اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960918270827821

ادامه مقاله نکات مهم قبل از خرید هاست

16 نکته قبل از خرید هاست (قسمت ۲)

کد: 13960918270827821

https://goo.gl/x93QKr

، تهران , (اخبار رسمی): توجه داشته باشید اگر قرار باشد از سرویس هاست بهینه برای طراحی سایت خود برخوردار باشید باید آن را بشناسید و انتخاب آن را به طراح سایت یا دیگران واگذار کنید.

16 نکته قبل از خرید هاست
واحد هاست فراکارانت

مراحلی که در مقاله نکات قبل از خرید هاست مطالعه کردید راهنمای آشنایی با مراحل انتخاب میزبانی وب و خرید هاست بود که در مورد تمامی هاست‌ها صادق است

8 - SSH یا Remote desktop

در سرور‌های اختصاصی یا وی پی اس برای انجام عملیات مدیریتی و نصب و حذف برنامه‌ها از روی سرور به دسترسی خاصی نیاز دارید. در ‌هاست لینوکس از طریق SSH و در ‌هاست ویندوز از طریق Remote Desktop انجام می‌شود. سرویس دهنده ‌هاست شما باید این دسترسی‌ها را به شما بدهد. پس قبل از خرید ‌هاست باید از سرویس دهنده‌ هاست خود بپرسید آیا این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد یا خیر؟ این موضوع در خرید سرویس‌های VPS و VDS اهمیت ویژه ای دارد.

9 - ایجاد فایل htaccess

برخی از اسکریپت‌های کاربردی در طراحی سایت برای عملکرد درست نیاز دارند که فایلی به نام htaccess. بر روی ‌هاست ایجاد کنند. این فایل به شما در محافظت از پوشه‌ها با پسورد، ریدایرکت صفحات سایت، قابلیت Re-write آدرس صفحات (که در سئو بسیار مهم است)، ایجاد دسترسی‌های خاص برای فایل‌ها و پوشه‌ها و بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارد. پس شما باید بتوانید این فایل را بر روی ‌هاست خود ایجاد کنید و سرویس دهنده باید این امکان را در اختیار شما قرار دهد.

10 - قابلیت Cron Jobs

کرون جاب یکی دیگر از قابلیت‌های اصلی ‌هاست است. با کمک این سرویس شما می‌توانید ‌هاست خود را طوری برنامه ریزی کنید تا در ساعت خاصی یک عملیات از پیش تعیین شده را برای شما انجام دهد.

برای مثال یک اسکریپت فروشگاه ساز نیاز دارد تا هر شب راس ساعت 12 تمامی پروسه فروش و خدمات مالی آن روز را صفر کند و روز بعدی را شروع کند که این پروسه از طریق کرون جاب انجام می‌شود. این فقط یک نمونه از قابلیت‌های کرون جاب است و این قابلیت می‌تواند در اتوماتیک کردن بسیاری از پروسه‌ها بر روی‌ هاست کاربرد داشته باشد.

11 - پشتیبانی از زبان‌ها

تمامی طراحی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها با یک زبان تحت وب برنامه نویسی شده‌اند. مانند: Php , Asp , Asp .net , java , Javascript , phyton و سایر زبان‌های برنامه نویسی رایج تحت وب و هاست شما باید قابلیت اجرای آنها را داشته باشد. برای اجرای این برنامه‌ها که در طراحی سایت استفاده شده‌اند باید ماژول‌های مخصوص و متناسب با ویرایش زبان برنامه شما بر روی‌ هاست شما نصب و تنظیم باشد.

12 - بک آپ

یک امتیاز قابل توجه دیگر قبل از خرید‌ هاست که باید به آن توجه کرد بک آپ‌گیری منظم توسط خود سرویس دهنده است. به عنوان مسئول طراحی سایت خودتان باید در بازه‌های زمانی مختلف از مطالب و فایل‌های خود فایل پشتیبان یا Backup داشته باشید. تا بتوانید اگر مشکلی برای سایت پیش آمد بلافاصله از آن پشتیبان استفاده کنید و سایت خود را به حالت اول برگردانید. اکثر سرویس دهندگان‌ هاست با کیفیت به صورت منظم از تمامی سرورها و فایلهای آن بک آپ گیری روزانه، هفتگی یا ماهیانه دارند. اگر تصادفا شما فراموش کنید که از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید میتوانید با سرویس دهنده‌هاست تماس بگیرید و از آنها بخواهید از بک آپ استفاده کنند و یا سایت شما را اصلاح کنند. هر چند این مزیت مازاد بر سرویس است؛ اما برای حضور مطمئن در فضای آنلاین یک نیاز واقعی است.

13 -نوع سیستم عامل Operating System

قبلا خواندید که زبان‌های مختلفی برای برنامه نویسی تحت وب و طراحی سایت وجود دارد و هر کدام از این برنامه‌ها برای اجرا شدن نیاز به سیستم عامل مناسب خود را دارند. پلانهای‌ هاست ویندوز برای اجرا اسکریپت Asp.Net مناسب است. پلانهای‌ هاست لینوکس برای اجرای طراحی سایت و اسکریپت‌های نوشته شده با زبان Php بهترین گزینه هستند. هر نوع اسکریپت برای اجرا روی نوع خاصی از سیستم عامل بهینه شده و بهترین سازگاری را با آن دارد.

14 - آپدیت بودن

از دیگر نکات مهم قبل از خرید‌ هاست آپدیت بودن یک سرویس دهنده خوب و با کیفیت است. که باید مرتبا سرورهای خود را هم از نظر نرم افزاری و هم از نظر سخت افزاری به روز رسانی کند. زیرا سیستم‌های قدیمی امکانات کمتری در اختیار کاربر قرار می‌دهند و از طرفی مشکلات امنیتی فراوانی در آنها وجود دارد که باعث آسیب پذیری و قابل نفوذ شدن سرورها می‌شود.

وقتی یک نرم افزار آپدیت می‌شود علاوه بر اضافه شدن امکانات جدیدتر به آن، از نظر مشکلات امنیتی هم ارتقا پیدا می‌کند و ایرادات موجود در آن رفع می‌شود. پس هنگام خرید‌ هاست باید از نظر بروز بودن سرویس دهنده مطمئن باشید. این موضوع برای سرویس دهنده هزینه‌زا است چرا که سرویس‌های با لایسنس فعال امکان به روز شدن صحیح را دربر خواهند داشت.

15 - آپتایم Uptime

یک طراحی سایت اینترنتی باید همیشه در دسترس باشد؛ چون 24 ساعت روز و 7 روز هفته و 365 روز سال سایت شما در حال بازدید است. پس باید از قابلیت آپتایم‌ هاست خود قبل از خرید‌ هاست مطمئن باشید.

آپتایم یعنی مدت زمانی که‌ هاست می‌تواند بدون قطعی و وقفه کار کند. به صورت درصد بیان می‌شود و هرچه به 100% نزدیک تر باشد طبیعی است که کیفیت آن سرویس بهتر و بالاتر است.

تصور کنید شما یک تخفیف برای فروش ویژه به مدت 2 ساعت در سایت خود قرار داده‌اید و از طریق ایمیل و پیامک و روش‌های دیگر به کاربرانتان اطلاع رسانی کرده‌اید که در این فروش ویژه شرکت کنند و درست در شروع این زمان سایت شما قطع می‌شود. این موضوع برای شما یک کابوس خواهد شد. چندین کاربر و مشتری با مراجعه به سایت شما با پیغام خطا مواجه می‌شوند و از سایت شما خارج می‌شوند.

نه مدیران سایت‌ها دوست دارند که سایتشان حتی برای 1 دقیقه از دسترس خارج باشد و نه کاربران دوست دارند که سایت محبوبشان قطع شود. پس دقت کردن روی میزان آپتایم سرویس دهنده‌‌ی هاست بسیار مهم است.

16 - امنیت Security

برقراری امنیت‌ هاست از نکات مهمی است که باید قبل از خرید‌ هاست از شرکت میزبانی وب اطمینان حاصل کنید. البته کار آسانی نیست و نیاز به تخصص دارد. چون باید حتما شخصی که دوره‌های تخصصی امنیت شبکه را گذرانده مسئولیت تامین امنیت‌ هاست را به عهده بگیرد.

استفاده از آخرین نسخه از سیتم عامل‌ها و نرم افزارهای موجود و هم چنین استفاده از فایروال‌های سخت افزاری می‌تواند تا حد بسیار زیادی امنیت را بالا ببرد. بخش دیگری از امنیت‌ هاست مربوط به کاربر می‌شود که هرگز نباید اسکریپت‌های نال شده (Null)، یا همان قفل شکسته را روی‌ هاست نصب کند. چون اکثریت افرادی که اسکریپت‌‌های گران قیمت پولی را نال می‌کنند و قفل آن را می‌شکنند داخل اسکریپت ویروس یا ابزار آلات هک قرار می‌دهند و شما با نصب آنها در عمل خودتان را برای هک شدن و سوء استفاده آماده کرده‌اید. قبل از خرید‌ هاست مورد نظر برای طراحی سایت حتما از نظر امنیت سرویس‌ها هم باید آن را بررسی کنید.

نکاتی که در  مقاله نکات مهم قبل از خرید‌هاست مطالعه کردید به شما کمک می‌کند تا بهترین پلن‌ هاست را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید و با هزینه معقول بتوانید کسب و کار آنلاین خود را آغاز کنید و در طراحی و راه اندازی سایت خود با مشکلی مواجه نشوید.

برای مشاهده مشخصات پلن‌های میزبانی وب فراکارانت می‌توانید از صفحه مقایسه پلانهای هاست بازدید کنید یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی فراکارانت

معرفی گروه فراکارانت فناوری اطلاعات، جهان امروز را کاملا به تسخیر خود درآورده است. همراهی با این تغییر دیگر کاملا اجتناب ناپذیر است. گروه فراکارانت افتخار دارد در بازه وسیعی از محصولات و خدمات حوزه فضای مجازی را به مشتریان خود ارائه می نماید. کلیه کسب و کار ها و افراد برای موفقیت بیشتر و کاهش هزینه ها در حال اصلاح چهره خود در فضای مجازی در صفی طولانی قرار داشته و شناسایی سرویس دهنده متعهد که بتواند نقش موثر در این رقابت ایفا نماید شاید سخت ترین کار باشد. فراکارانت افتخار دارد در طول ۱۹ سال حضورخود که از روزهای آغازین حضور اینترنت در ایران با طراحی اولین سایت های ایرانی ، ارائه سرویس میزبانی و هاست بزرگترین سازمان ها و موسسات خود را همواره برتر نگه داشته و امروز با برترین فناوری ها دانش روز را در اختیار متقاضیان خود در ایران ، آلمان و کانادا قرار می دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]