کد: 13960823268107707

10 سیگنال استرس که بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد

کد: 13960823268107707

https://goo.gl/LBQX1W

، تهران , (اخبار رسمی): تاثیرگذاری استرس بر بدن مبتلایان چگونه است؟ این عارضه‌ی روحی بر کدام اندام بدن تاثیر می‌گذارد؟ از جمله نشانه‌های استرس تشویش ،مضطرب شدن، عرق کردن، لرزش اندام و دیگر علائم است؛ پس بهتر است با روش های مختلف مدیریت استرس آشنا شوید.

10 سیگنال استرس که بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد
10 سیگنال استرس که بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از گروه تحقیقاتی کرامت؛ استرس، تـنیدگی یا فشار روانی در روان‌شناسی به معنی فشار و نیرو است و هر محرکی که در انسان ایجاد تنش کند، استرس‌زا یا عامل تنیدگی نامیده می‌شود. استرس یک فشار روانی است. درواقع استرس زمانی ایجاد می‌شود که ما نتوانیم با فشارهای کوچک کنار بیاییم. هر چیزی می‌تواند جزو این فشارهای کوچک باشد مثلاً مسائل پولی، فشارهای کاری، درس و...
علائم استرس تفکر نگران کننده، اضطراب، مشکلات خواب، عرق کردن، از بین رفتن اشتها و مشکل در تمرکز حافظه است. استرس می‌تواند روی رفتار شما یا روی عملکرد بدن شما تأثیر بگذارد. در این مطلب به تاثیر استرس بر عملکرد جسمی فرد می‌پردازیم. بدن حاوی سمومی‌ است که هر یک به نوعی موجب تغییرات در بدن می‌شوند. برخی از سموم بدنی با تحت تاثیر قرار دادن سیستم ایمنی بدن می‌توانند ناهنجاری‌هایی در عملکرد طبیعی سیستم‌های بدنی ایجاد کنند.

1.  سردرد آخر هفته

مدیر مرکز سردرد دانشگاه واشنگتن می‌گوید: افزایش ناگهانی استرس می‌تواند باعث میگرن شود. در برنامه‌ی روزانه خود خواب و خوردن غذا کافی را بگنجانید تا باعث کاهش سایر عوامل شود.

2. دردهای قاعدگی

یک تحقیق در دانشگاه‌ هاروارد نشان می‌دهد که بیشتر زنان مبتلا به فشار خون و استرس بیش از دو برابر دیگران  گرفتگی‌های قاعدگی دردناک را تجربه می‌کنند. محققان، اختلالات هورمونی ناشی از استرس را عامل این موضوع می‌دانند. تحقیقات نشان می‌دهند که با کاهش فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک و ورزش کردن می‌توان گرفتگی و استرس را تسکین داد.

3. دندان درد

متیو مسیینا، مشاور در انجمن دندانپزشکی آمریکا می‌گوید: یک دندان درد می‌تواند نشانه‌ای از دندان‌ قروچه‌هایی باشد که معمولا در طول خواب رخ می‌دهد و زمانی که شما تحت تأثیرو استرس قرار می‌گیرید، بدتر شود. 

4. رویاهای عجیب و غریب

Rosalind Cartwright، استاد روانشناسی در مرکز پزشکی دانشگاه راش، می‌گوید: رویاها معمولا به طور مداوم وقتی خوب و مثبت می‌شوند که شما در حالت بهتری خوابیدید. اما زمانی که شما تحت تأثیر موضوعی قرار گرفته‌اید و استرس دارید، اغلب بیدار می‌شوید، این روند را مختل می‌کنید و تصاویر را به صورت ناخوشایند می‌گذرانید و در تمام شب بی قرار هستید، عادات خواب خوب می‌تواند به جلوگیری از این اختلالات کمک کنند. به کمک خوابیدن  7 تا 8 ساعته در روز و نخوردن کافئین و الکل در هنگام خواب می‌توانید  این بی قراری‌ها را کمتر کنید وخواب آرام تری داشته باشید.

5.مشکلات دهان و لثه

براساس تجزیه و تحلیلی در برزیل، از 14 فرد مورد مطالعه‌ در افرادی که تحت فشار قرار گرفته‌اند درصد  خطر ابتلا به بیماری پریودنتال بالاتر است. محققان می‌گویند که سطح کورتیزول هورمون استرس بالا می‌تواند به سیستم ایمنی بدن آسیب برساند و به باکتری‌ها اجازه‌ی حمله به لثه‌ها را بدهد. پرستون میلر،  رئیس آکادمی‌ پریودنتولوژی آمریکا می‌گوید: ورزش،خواب بیشتر و کاهش استرس به سلامت دندان کمک می‌کند.

6. آکنه 

 Yosipovitch، استاد بالینی پوست در دانشگاه ویک می‌گوید: استرس باعث التهاب می‌شود  و منجر به پیری پوست و آکنه‌ در بزرگسالان می‌شود. پوست خود را با لوسیون حاوی اسید سالیسیلیک اسید و یا ضد باکتری‌های بنزوئیل پراکسید، به همراه یک مرطوب کننده‌ی غیر خوراکی تمیز کنید، به طوری که پوست بیش از حد خشک نشود. اگر پوست استرس‌زا در عرض چند هفته به درمان پاسخ نداد به پزشک خود مراجعه کنید.

7. خوردن شیرینی

هورمون‌های زنانه به طور خودکار باعث ایجاد میل به خوردن شیرینی می‌شود. با داشتن  استرس احتمال این تمایل بیشتر می‌شود. هنگامی‌که محققان دانشگاه پنسیلوانیا گروهی از زنان را قبل و بعد از یائسگی بررسی کردند، تنها کاهش اندکی در میزان میل کمتر به شکلات پس از یائسگی مشاهده شد که فقط با یک پیوند هورمونی توضیح داده شد. مطالعات نشان می‌دهند که استرس و عوامل دیگری می‌توانند باعث تحریک زنان برای مصرف شکلات شوند.

8. خارش پوست

مطالعات ژاپنی‌ها بر روی بیش از 2000 نفر نشان داد که افرادی که دچار خارش مزمن هستند، دو برابر بیشتر از افرادی که بدون این وضعیت هستند تحت تأثیر استرس قرار می‌گیرند. البته خارش مزاحم قطعا باعث ایجاد استرس می‌شود. کارشناسان می‌گویند این احتمال وجود دارد که احساس اضطراب یا فشار نیز شرایط زمینه‌ای مانند درماتیت، اگزما و پسوریازیس را بدتر کند. یاسپوویچ توضیح می‌دهد:  استرس عامل‌های عصبی را فعال می‌کند و موجب احساس خارش می‌شود.

9. حساسیت‌های بدتر از حد معمول

در یک آزمایش در سال 2008، محققان دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو دریافتند که بیماران مبتلا به آلرژی  بعد از انجام آزمون اضطراب، علایم بیشتری داشتند. هورمون‌های استرس ممکن است باعث تولید IgE (نوعی پروتئین خونی که باعث واکنش‌های آلرژیک است) شود.

10. درد معده و شکم

اضطراب و استرس می‌تواند باعث ایجاد معده درد همراه با سردرد، کمردرد و بی‌خوابی شود. مطالعات روی 1953 مرد و زن نشان می‌دهد کسانی که بیشترین میزان استرس را تجربه می‌کنند سه برابر بیش از کسانی که استرس کمتری دارند، دچار درد‌های شکمی‌ می‌شوند. هنوز ارتباط دقیقی میان این دو موضوع مشخص نیست؛ اما برخی معتقدند که روده و مغز مسیرهای عصبی مشترکی دارند؛ هنگامی‌که ذهن به استرس واکنش نشان می‌دهد، روده‌ها سیگنال مشابه‌ای می‌فرستند. به دلیل همین پیوند، یادگیری برای مدیریت استرس با کمک یک روانشناس بالینی، مدیتیشن و یا حتی ورزش، معمولا به کاهش مشکل شکم کمک می‌کند. با این حال اگر شکم درد‌مکرر دارید، به پزشک خود مراجعه کنید تا علایم آلرژی غذایی، عدم تحمل لاکتوز و سندرم روده‌ی تحریک پذیر یا زخم را بررسی کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تحقیقاتی کرامت

گروه تحقیقاتی کرامت با هدف تحقیق جهت تجربه زندگی زیباتر در تمام جنبه‌های مادی و معنوی، هدف گزاری،علم ثروت،موفقیت،قرآن،قانون جذب،قانون عشق و روابط،اعتماد به نفس و فن بیان، توسط استاد احمدرضا کرامت محقق و نویسنده در سال 1379 تأسیس گردید.استاد کرامت رسالت خویش را ترویج باور به وجود یگانه نیروی خیر حاکم بر جهان هستی می‌داند، ایشان معتقد است که تعالیم مطرح شده در کارگاه‌ها باعث رشد و تقویت این باور در مخاطبان، که با استفاده از ایمان به خدای یکتا، توکل به او و درک قوانین حاکم بر جهان هستی می‌توان حاکم بر سرنوشت خود شده و عنان زندگی را در دست گیرد.استاد  کرامت مدرس علم ثروت و موفقیت،دوره های زیادی آماده کرده، که با کمک این دوره ها،می توانید پایه و اساس و فونداسیون زندگی تان از اول بصورت اساسی بچینید.