اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960725264677732

مراحل تولید ظروف میناکاری

کد: 13960725264677732

https://goo.gl/avRV2S

، اصفهان , (اخبار رسمی): در این یادداشت توضیحی درباره‌ی مراحل تولید ظروف مینا کاری شده خواهیم داد.

تولید ظروف میناکاری شده به روایت تصاویر
مراحل ساخت گلدان های میناکاری

جهت مشاهده‌ی متن کامل این مقاله‌‌‌ی آموزشی و مراحل تولید ظروف و هدایای میناکاری از وب سایت ما به آدرس http://nilgoonmina.ir دیدن کنید.

صنایع دستی نیلگون: مینا کاری هنری بسیار اصیل با سابقه طولانی که از هنرهای سنتی و صنایع دستی اصفهان به شمار می‌آید. میناکاری بر روی فلزاتی چون نقره، طلا و مس قابل انجام بوده که امروزه بیشتر بر روی مس انجام می‌گیرد. گام اول در تولید ظروف مینا ساخت ظرف مورد نظر است معمولا مسگران چیره دست به روش‌هایی همچون خم کاری و چکش کاری ظروفی چون بشقاب، کاسه،گلدان، کوزه، تنگ و... را ساخته و پس از تمیزکاری با اسید سولفوریک رقیق آنرا آماده لعاب کاری می‌کنند.

در گام بعدی برای آماده سازی ظروف مینا جهت نقاشی باید لعاب کاری شوند که بدین منظور بایستی رنگ لعاب آماده شده 3 یا 4 مرتبه به ظروف پاشیده شود و پس از هر بار پاشش رنگ ظروف در کوره قرار گیرد تا با دمای 750 تا 800 درجه سانتیگراد پخته شود.

نقاشی : در این مرحله استاد میناکار ظروف لعاب شده را با رنگهای مخصوص مینا کاری و قلم موهای ظریف خود نقاشی می‌کند و طرح‌های مختلفی روی ظروف کار می‌شود مانند اسلیمی، ختایی، گل و مرغ، پرداز، شکار و...

در مرحله پایانی و پس از اتمام نقاشی و میناکاری روی ظروف آنها را مجددا داخل کوره قرار می‌دهند تا رنگ‌ها در دمای 600 درجه پخته شده و کار به اتمام برسد. این مرحله بسیار حساس است؛ چون رنگهای میناکاری در طی زمان مشخصی در کوره پخته می‌شوند در صورتی که ظروف مینا کمتر از آن میزان در کوره بماند، رنگ‌ها به ثبات و یکنواختی نمی‌رسند و در نتیجه برق و جلای لازم را به کار نمی‌دهند و درصورتی که بیش از مقدار لازم نیز در کوره بماند رنگها دچار سوختگی می‌شوند و جذابیت کار از بین می‌رود  و ظروف کدر می‌شوند.

جهت مشاهده‌ی متن کامل این مقاله‌ی آموزشی و مراحل تولید ظروف و هدایای میناکاری از وب سایت ما به آدرس http://nilgoonmina.ir  دیدن کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صنایع دستی نیلگون

گروه صنایع دستی نیلگون تولید و فروش انواع صنایع دستی ایرانی شامل ( ظروف میناکاری ، خاتم کاری ، ظروف فیروزه کوبی ، ظروف قلمزنی ، تابلوهای قلمزنی و سایر هدایای صنایع دستی و تبلیغاتی ) در کمترین زمان و با بهترین قیمت و کیفیت کالای شما را آماده و ارسال می کند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]