اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961215285967693

شیوع باج‌افزارهای اندروید در سال 2017 و راه‌های مقابله با آن‌ها

کد: 13961215285967693

https://goo.gl/DA2GsD

، تهران , (اخبار رسمی): سال 2017 بدون شک سال باج‌افزارها بوده است. کاربران و کسب‌و‌کارها در سراسر جهان در این سال با باج افزارهای بزرگی همچون واناکرای و پتیا درگیر و چندین میلیارد متضرر شدند.

شیوع باج‌افزارهای اندروید در سال 2017 و راه‌های مقابله با آن‌ها
شیوع باج‌افزارهای اندروید در سال 2017 و راه‌های مقابله با آن‌ها

به گزارش کی بازار- تنها کامپیوترهای شخصی نیستند که درگیر باج افزارها می‌شوند، نویسندگان بدافزارها به گوشی‌های هوشمند و اندروید نیز نفوذ کرده و باعث آلودگی آن‌ها نیز خواهند شد.

سوء استفاده از سرویس‌های دسترسی به اندروید به مجرمان کمک می‌کند تا بتوانند به بهترین شکل به نرم‌افزارها نفوذ و باج‌افزارها را پیاده‌سازی کنند.

یکی از مواردی که توسط راهکارهای امنیتی ایست شناسایی شده است رفتار عجیب یکی از باج‌افزارها با نام DoubleLocker است. این باج‌افزار در ماه‌های آخر سال 2017 کشف و بررسی شد. DoubleLocker شایع‌ترین فعالیت باج افزارها محسوب می‌شد. البته رشد باج‌افزارهای اندروید به نسبت کاهش یافته است. میزان حوادث اندرویدی تا سال 2016 در حال افزایش و در نیمه‌ی اول سال جاری به اوج خود رسیده است.
در سال 2017 ما تغییری را در این روند مشاهده کردیم و متوجه شدیم که نرم‌افزارهای مخرب اندروید با هدف قرار دادن این پلتفرم توانسته‌اند تا حد بسیار زیادی به آن نفوذ کنند.

ایست و مجموعه‌ی امنیتی آن توانست این باج‌افزار را شناسایی و فورا آن را مسدود کند. اما نباید فراموش کرد که باج‌افزارها در حال گسترش و پیچیده‌تر شدن هستند و نمی‌توان به طور کامل مانع نفوذ آن‌ها شد.

راه‌های امنیتی مقابله با باج‌افزارها

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان

شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان(ایدکو)؛ بعنوان صاحب امتیاز سایت کی بازار، نه تنها به عنوان یکی از سه نماینده برتر و بزرگ کسپرسکی و نخستین Platinum Partner کسپرسکی در حوزه محصولات شرکتی کسپرسکی در ایران فعالیت می کند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]