اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960914270527821

نکات مهم برای خرید هاست

16 نکته قبل از خرید هاست (قسمت ۱)

کد: 13960914270527821

https://goo.gl/7ps4L4

، تهران , (اخبار رسمی):  شرکت طراحی سایت فراکارانت مطالعه‌ی مقاله خرید هاست را به مالکین و دارندگان وب سایت و خدمات آنلاین که نیاز به خرید هاست دارند، طراحان سایت و شرکت‌های طراحی سایت، شرکت‌های ارائه‌ی خدمات هاست و میزبانی وب و مشاورین و مدیران IT شرکت ها و سازمان ها توصیه می‌کند.

16 نکته قبل از خرید هاست
هاستینگ فراکارانت

متاسفانه تعداد کمی از شرکت های ارائه خدمات هاست به طور تخصصی و جدی به این صنعت می‌نگرند. بسیاری به دنبال فروش بیشتر با اعلام قیمت‌های بسیار کمتر از حتی هزینه تمام شده هستند

تعداد کاربر همزمان

این موضوع نکته‌ی مهمی است که در بیشتر مواقع نه عموم سرویس دهندگان‌ هاست به آن اشاره می‌کنند و نه دارندگان وبسایت‌ها درباره‌ی آن می‌پرسند. اینکه بینندگان وبسایت شما در هر لحظه حداکثر می‌توانند چند کاربر باشند نسبت بسیار مستقیمی‌ با امکان میزان رشد سایت شما دارد. به طور مثال اگر کابر همزمان سایت شما 10 نفر در هر لحظه باشد، اگر به دلیل رشد بازدید، تبلیغ یا حراجی در یک لحظه سایت شما بیشتر از این مقدار بازدید داشته باشد، نفر 11 به بعد سایت شما را نخواهند دید. توجه به این موضوع و سوال و پرسش آن می‌تواند تا حد زیادی تکلیف فروشنده سرویس‌ هاست را برای نوع خدمت مورد نیاز شما مشخص کند و شما می‌توانید سرویسی را انتخاب کنید که از نظر فنی نیاز شما را تامین می‌کند. البته منابع زیادی تنها هزینه ی شما را افزایش می‌دهد، پس بهتر این است که پس از تکامل مراحل طراحی سایت همزمان با رشد کاربر، شما هم منابع را افزایش دهید.

کنترل پانل‌ هاست

این قسمت برای مدیریت بهتر و راحت‌تر سرویس‌های‌ هاست طراحی شده‌اند. امروزه کنترل پانل‌های متعدد دارای لایسنس و رایگان در سرویس دهندگان مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتخاب کنترل پانل قوی‌تر برای شرکت ارائه کننده‌ی هزینه‌های زیادی به ازاء هر سرور دارد. به همین دلیل بسیاری از سرویس دهندگان‌ هاست ارزان به سمت استفاده از کنترل پانل‌های حرفه‌ای مانند پلسک نمی‌روند. تا بتوانند سرویس‌ هاست خود را ارزان‌تر بفروشند و در عمل شما امکان استفاده محدودتری داشته و از بسیاری قابلیت‌ها پس از خرید هاست محروم می‌شوید.

کشور استقرار سرور‌ هاست

انتخاب کشور استقرار سرور‌هاست به موارد زیر مربوط است:

  • مقایسه میزان آپ تایم دیتاسنتر‌ها در نقاط مختلف (کیفیت اینترنت دیتاسنتر)
  • کم‌ترین فاصله بین عموم کاربران با محل استقرار سرور
  • اهمیت دسترسی فیزیکی به سرور و دیتاسنتر
  • امکان پذیری نصب و راه اندازی SSL (در ایران این سرویس بسیار محدود قابل انجام است)
  • میزان اعتبار دیتاسنتر نزد سایر سرویس دهندگان ایمیل در سطح جهانی

عموما شما باید بعد از طراحی سایت با در نظرگیری موارد فوق تصمیم بگیرید. گرچه یک راه حل استفاده از سرویس‌های cdn، در کنار تامین‌هاست با کشور مناسب است.

منابع مجاز سرویس RAM و CPU

هرچند در پارامترهای خرید‌ هاست عموما تنها به گزینه حجم‌ هاست اشاره شده است و مناسفانه تاکید برآن به یک اشتباه مصطلح تبدیل شده، با این حال باید بدانیم مهم‌تر از حجم میزانی است که سهم سرویس شما از RAM و CPU سرور خواهد داشت. در نظر بگیرید که پس از طراحی سایت وبسایت شما برای عملکرد صحیح خود و همین طور بانک اطلاعاتی در پاسخ به نیاز کاربران به میزان کافی منابع RAM و CPU نیاز دارد. عموم سرویس دهندگان‌ هاست ارزان، با تعریف تعداد زیادی کاربر بر روی هر سرور، عملا سهم قابل دستیابی سایت یا اپلیکیشن شما را ناچیز می‌کنند. هرچند ممکن است در تعریف به شما دسترسی نامحدود داده باشد. زمانی که در یک سرور 700 وبسایت تقریبا مشابه تعریف شده‌اند و عملا 30% تا 40% منابع سرور هم توسط سیستم عامل و ابزارهای پایه اشغال می‌‌شود. شما حداکثر به یکدهم درصد از منابع سرور دسترسی دارید. این سرویس دهندگان با ارائه سرویس با قیمت کمتر (مثلا نصف)، پنج برابر سرویس دهنده‌ای که 70 سرویس را بر روی سرور خود تعریف کرده‌اند سود می‌برند. در صورتی که آن که زیان می‌بیند وبسایت شما خواهد بود. منابع RAM و CPU مانند اکسیژن و آب برای حیات و رشد وبسایت پس از طراحی سایت لازم هستند.

نکات مهم قبل از خرید‌هاست

نکات بسیار زیادی در انتخاب‌ هاست وجود دارد که قبل از راه اندازی و طراحی سایت باید به آن توجه کنید. قبل از خرید‌ هاست باید بدانید چه مشخصات فنی نیاز دارید و چگونه یک شرکت خدمات‌ هاست می‌تواند آنها را برآورده کند. امکاناتی از قبیل میزان فضا و پهنای باند، نوع سیستم عامل‌ هاست، تعداد دامنه و بانک اطلاعاتی و... برخی از اصلاحات رایج در میزانی وب هستند. شما باید بتوانید از ابتدا کار طراحی سایت سرویس مورد نیاز خود را به صورت درست انتخاب کنید تا مجبور نشوید پس از زمان کوتاهی هزینه‌های اضافی بابت خرید پلن‌های بالاتر بپردازید.

خرید‌ هاست

1- فضای مورد نیاز:

اگر هدف شما راه اندازی و طراحی سایت ساده به منظور تمرین و یادگیری است می‌توانید از فضای کوچک شروع کنید. این مقدار فضا برای اینکه بتوانید چند فایل ساده، کم حجم و کم هزینه داشته باشید و برای تمرین پروژه‌های برنامه نویسی و تست کردن اسکریپت‌های مختلف کافی است. به طور کلی توصیه می‌شود جمع مورد نیاز فایل‌ها و اسکریپت‌ها از 20% فضای‌ هاست بیشتر نباشد. 30% برای فضای ایمیل‌ها و 50% برای فضای Back up‌ها رزرو باشد.

اگر قصد راه اندازی و طراحی سایت خدماتی و اطلاع رسانی را دارید، حداقل از پلان‌های شرکتی شروع کنید. چون بخشی از این فضا بابت نصب اسکریپت مورد نظرتان در طراحی سایت اشغال می‌شود و مابقی آن بابت نگهداری از تصاویر و فیلم و به طور کلی فایل‌ها و مطالب و مولتی مدیای سایت استفاده خواهد شد.  بخش مناسبی برای فضای آدرس‌های ایمیل خود به هنگام طراحی سایت پیش بینی کنید. به مرور زمان و با پیشرفت سایت‌تان ممکن است لازم باشد تا چند گیگابایت هم فضا بخرید. طبیعی است هرچه مطالب بیشتری داشته باشید و سایت شما گسترده تر باشد به فضای بیشتری برای نگه داری فایل‌های طراحی سایت خود نیاز دارید.

برخی از شرکت‌های خدمات‌هاست به شما وعده فضای نامحدود می‌دهند؛ اما باید بدانید که در عمل این کار ممکن نیست. این فقط یک جمله تبلیغاتی است. زیرا تمامی‌ سرورها اطلاعات شما را بر روی‌ هارد دیسک خود نگهداری میکنند و تمامی‌ هارد دیسک‌ها هم فضای مشخصی دارند که آن فضا بین کاربران تقسیم شده است. پس چیزی به نام نامحدود وجود ندارد. عملا این موضوع با خرید‌ هاردهای کم سرعت‌تر و ارزان‌تر و سرور‌های قدیمی‌تر با ارائه‌ی حجم بیشتر انجام می‌شود. برای امتحان شما می‌توانید بر روی یکی از همین سرویس‌های نامحدود فایل‌های سنگین قرار دهید و پس از مدتی خواهید دید که شرکت خدمات‌ هاست با شما تماس می‌گیرد و از شما درخواست می‌کند پلن‌ هاست خود را ارتقا دهید یا سرویس خود را به سرویس دهنده دیگری منتقل کنید!

2- ترافیک ماهانه و پهنای باند:

نکته‌ی بعدی قبل از خرید‌هاست تصمیم گرفتن در مورد مقدار پهنای باند لازم برای سایت‌تان پس از طراحی سایت است. همان طور که در استفاده از اینترنت خانگی محدودیت دارید و در ماه تا اندازه‌ای می‌توانید از آن استفاده کنید و برای استفاده بیشتر باید گیگ بخرید.

در مورد‌ هاست نیز این موضوع وجود دارد. شرکت‌های خدمات‌ هاست برای هر پلن مقدار خاصی ترافیک به صورت ماهیانه در نظر میگیرند. اگر شما قبل از پایان ماه بیشتر از آن مقدار استفاده کنید سرویس شما معلق می‌شود تا بابت خرید گیگ اضافی هزینه پرداخت کنید.

تصور کنید حجم وبسایت شما پس از انجام شدن طراحی سایت 1 گیگا بایت است. پس بابت هر کاربری که از سایت شما به طور کامل بازدید می‌کند شما به 1 گیگا بایت ترافیک نیاز دارید. اگر پهنای باند ماهیانه شما 100 گیگ باشد (معادل 1024 مگابایت) شما می‌توانید در ماه حدود 100 بازدید کننده کامل یا 1000 بازدید کننده که 10% سایت شما را دیده است، داشته باشید. همچنین اگر یک فایل 100 مگابایتی در سایت خود قرار داده اید تا کاربران بتوانند دانلود کنند، بابت هر دانلود کاربر به همین مقدار از ترافیک مجاز شما استفاده می‌شود.

برای حداقل استفاده از ترافیک ماهیانه یا هزینه آن می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • نکات لازم در طراحی سایت را به منظور کاهش حجم سایت و افزایش سرعت آن رعایت کنید.
  • فایل‌های حجیم و قابل دانلود را به هنگام طراحی سایت بر روی سرویس‌های آپلود فایل و سرویس‌های خارج از‌ هاست خودتان قرار دهید.
  • از پلان‌ها با ترافیک بالا یا خدمات vps ,vds و سرور اختصاصی برای طراحی سایت خود استفاده کنید.

3 - تعداد دامنه و زیردامنه:

ممکن است در آینده پس از طراحی سایت نیاز داشته باشید تا دامنه‌های دیگری برای سایت خود بخرید و آن را به صفحه اصلی سایت یا زیر گروه‌های آن متصل کنید. برای مثال در کنار سایت اصلی خود بخواهید قسمت چت روم یا فروشگاه و .... راه اندازی کنید و برای این بخش‌ها دامنه جداگانه ای بخرید که کاربران با تایپ آن مستقیما وارد بخش مورد نظر بشوند.

همچنین زیردامنه هم می‌تواند در این مورد به شما کمک کند. اگر سایت شما در آدرس site.com قرار دارد شما می‌توانید با ساختن زیردامنه قسمت فروشگاه خود را در shop.site.com یا قسمت پشتیبانی را در support.site.com راه اندازی کنید. با این کار شما در عمل یک طراحی سایت مستقل دیگری انجام داده‌اید که نیازی به سایت اصلی شما ندارد و حتی می‌تواند محتوای متفاوتی هم داشته باشد.

قبل از خرید‌هاست باید دقت کنید که سرویس دهنده قابلیت اضافه کردن چه تعداد دامنه و زیردامنه را به شما می‌دهد. گرچه عموم طراحی سایت‌های متوسط نیاز چندانی به این موضوع ندارند و تنها سایت‌های بسیار بزرگ هستند که این موضوع را به طور جدی باید در نظر بگیرند.

ادامه مطلب را در مقاله بعدی مطالعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی فراکارانت

معرفی گروه فراکارانت فناوری اطلاعات، جهان امروز را کاملا به تسخیر خود درآورده است. همراهی با این تغییر دیگر کاملا اجتناب ناپذیر است. گروه فراکارانت افتخار دارد در بازه وسیعی از محصولات و خدمات حوزه فضای مجازی را به مشتریان خود ارائه می نماید. کلیه کسب و کار ها و افراد برای موفقیت بیشتر و کاهش هزینه ها در حال اصلاح چهره خود در فضای مجازی در صفی طولانی قرار داشته و شناسایی سرویس دهنده متعهد که بتواند نقش موثر در این رقابت ایفا نماید شاید سخت ترین کار باشد. فراکارانت افتخار دارد در طول ۱۹ سال حضورخود که از روزهای آغازین حضور اینترنت در ایران با طراحی اولین سایت های ایرانی ، ارائه سرویس میزبانی و هاست بزرگترین سازمان ها و موسسات خود را همواره برتر نگه داشته و امروز با برترین فناوری ها دانش روز را در اختیار متقاضیان خود در ایران ، آلمان و کانادا قرار می دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]