اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961128282747693

شیوع برنامه‌ های هراس‌ آور در گوگل پلی

شیوع برنامه‌ های هراس‌ آور در گوگل پلی و ضرورت محافظت از کودکان

کد: 13961128282747693

https://goo.gl/TX8K8E

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مشکلاتی که همیشه موجب نگرانی والدین می‌شود، دسترسی فرزندانشان به محتواها و اپلیکیشن‌های نامناسب است. چگونه می‌توان از کودکان در برابر این خطرات محافظت کرد؟

شیوع برنامه‌های هراس‌آور در گوگل پلی و ضرورت محافظت از کودکان
شیوع برنامه‌ های هراس‌ آور در گوگل پلی و ضرورت محافظت از کودکان

به گزارش کسپرسکی؛ در حال حاضر یوتیوب پر از فیلم‌هایی است که در آن‌ها به کودکان صدمه می‌رسانند و رفتارهای خشونت آمیز با کودکان دارند. ویدئوهای مختلف از آزارهای گوناگون گرفته تا خشونت‌های مربوط به اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های جعلی در فضای یوتیوب وجود دارد. متاسفانه به علت اینکه گوگل پلی روزانه برنامه‌های جدیدی را می‌گیرد و مدیران نمی‌توانند یک به یک آن‌ها را بررسی کنند چنین مشکلاتی رخ خواهد داد.

اما والدین در این بین چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ آیا واقعا محدود کردن فرزندان در فضای وب، فروشگاه‌های آنلاین و غیره می‌تواند یک راهی برای برقراری امنیت آن‌ها باشد؟ شاید جواب این سوال منفی باشد، این حق طبیعی فرزندان است که بتوانند از تکنولوژی‌های روز استفاده کنند و با این شرایط رشد کنند؛ اما بدیهی است که کنترل والدین در همه جا لازم است و نباید آن‌ها را به حال خود در این فضا که می‌تواند برای آن‌ها خطر آفرین باشد رها کرد. سناریوی بالا نشان داد که کودکان می‌توانند به صورت تصادفی درگیر مسائل پرخطر و نامناسبی شوند که هرگز قصد نداشتند به دام آن‌ها بیوفتند و نظاره‌گر آن‌ها باشند. این تصادفی اسیر شدن تنها به کودکان محدود نمی‌شود، کاربران در هر سنی می‌توانند درگیر جرایم سایبری شوند.

چگونه می‌توان از چنین شگفتی‌هایی که باعث رعب و وحشت می‌شوند جلوگیری کرد؟

  • برای شروع تاکید می‌کنیم هرگز فرزند خود را با یک لپ تاپ یا یک دستگاه هوشمند که به محتوای وب به صورت کامل دسترسی دارد، همانند یوتیوب و فروشگاه‌های آنلاین مثل گوگل پلی تنها نگذارید. فضای اینترنت می‌تواند برای کودکان شما بیش از آنچه که تصور می‌کنید خطر آفرین باشد.
  •  دسترسی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها را برای نصب افزونه‌ها و چیزهای دیگر محدود کنید. شما می‌توانید این محدودیت را با استفاده از برنامه‌هایی همانند Kaspersky Safe Kids اجرا کنید. این محدودیت‌ها می‌تواند به امنیت بیشتر فرزند شما کمک بسزایی کند.
  •  اگر فرزند شما به دانلود کارتون‌ها و فیلم‌ها از یوتیوب عادت دارد و از این کار لذت می‌برد پیشنهاد می‌کنیم، عملیات دانلود را خود شما برای فرزند خود انجام دهید یا همچنین می‌توانید از سرویس treaming service که مخصوص کودکان است استفاده کنید. این سرویس تنظیمات لازم را با توجه به منطقه‌ی فرزند شما انجام می‌دهد.

    منبع: کسپرسکی آنلاین(ایدکو)
     

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان

شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان(ایدکو)؛ بعنوان صاحب امتیاز سایت کی بازار، نه تنها به عنوان یکی از سه نماینده برتر و بزرگ کسپرسکی و نخستین Platinum Partner کسپرسکی در حوزه محصولات شرکتی کسپرسکی در ایران فعالیت می کند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]