اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960820267636679

مقایسه‌ی ویژگی‌های فنی و طراحی دو پرچم‌دار جدید تلفن همراه

هوآوی Mate 10 Pro مقابل آیفون X

کد: 13960820267636679

https://goo.gl/xmjgLn

، تهران , (اخبار رسمی): طی هفته‌های گذشته پرچم‌داران نام داری از برندهای بزرگ بازار تلفن همراه وارد بازار جهانی شدند. شرکت هوآوی در زمره‌ی برندهایی است که برای اولین بار گوشی‌های سری Mate 10 خود را که در آنها از پردازنده‌ای با قابلیت پردازش هوش مصنوعی یا AI بهره‌ گرفته شده است را رونمایی کرد.

برتری های HUAWEI Mate 10 Pro در مقابل ایفون X
هوآوی Mate 10 Pro مقابل آیفون X

HUAWEI اولین برندی در بازار تلفن همراه است که موفق شده است برای گوشی‌های خود، استاندارد امنیت برای کلیه‌ی اجزای سیستم شارژ گوشی از شرکت صاحب نام آلمانی TUV دریافت کند

به گزارش مات؛ همزمان با محصولات جدید هوآوی، رقبایی مانند آیفون 8 و آیفون X نیز  به بازار عرضه شدند که آنها هم قابلیت‌های قابل توجهی دارند. در این بررسی تلاش داریم برترین گوشی سری Mate 10 یعنی Mate 10 Pro را در مقابل قدرتمندترین محصول بین آیفون‌های جدید عرضه شده یعنی آیفون X را بررسی کنیم.

پردازنده:

پردازنده‌ای که هوآوی برای Mate 10 Pro در نظر گرفته است، یعنی Kirin 970، از پردازش هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. البته پردازنده‌ی A11 آیفون هم از موتور پردازش عصبی برای Face ID برخوردار است. ولی تفاوت محصول هواوی با آیفون این است که پردازنده‌ی Mate 10 Pro  (در Mate 10 هم استفاده شده است)، از یک بخش NPU اختصاصی برای پردازش هوش مصنوعی برخوردار است که نسبت به پردازنده‌های عادی  25 برابر کارایی بیشتر و 50 برابر بهره‌وری بالاتر دارد. تاثیر این قدرت پردازش بالا در بخش‌های مختلفی شامل دوربین، پردازش صدای محیطی، مدیریت انرژی، تشخیص تصاویر و... مشخص می‌شود.

در Huawei Mate 10 Pro  امکان پردازش ارتباطات با سرعتی بی رقیب وجود دارد. به این معنا که این گوشی از ارتباطات LTE 4.5G Cat. 18 پشتیبانی می‌کند که می‌تواند سرعت دانلودی معادل 1.2Gbps  برای این مدل به ارمغان بیاورد. این بازده در دنیای گوشی‌های تلفن همراه برای اولین بار دیده می‌شود.

به علاوه در این چیپ برای اولین بار از پردازنده گرافیکی 12 هسته‌ای MALI-G72 بهره گرفته شده است که تجربه‌ی گرافیکی بی‌نظیری را در حوزه‌ی بازی‌های موبایل در اختیار کاربران Mate 10 Pro قرار می دهد.

باتری:

باتری  Mate 10 و Mate 10 Pro  ظرفیتی معادل 4000 mAh دارد و قادر است برای مثال در تماس‌های تحت بستر 3G گوشی را در حالت مکالمه‌ی مداوم 25 ساعت روشن نگاه دارد. این باتری می‌تواند در حالت استفاده‌ی عادی حدود 2 روز و در حالت استفاده‌ی پرفشار یک روز کامل این گوشی‌ها را روشن نگاه دارد. این درحالی است که باتری آیفون X ظرفیتی معادل 2716 mAh دارد. همچنین سیستم شارژ سریع هواوی در Mate 10 Pro و البته Mate 10 می‌تواند فقط در نیم ساعت شارژ ظرفیت باتری این گوشی‌ها را از 0 به 58 درصد برساند. HUAWEI اولین برند در بازار تلفن همراه است که موفق شده به دریافت استاندارد امنیت برای کلیه‌ی اجزای سیستم شارژ گوشی از شرکت صاحب نام آلمانی TUV شده است.

دوربین:

در دوربین اصلی Mate 10 Pro از لنز دوگانه‌ی شرکت صاحب نام Leica که رهبر بازار تولید لنزهای حرفه‌ای در دنیا است بهره گرفته شده است. به کارگیری این لنزها در کنار موتور پردازش هوش مصنوعی به دوربین Mate 10 و Mate 10 Pro این امکان را داده است تا ماهیت سوژه‌ها را تشخیص داده و افکت‌های لازم را به صورت خودکار به آنها تخصیص دهند. دوربین این پرچم داران هوآوی می‌توانند تا 13 نوع سوژه متفاوت را از هم تفکیک کنند و مثلاً تشخیص دهند که سوژه غذاست یا سگ است یا گربه است! این قابلیتی است که آیفون از آن بی بهره است. همچنین هر دو لنز دوربین اصلی این گوشی‌های هواوی از اندازه دیافراگم بزرگ و بی نظیر با میزان f/1.6 بهره‌مند هستند که به آنها این امکان را می‌دهد که در فضاهای کم نور عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالاتری نسبت به آیفون X که از اندازه دیافراگم کمتری برخوردار است ثبت کنند.

مانیتور و طراحی:

اندازه‌ی صفحه نمایش آیفون 5.8 اینچ است؛ ولی صفحه نمایش Mate 10 در اندازه 5.9 اینچ، و Mate 10 Pro در اندازه 6 اینچ ساخته شده‌اند.  به علاوه نسبت پوشش صفحه نمایش به کل بدنه در آیفون 81.36 درصد است؛ ولی این نسبت در Mate 10 به میزان 81.79 درصد و در Mate 10 Pro به میزان 81.61 درصد است که این به این معناست که هوآوی در هر دو مدل خود نسبت به آیفون، نسبت بیشتری از فضای روی گوشی را به مانیتور اختصاص داده و حاشیه‌های Mate 10 و Mate 10 Pro نسبت به آیفون کمتر است.

تشخیص اثر انگشت:

سنسور تشخیص اثر انگشت در گوشی‌های سری Mate 10 شرکت HUAWEI از سرعت بی نظیری در تشخیص اثر انگشت دارد و تنها با تماس انگشت کاربر در حد 0.3 ثانیه می‌تواند صفحه اصلی گوشی را نشان دهد. این سرعت در مقایسه با سرعت Face ID و مراحلی که باید برای باز کردن صفحه اصلی گوشی در آیفون X طی شود بسیار بیشتر است.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص سایر قابلیت‌های HUAWEI Mate 10 به صفحه‌ی رسمی این محصول می توانید مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مات

کانون بازاریابی و ارتباطات مات، به عنوان یک سازمان یادگیرنده تلاش می کند بر مبنای دانش و تجارب کارکنان، به تمامی مشتریان خود خدمات خلاقانه و سودمندی را ارایه دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]