود شده و عنان زندگی را در دست گیرد.استاد  کرامت مدرس علم ثروت و موفقیت،دوره های زیادی آماده کرده، که با کمک این دوره ها،می توانید پایه و اساس و فونداسیون زندگی تان از اول بصورت اساسی بچینید.

منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان