اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960808266107693

جاسوسی از طریق دستگاه های هوشمند توسط هکرها

تبدیل لوازم هوشمند خانگی ال جی به رباتی برای جاسوسی

کد: 13960808266107693

https://goo.gl/7nQkLx

، تهران , (اخبار رسمی): اگر استفاده از دستگاه‌های هوشمند زندگی شما را آسان و بی دردسر کرده‌اند، حتما به این موضوع هم توجه کنید که یک نقص امنیتی در زیرساخت آن‌ها می‌تواند رفتار هوشمندانه‌ی سیستم را توسط هکرها مورد اکسپلویت قرار دهد و در نهایت به نفوذ حریم خصوصی و جاسوسی از اطلاعات شما ختم شود.

تبدیل لوازم هوشمند خانگی ال جی را به رباتی برای جاسوسی
آسیب پذیری امنیتی دستگاه های هوشمند خانگی SmartThinQ و امکان ربودن دستگاه های متصل به اینترنت ال جی

به گفته‌ی محققان، این آسیب پذیری به مجرمان اجازه می‌دهد تا بتوانند به حساب ابر اپلیکیشن SmartThinQ کاربر وارد شده و کنترل کامل حساب ال‌جی قربانی را بدست آوردند.

به گزارش شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان به نقل از کسپرسکی؛ تحقیقات اخیری که توسط محققان امنیتی تکنولوژی Check Point صورت گرفته‌است حاکی از نگرانی‌های امنیتی مربوط به دستگاه‌های هوشمندی است که توسط برند ال‌جی تولید شده‌اند.

محققان امنیتی در تحقیقات خود یک آسیب‌پذیری امنیتی را در دستگاه‌های هوشمند خانگی SmartThinQ کشف کرده‌اند که به آن‌ها امکان ربودن یا‌ هایجک کردن دستگاه‌های متصل به اینترنت همانند یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی، دستگاه تهویه‌ی هوا، خشک‌کن و ماشین لباسشویی تولید شده توسط ال جی را می‌دهد.

این آسیب پذیری امکان کنترل از راه دور دستگاه‌های متصل به اینترنت ال‌جی مثل یک جاروبرقی روباتیک مجهز به دوربین را میسر می‌سازد و از این راه اسباب جاسوسی برای هر چیزی که در مجاورت دستگاه وجود دارد فراهم می‌شود.

محققان خطرات ناشی از این آسیب پذیری را با کنترل ربات های خانگی، که با دوربین های امنیتی و سنسورهای تشخیص حرکت مجهز شده اند، ثابت کردند.

چه راه‌هایی برای محافظت در برابر IoT یا همان اینترنت اشیاء وجود دارد؟

این آسیب پذیری توسط محققان در تاریخ 31 ژوئیه اعلام شد و سازندگان این دستگاه به روزرسانی‌های لازم را برای پچ این آسیب‌پذیری در ماه سپتامبر منتشر کردند؛ بنابراین اگر شما صاحب یک دستگاه SmartThinQ ال‌جی هستید، توصیه می‌کنیم که حتما اپلیکیشن موبایل SmartThinQ ال‌جی را از طریق فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور، به آخرین نسخه (1.9.23) ازتقا دهید و یا تنظیمات LG SmartThinQ تغییر دهید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان

شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان(ایدکو)؛ بعنوان صاحب امتیاز سایت کی بازار، نه تنها به عنوان یکی از سه نماینده برتر و بزرگ کسپرسکی و نخستین Platinum Partner کسپرسکی در حوزه محصولات شرکتی کسپرسکی در ایران فعالیت می کند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]