کد: 13960717263497707

چگونه روابط دوستانه پایدار داشته باشیم؟

کد: 13960717263497707

https://goo.gl/y9Cphj

، تهران , (اخبار رسمی): دوست داشتن فردی که به او اعتماد دارید آسان است؛ اما زندگی کردن با او دشوار است. روابـط پایدار و بادوام تنها بر اساس اعتماد ساخته می‌شوندو تـنها با وجود اطمینان است که محیط امن و آرامـی بــرای رشـد روابط دوستانه پایدار بـه وجـود می‌آیـد.

اگر خواستار یک رابطه‌ی دوستانه کـامـل و بـی نـقـص هستید، باید اعتماد کاملی به گذشته، حـال و آیـنـده خـود داشـتـه بـاشـید.

چنین شـرایـط بـه سادگـی بـدست نـمی‌آید؛ بلکه نیازمند زمان وهـمـچـنین تلاش شـمـاسـت. اعـتـمـاد بـه آســانی از بـیـن می‌رود و شرایط به سختی به حالت اولیه‌ی خود باز می‌گردد. امـا اگـر ذهـن خـود را بـر روی آن متـمرکـز کنید پاداش شما چـیزی نیست جز یک رابطه‌ی دوستانه و صمیمانه که همیشه آرزوی آن را داشتید.

وجود اعتماد و اطمینان در یک رابطه‌ی دوستانه به شما اجازه می‌دهد، تا خود واقعی‌تان را به دور از هرگونه ترس و دلهره ای نمایان کنید. بدون درنظر گرفتن تمام حقه‌هایی که در دوران ابتدایی آشنایی به منظور تاثیرگذاری در شخص مقابل انجام می‌دهید. وجود صمیمیت برای شناختن و شناخته شدن امری ضروری است. طرف مقابل باید با درون شما آشنا شود و باطن شما را بشناسد.

به عکس العمل‌های شما هنگامی‌ که خسته، عصبانی، ناامید و سرافراز هستید و یا حتی هنگامی‌ که با مادر خود تلفنی صحبت می‌کنید، به طور کامل واقف باشد. او باید شما را به خاطر چیزی که هستید دوست بدارد نه به خاطر چیزی که خود در وجود شما می‌خواهد. اگر او وجود حقیقی شما را دوست نداشته باشد شکی وجود ندارد که رابطه شما دیری نمی‌پاید.

وجود اعتماد بین طرفین باعث ایجاد یک ارتباط صادقانه و دوستانه می‌شود. اگر همیشه بخواهید واکنش های شریک زندگی‌تان را پیش‌بینی کنید و رفتار خود را بر طبق آنها تغییر دهید، هیچ گاه قادر به برقراری یک ارتباط صادقانه و دوستانه نخواهید بود. برای داشتن ارتباطی موفق باید بر روی برخی موارد تمرکز کنید.

 

سوال پرسیدن: گمان نکنید که مفهوم تمام حرف های طرف مقابل خود را درک می‌کنید. پرسیدن چند سوال کوتاه شما را خیلی سریع به سمت حقایق راهنمایی می‌کند.

 

گوش دادن: برای اینکه بتوانید پیام دهنده خوبی باشید؛ باید توانایی شنیدن حرف‌های دیگران را داشته باشید تا با نقطه نظرات آنها نیز آشنا شوید.

 

نظرات خود را با دیگران در میان بگذارید: با مطرح کردن نظرات و عقاید خود به شخص مقابل به او اجازه می‌دهید تا خصوصیات اخلاقی شما را بهتر درک کند.

 

عشق معاصی بسیاری را می‌پوشاند: ارتباط دوستانه موفق زمانی شکل می‌گیرد، که شما افراد را بشناسید و آنها را همانگونه که هستند دوست بدارید. اما اگر تنها به فکر متقاعد کردن آنها باشید و بخواهید به آنها بقبولانید که راه و روش شما در زندگی بهترین است هیچ‌گاه راه به جایی نمی‌برید و در رابطه شما خبری از یک عشق حقیقی نخواهد بود.

 

هنگام بروز اختلاف و ناسازگاری آرامش خود را حفظ کنید و با قضیه منصفانه برخورد کنید. شما یک انسان هستید و می‌خواهید با یک موجود زنده دیگر که تنفس می‌کند و همچون خود شماست بحث کنید بنابراین می‌بایست کلیه اصول اخلاقی را رعایت کنید.

 

به موضوع اصلی بپردازید: به میان آوردن لیستی که از خطاهای گذشته یکدیگر جمع آوری کرده‌اید کار درستی به حساب نمی‌آید. بهتر است تمام انرژی خود را بر روی حل مشکل فعلی صرف کنید.

 

کلمات توهین آمیز به کار نبرید: به خاطر داشته باشید که بحث و مشاجره صرفا به دلیل حل مشکلات است و نه به منظور آزرده ساختن یکدیگر. گمان نکنید با استفاده از کلمات طعن‌آمیز شخص مقابل را به سکوت وا می‌دارید و خود برنده میدان می‌شوید. اگر به شریک زندگی خود احترام نگذارید و برای احساسات او ارزش قائل نباشید، او حس می‌کند که از جانب شما مورد تهاجم قرار گرفته است، بنابراین به دفاع از خود می‌پردازد و کار خود را بدون کوچکترین توجهی به شما دنبال می‌کند.

 

از تعمیم دادن و ذکر قوانین بپرهیزید: "تو همیشه" یا "تو هرگز" دعاوی هستند که باعث می‌شوند تا طرف مقابل به حالت تدافعی فرو رود. این گفته ها حقیقت را منعکس نمی‌کنند. سعی کنید تا همیشه احساسات خود را با اتکا به حقایق موجود در زندگی بیان کنید.

 

 

برای به دست آوردن اعتماد تلاش کنید. اعتماد چیزی نیست که به خودی خود و به طور طبیعی به وجود آید حتی اگر دو طرف یکدیگر را از صمیم قلب دوست بدارند. کسب اعتماد و اطمینان نیازمند تلاش و کوشش از جانب هر دو طرف است. اگر در روابط دوستانه گذشته شک‌هایی داشتید که همیشه به حقیقت می‌پیوستند، این امر می‌تواند تاثیراتی منفی در رابطه فعلی شما ایجاد کند. بنا نهادن اعتماد نیازمند گذر زمان است. باید به شریک زندگی‌تان نشان دهید که قابل اطمینان هستید و خود نیز به او اعتماد کنید. اگر فرد مقابل مشکلاتی در اعتماد کردن دارد محیطی را خلق کنید تا اعتماد بتواند به راحتی در آن رشد کرده و پروبال گیرد.

 

به حرف‌های او گوش دهید. به عقایدش احترم بگذارید و او را آنچنان که هست قبول کنید.  گذشته‌تان را برایش روشن کنید و به او نشان دهید که قابل اعتماد است و شما نیز برای او فرد قابل اعتمادی خواهید بود. اگر برای حقوق یکدیگر ارزش قائل نباشید احساس امنیت از بین می‌رود و این هر دوی شما هستید که در معرض آسیب و رنجش قرار می‌گیرید.

 

 

نکات مهم برای داشتن روابط دوستانه پایدار

  • به اشتباهات دیگران نخندید؛ این یکی از بدترین کارهایی است که یک فرد ممکن است انجام دهدبا رعایت این نکات ساده، ‌ دوستان بیشتری خواهید داشت و فردی خوش ‌محضر محسوب خواهید شد.
  • همیشه مودب باشید، همواره با همه مودب و با نزاکت باشید.
  • هیچ‌گاه دشنام ندهید.
  • با صدای بلند صحبت نکنید، بلند صحبت کردن بیانگر آن است که شما قادر به بحث منطقی با دیگران نیستید. همچنین بلند صحبت کردن، سبب جلب توجه اطرافیان می‌شود، البته توجه منفی.
  • کنترل خود را از دست ندهید،  زمانی که شما کنترل اعصاب خود را از دست می‌دهید و از کوره در می‌روید، به همه نشان می‌دهید که قادر به کنترل احساسات و هیجانات خود نیستید.
  • به دیگران خیره نشوید.  زل زدن به دیگران و چشم‌چرانی نوعی تعرض به آنها محسوب می‌شود.
  • صحبت کسی را قطع نکنید.  پیش از آن که اظهار عقیده‌ای کنید، اجازه دهید صحبت دیگران به پایان برسد. میان صحبت کسی پریدن نشانه بی‌نزاکتی و نداشتن مهارت‌های اجتماعی فرد است.
  • همیشه وقت‌شناس باشید،  مهم است که به وقت دیگران احترام بگذارید. علاوه بر آن یک فرد متشخص می‌داند چه زمانی باید مهمانی را ترک کند.
  • اسرار زندگی خصوصی خود را فاش نسازید، جزئیات زندگی شما باید محرمانه‌ بماند.
  • حرمت بزرگ‌ترها را نگه دارید و همان‌طور که دوست دارید مورد احترام دیگران باشید، خودتان نیز باید به دیگران احترام بگذارید.
  • به اشتباهات دیگران نخندید؛ این یکی از بدترین کارهایی است که یک فرد ممکن است انجام دهد.
  • ​ فخرفروشی نکنید و از لاف‌زدن بپرهیزید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تحقیقاتی کرامت

گروه تحقیقاتی کرامت با هدف تحقیق جهت تجربه زندگی زیباتر در تمام جنبه‌های مادی و معنوی، هدف گزاری،علم ثروت،موفقیت،قرآن،قانون جذب،قانون عشق و روابط،اعتماد به نفس و فن بیان، توسط استاد احمدرضا کرامت محقق و نویسنده در سال 1379 تأسیس گردید.استاد کرامت رسالت خویش را ترویج باور به وجود یگانه نیروی خیر حاکم بر جهان هستی می‌داند، ایشان معتقد است که تعالیم مطرح شده در کارگاه‌ها باعث رشد و تقویت این باور در مخاطبان، که با استفاده از ایمان به خدای یکتا، توکل به او و درک قوانین حاکم بر جهان هستی می‌توان حاکم بر سرنوشت خود شده و عنان زندگی را در دست گیرد.استاد  کرامت مدرس علم ثروت و موفقیت،دوره های زیادی آماده کرده، که با کمک این دوره ها،می توانید پایه و اساس و فونداسیون زندگی تان از اول بصورت اساسی بچینید.

منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی