اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960904269315632

به آرامی، شتاب کن!

کد: 13960904269315632

https://goo.gl/KMvUjT

، تهران , (اخبار رسمی): مروری بر فعالیت‌های Pierre Guillaume و آثار او (قسمت دوم)

به آرامی، شتاب کن!
به آرامی، شتاب کن!

به گزارش لوکس بایر : از قرن‌ها پیش از میلاد مسیح تا به امروز، عطرسازی جایگاهی در میان دسته‌بندی هنرهای هفتگانه نداشته است؛ حرفه‌ای که بیشتر بعنوان یک علم شناخته می‌شود و از آنجا که تجربه آن بصورت بصری و درک ابعاد پنهان آن دشوار است؛ هرگز جایگاهی در میان هنرهای زیبا پیدا نکرده است. در سالیان اخیر، برخی از کارشناسان و منتقدین بنام دنیای عطر، از آن بعنوان عنصر هشتم در میان دسته‌بندی هنرهای زیبا نام برده اند و Pierre Guillaume نیز یکی از چهره‌های بنام این عرصه است که معتقد است عطرسازی، هنر هشتم است. او در هشتمین سال از فعالیت‌های رسمی‌ و خود و لاین عطرسازی ویژه‌اش، در سال 2010 مجموعه‌ای مدرن و هنری از عطرهای خود را تحت عنوان Huitième Art Parfums معرفی کرد.

«عطرهای هنر هشتم» عنوان جالب توجهی برای این مجموعه است؛ مجموعه‌ای که نمایشی از ابعاد دیگر توانایی و نبوغ گیوم در آفرینش ترکیبات پیچیده، متفاوت و مدرن است. او عنوان می‌کند: در این لاین عطرسازی، ما ترکیب عطرها را بر اساس سیستم کلاسیک و هرمی‌که نوت‌ها به مرور اضافه می‌شوند و بر اساس سرعت تبخیر، شناسایی می‌شوند؛ طراحی نکرده‌ایم. Huitième Art Parfums در بردارنده عطرهایی است که از ایجاد یک‌هارمونی قدرتمند بین دو یا سه قلمرو بویایی ساخته می‌شوند. این عطرها، بر اساس دو یا سه آکورد پدید آمده‌اند و یا اینکه از مواد اصلی در ساخت آن‌ها استفاده شده است.

این مجموعه با هشت عطر در سال 2010 رو نمایی شد. Aube Pashmina با فضایی سبز و گیاهی که از همراهی بوته گوجه فرنگی، ریحان و برگ‌های انگور با پایه ای فلزی، تمیز و چوبی از شمعدانی، رزماری و نوت‌های چوبی شکل گرفته است؛ یکی از آثار ویژه این مجموعه است. Naiviris، نمایشی قدرتمند و اعجاب انگیز از وجوه مختلف زنبق است که در فضایی خاکی-نشاسته‌ای، چوبی و حیوانی جریان دارد. شیرینی گل بو، شفاف و عسل آگین شکوفه‌های هلو که با پایه‌ای گیاهی، ادویه‌ای دودی از یونجه خشک ادغام شده است؛ فضای Vohina را شکل داده است. کهربای صمغی-دودی و شیرین-پودری شکل گرفته حول آکوردی از اپوپوناکس، تونکا و صندل که از همراهی لیموی شاه پسند، رنگ بویی شفاف و سبز به خود گرفته است؛ Ambre Céruléen را پدید آورده است. ادغام لایه‌هایی میوه ای، تازه و ترش-شیرین از انبه و نوت‌های میوه ای که بر بستری شهد آگین و پودری از فرانجیپانی جریان یافته‌اند و با پایه‌ای سبز و چوبی از چای غنی شده؛ Manguier Métisse را به عطری جذاب و یگانه بدل کرده است. ایمورتال، رزین‌های گیاهی و ادویه‌ها، آکورد چرمی‌ منحصر بفرد و شگفت انگیز Fareb را شکل داده است؛ عطری که رایحه چرمی‌ آن بکر، غنی و ماسه‌ای است. Ciel d'Airain عطری شگفت انگیز و الهام بخش از همراهی زیتون، درخت گلابی و نوت‌های میوه‌ای با پایه‌ای عنبری-چوبی است. Sucre d'Ebène نیز عطری با امضای شیرین-لذیذ و صمغی-دودی گیوم است که از همراهی بنزویین و نوت‌های چوبی با لایه‌هایی وانیلی-شکری و آجیلی-فندقی شکل گرفته است.

Myrrhiad یکی دیگر از عطرهای تحسین بر انگیز و مهم کارنامه گیوم است که در سال 2011 و در قالب آثار این لاین معرفی شد. عطری که دو فضای چرمی‌ و عنبری را در شگفت انگیزترین سطح، به تعادل رسانده و به نمایش می‌گذارد. رایحه ای حیوانی، دودی و صمغی که صمغ مر، نقش اصلی شکل گیری فضای آن را ایفا می‌کند و از یکسو به همراه لایه‌هایی گیاهی-رزینی از چای، چرم دودی و حیوانی را خلق کرده و از سوی دیگر، در کنار شیرین بیان و چندین گونه وانیل نشسته و رایحه رزینی-کارملی و چوبی آکورد آمبر را شکل می‌دهد. Poudre de Riz یکی دیگر از عطرهای حیرت انگیز گیوم است که در سال 2012 به این مجموعه اضافه شد. عطری که یک آکورد پودری منحصربفرد و چگال را از همراهی رز، زنبق، وانیل، برنج و تونکا به خود می‌بیند و در ادامه، با لطافت خامه ای-شیری نارگیل و گل‌های سفید، همراه شده و با لمسی از بنزویین، تولو، شیره افرا و چوب صندل، به تصویری کهربایی می‌رسد. Monsieur محصول 2013 عطر ستودنی دیگری از این مجموعه است که رایحه‌هایی صمغی-چوبی، خاکی-ریشه‌ای و دودی از وتیور، سدر و خزه را که در لایه‌هایی از پچولی، صندل، درخت بلوط و پاپیروس توسعه یافته است؛ ارائه می‌دهد.

Liqueur Charnelle محصول 2014، یکی از عطرهای غافلگیرکننده و بدیع گیوم است. عطری که با الهام از عناصر مهم تشکیل دهنده طعم ک.نی.ا.ک نظیر وانیل، کارامل، آلو، زرد آلو و پرتقال ساخته شده است و در حالی که القاگر فضایی گل بو-میوه ای، پودری-وانیلی و شفاف به مخاطب است؛ اما گیوم از یک آکورد پودری چوبی که از آمیزش تونکا، پچولی و تمشک با فلفل سیاه شکل گرفته و با آکوردی تنباکویی-دودی و لامی، غنی و بکر می‌شود؛ بعنوان نوت‌های بکار رفته در ساخت این عطر نام می‌برد. "کُرک زنبق مانند"، توصیف جالبی از عطر Shermine، محصول 2015 است. عطری پودری و چوبی که در عین حال، گرم و گل بو است و آکورد ادویه ای-آروماتیک حاصل از رز وود، اسطوخودوس و هل، چهره‌ای متفاوت به زنبق بخشیده است و در پایه، مشک وانیلی و لایه‌های چوبی-دودی حاصل از وتیور، پچولی و گایاک؛ این نمایش اعجاب انگیز را به کمال می‌رسانند.

آکورد چوبی-ادویه‌ای پوشانده شده با لایه‌ای شاداب، ترش و شیرین از نوت‌های میوه‌ای، فضای عطر Aqaysos، محصول 2017 را شکل داده است.

پرداخت به فضاهای متفاوت در Cruise Collection

«در این مجموعه، می‌خواستم رایحه کشورها و نقاط مختلف را استنشاق کنم، فضای دیگری ارائه و اتمسفری متفاوتی را تجربه کنم. من آثار نامتعارف و مفهوم‌گرای بسیاری را تا به امروز ارائه کرده‌ام و شما در حال حاضر می‌توانید عطرهای بسیاری با چنین فضا و ایده‌هایی را تجربه کنید؛ اما اکنون نیاز به تغییری اساسی دارم. می‌خواهم امکان کنار آمدن با داستان‌های ابداع شده بر اساس معیارها و اصول جدید را تجربه کنم؛ اکنون زمان آغاز رویه ای جدید است.»

گیوم، با در نظر داشتن چنین ایده‌هایی، کار ساخت عطرهای لاین Cruise را آغاز نمود و با الهام از تلفیق سنت‌ها، باورها و فضای نقاط مختلف جهان، هشت اثر متفاوت و به رسم آثار خود، بکر را در قالب این مجموعه و در سال 2015 رونمایی کرد. Paris Seychelles یکی از این عطرها است که فضایی گل بو-میوه‌ای و چوبی-شیری از فرانجیپانی، گل‌های سفید و نارگیل را با زیر لایه‌هایی سبز-رزینی از گالبانوم و پتیت گرین و لمسی نمکین-دریایی، همراه کرده است. تعادلی نشاط آور بین خشکی معدنی-نمکین خزه، سدر و نوت‌های چوبی با تازگی آبی-تمیز حاصل از اسطوخودوس، نوت‌های سبز و آبی در کنار گلابی؛ فضای Entre ciel et mer را شکل داده است. Fleur de Foudre تقابلی از غنای چوبی-ادویه ای وتیور، چای و فلفل سیاه است که سبزی خشک و دودی-ریشه‌ای خود را در مقابل نشاط موزون پودری-شاداب و میوه‌ای لایه‌هایی از مشک و شامپاکا قرار داده‌اند. فضایی صمغی-رزینی، چوبی و گیاهی که از ادغام سدر و لامی‌شکل گرفته و با شیرینی متعادل و انگیزاننده‌ای از وانیل نرم شده؛ در ادامه سایه‌هایی نمکی-دریایی و پودری به خود می‌بیند تا از Long Courrier، عطری شگفت انگیز بسازد. یکی دیگر از عطرهای بکر و زیبای این مجموعه؛ Rivages Noirs که از آمیزش دز بالایی از ادویه‌ها به محوریت هل، با لایه‌ای میوه‌ای از خربزه، تصویری آبی-دریایی را خلق کرده و در ادامه، در مقابل پایه‌ای کهربایی-رزینی از سدر، صمغ سدر، وانیل و خزه قرار می‌گیرد. Jangala نمایشی از یک جادوی سبز، گیاهی و مرطوب با آکوردی بکر از همراهی اوکالیپتوس و رز وود با هل و زنجبیل است که با پس زمینه‌هایی چوبی و گیاهی از صندل و بوته‌های استوایی، غنی شده است. آکورد موهیتویی که گیوم از ترکیب نعنا، لیمو، توت فرنگی-آلدهاید و رام ساخته است؛ به لطف آمیزش با پایه ای شیپق-اورینتال که از خزه و آکورد کهربای صمغی-وانیلی شکل گرفته است؛ Mojito Chypre را به یکی دیگر از عطرهای خلاقانه و چالش بر انگیز گیوم تبدیل کرده است. Metal Hurlant نیز عطری از نوستالژی‌های عصر جدید است که آکورد چرم دودی، قیر مانند و تاریک خود را با لمسی از مشک، جانوری و سرکش می‌کند تا عضو جدید این مجموعه در سال 2015، عطری جسورانه، شهری و ماجراجویانه باشد.

Paris Fidji محصول 2017، نخستین عطر گیوم با غلظت تویلت در این مجموعه است. عطری با محوریت صندل که با رام، تاریک و غلیظ شده و در ادامه با تازگی پرتقال و گریپ فروت، درخشان و شاداب می‌شود.

علاوه بر آثار متنوع و خلاقانه ‌ای که گیوم در قالب سه لاین عطرسازی ویژه و ستودنی تحت رهبری خود ارائه کرده است؛ در سال‌های اخیر او با لاین عطرسازی مستقل Phaedon، در سِمت مدیر هنری به همکاری پرداخته است. او که در گذشته همکاری‌هایی با این خانه داشته است؛ اکنون مدیریت تمامی‌فعالیت‌های این لاین عطرسازی را بر عهده دارد و فرمولاسیون تمامی‌ عطرهای این خانه را بر اساس استانداردهای کیفی و هنری مد نظر خود، تنظیم و ویرایش می‌کند. در ادامه، گیوم با گروهی از عطرسازان خلاق و صاحب سبک که کمتر شناخته شده‌اند؛ ساخت ترکیبات نهایی را آغاز می‌کند تا از این طریق، ابعاد دیگری از توانایی‌ها و نبوغ این هنرمند ارزنده، به مخاطبان دنیای عطر، ارائه شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]