اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960817267327821

اصطلاحات رایج در میزبانی وب (بخش۲)

کد: 13960817267327821

https://goo.gl/T9dJsb

، تهران , (اخبار رسمی): در مقاله‌ی قبلی 10 اصطلاح رایج در میزبانی وب را برای شما توضیح دادیم. در ادامه‌ ۹ اصطلاح دیگر را برای شما توضیح خواهیم داد.

اصطلاحات رایج در میزبانی وب
اصطلاحات رایج در میزبانی وب (بخش۲)

شرکت فراکارانت با ۱۷ سال سابقه و میزبانی هزاران سایت در داخل و خارج از کشور افتخار دارد که مشاور شما در طراحی سایت و میزبانی وب باشد

بخش اول اصطلاحات رایج در میزبانی وب را در مقاله‌ی قبلی بررسی کردیم. در ادامه اصطلاحات رایج دیگر را بررسی می‌کنیم.

۱۱ – Php:

یک زبان برنامه‌نویسی تحت وب بسیار معروف است که امکانات بسیار زیادی در اختیار برنامه‌نویسان قرار داد. پی‌اچ‌پی یک زبان سمت سرور (Server side) است. در واقع دستورات برنامه توسط سرور به صورت html ترجمه می‌شود و برای نمایش به مرورگر کاربر فرستاده می‌شود. این یک قابلیت خوب برای زبان php است که کاربر فقط ترجمه‌ی html کدها را مشاهده می‌کند و به اصل کد شما دسترسی نخواهد داشت و به این ترتیب قابلیت کپی کردن کدها غیر ممکن می‌شود.

۱۲ – ASP:

یک زبان برنامه‌نویسی ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت است که در واقع رقیبی برای Perl بود. برای اجرای کدهای این زبان به سرور ویندوز نیاز دارید و نمی‌توان این کدها را روی سرور لینوکس اجرا کرد. توانایی‌ها و عملکرد آن مانند زبان Perl است.

۱۳ – htaccess:

این فایل که در سرویس‌های میزبانی وب لینوکس وجود دارد به شما کمک می‌کند تنظیماتی مانند تغییر دسترسی به پوشه‌های‌ هاست، جلوگیری از دزدیده شدن فایل‌ها و پهنای باند، افزودن قابلیت ReWrite برای سئو و بهینه‌سازی سایت و تنظیمات امنیتی را روی‌هاست خود انجام دهید. تمامی‌ سرویس‌دهنده‌های با کیفیت به شما اجازه‌ی ساخت این فایل را می‌دهند. در ساخت و ویرایش فایل .htaccess باید دقت کنید؛ زیرا هر تنظیم اشتباهی در این فایل باعث از کار افتادن سایت شما می‌شود.

۱۴ – SSL:

اگر سرویس میزبانی وب شما قابلیت افزودن اس‌اس‌ال را دارا باشد، می‌توانید گواهی SSL را به صورت جداگانه خریداری کنید و روی ‌هاست خود نصب کنید. افزودن این قابلیت به سایت باعث رمزگذاری شدن اطلاعات مبادله شده بین کاربر و سایت شما می‌شود و جلوی هک و سواستفاده را می‌گیرد. استفاده از این قابلیت خصوصا برای سایت‌هایی که تبادلات مالی و فروش کالا دارند بسیار ضروری است و همچنین شرکت گوگل استفاده از آن را به عنوان یک امتیاز مثبت در رتبه‌بندی سایت پیشنهاد کرده است.

۱۵ – بانک اطلاعاتی:

در سایت‌های امروزی برای اینکه بتوانید اطلاعات ورودی کاربر را ذخیره کنید نیاز به بانک اطلاعاتی دارید. وقتی کاربری در سایت شما ثبت نام می‌کند، کالایی می‌خرد، مطلبی منتشر می‌کند، درباره‌ی مطالب شما نظر می‌دهد و…. تمامی‌ این اطلاعات در بانک اطلاعاتی ذخیره می‌شود. بانک اطلاعاتی با توجه به ویندوز یا لینوکس بودن سرور‌ها با نام‌های MySql یا MSSql شناخته می‌شوند.

۱۶ – کرون جاب CronJob:

با کمک این قابلیت می‌توانید ‌هاست خود را طوری برنامه ریزی کنید که بصورت اتوماتیک در ساعت و روز دلخواه شما یک فرمان را اجرا کند. برای مثال هر شب راس ساعت ۱۲ کل آمار فروش آن روز را صفر کند و به شما ارسال کند یا هر هفته در روز جمعه ساعت ۱۱ شب به تمامی‌کاربران سایت ایمیل ارسال کند. قابلیت‌های کرون جاب بسیار زیاد هستند و با توجه به اسکریپت و نوع خواسته خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

۱۷ – پارک دامنه Parked Domain:

برای هر پلن میزبانی وب شما یک دامنه خریداری می‌کنید و با قابلیت پارک دامنه شما می‌توانید تعداد بیشتری دامنه روی همین ‌هاست فعال کنید که کاربر با وارد کردن هریک از آنها به سایت اصلی شما هدایت می‌شود.

۱۸ – زیردامنه Sub domain:

گاهی نیاز است که برای سایت خود بخش‌هایی برای اهداف آموزشی یا اضافه کردن بخش جدیدی به سایت ایجاد کنید. برای مثال می‌خواهید برای سایت خود انجمن یا فروشگاه ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید یک زیردامنه ایجاد کنید که به صورت xxxx.domain.com است و بجای ستاره می‌توانید هر اسمی که دوست داشتید قرار دهید shop.domain.com که این زیردامنه به پوشه‌ای به همین نام متصل است و می‌توانید فایلهای اجرایی مربوطه را در آن قرار دهید.

۱۹ – بک آپ Backup :

گرفتن اطلاعات پشتیبان از سایت یکی از وظایف شما به عنوان مدیر سایت است؛ اما سرویس دهنده‌های میزبانی وب هم بصورت روزانه، هفتگی و ماهیانه از تمامی‌ فایل‌های روی سرورهای خود فایل پشتیبان تهیه می‌کنند تا اگر مشکلی برای سرور یا هر یک از کاربران پیش آمد بتوانند سریعا آن مشکل را رفع کنند.

موارد بالا رایج ترین اصطلاحات در میزبانی وب هستند که تمامی‌ شرکت‌ها در معرفی پلن‌های خود از آنها استفاده می‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی فراکارانت

معرفی گروه فراکارانت فناوری اطلاعات، جهان امروز را کاملا به تسخیر خود درآورده است. همراهی با این تغییر دیگر کاملا اجتناب ناپذیر است. گروه فراکارانت افتخار دارد در بازه وسیعی از محصولات و خدمات حوزه فضای مجازی را به مشتریان خود ارائه می نماید. کلیه کسب و کار ها و افراد برای موفقیت بیشتر و کاهش هزینه ها در حال اصلاح چهره خود در فضای مجازی در صفی طولانی قرار داشته و شناسایی سرویس دهنده متعهد که بتواند نقش موثر در این رقابت ایفا نماید شاید سخت ترین کار باشد. فراکارانت افتخار دارد در طول ۱۹ سال حضورخود که از روزهای آغازین حضور اینترنت در ایران با طراحی اولین سایت های ایرانی ، ارائه سرویس میزبانی و هاست بزرگترین سازمان ها و موسسات خود را همواره برتر نگه داشته و امروز با برترین فناوری ها دانش روز را در اختیار متقاضیان خود در ایران ، آلمان و کانادا قرار می دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]