اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960911269897898

شرایط ثبت نام  داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد آزاد و سراسری 97

کد: 13960911269897898

https://goo.gl/a292wz

، تهران , (اخبار رسمی): طبق روال چند سال گذشته احتمالا امسال هم شاهد برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 97  دانشگاه‌های آزاد و سراسری در اردیبهشت ماه خواهیم بود. به این ترتیب زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 97 روزهای 7 و 8 اردیبهشت خواهد بود.

ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد 97

چه کسانی حق ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد 97 را دارند؟

این ابتدایی‌ترین سوالی است که ممکن است ذهن هر داوطلب کارشناسی ارشد آزمون دانشگاه آزاد و سراسری را به خود مشغول کند که طبق شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه‌ی کنکور کارشناسی ارشد، دارندگان مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکترای حرفه‌ای) و یا دانشجویان سال آخر کارشناسی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 97 فارغ التحصیل می‌شوند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. در این میان، متقاضیانی با شرایط خاص وجود دارند که در ادامه به بررسی این شرایط می‌پردازیم.

 فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری در صورت عدم مشکل نظام وظیفه می‌توانند در رشته‌ی دیگری به جز رشته قبلی شرکت کنن د(توجه داشته باشید در رشته‌ی دیگری به جز رشته قبلی) و در صورتی که بخواهند برای بار دوم از تسهیلات تحصیل مجدد رایگان استفاده کنند، مستلزم پرداخت شهریه‌ی کارشناسی ارشد معادل شهریه‌ی نوبت دوم (شبانه) خواهند بود.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حق ثبت‌نام در این آزمون را نداشته و تنها در صورت انصراف از تحصیل تا قبل از موعد ثبت‌نام، می‌توانند در آزمون کارشناسی ارشد 97 شرکت کنند. اگر این دانشجویان فقط قصد شرکت در انتخاب رشته‌ی دانشگاه آزاد را داشته باشند الزامی‌به رعایت این بند ندارند.

داوطلبانی که در دوره‌ی روزانه کنکور ارشد 96 پذیرفته شده‌اند (در مرحله‌ی نتایج نهایی)، از انتخاب رشته محل‌های دوره‌ی روزانه آزمون کارشناسی ارشد 97 محروم هستند؛ ولی داوطلبان دوره‌های غیر روزانه در صورت عدم ثبت‌نام یا انصراف، منعی نخواهند داشت.

فارغ التحصیلان رشته‌های گروه پزشکی، رشته‌های دبیری و داوطلبان شاغل در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی باید موافقت سازمان مربوطه را مبنی بر ادامه‌ی تحصیل خود دریافت کنند. 

با توجه به این که شرایط مختلف دیگری همچون وضعیت نظام وظیفه و سهمیه‌ها نیز مورد توجه است، توصیه می‌کنیم برای اطلاع از متن کامل شرایط، دفترچه‌ی ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 97 را با دقت مطالعه کنید.

نکته: انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 برای دانشگاه آزاد و سراسری به صورت جداگانه امکان پذیر است.

زمان برگزاری آزمون و اعلام نتایج کارشناسی ارشد 97 دانشگاه‌های سراسری و آزاد

طبق روال چند سال گذشته احتمالا امسال هم شاهد برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 97  دانشگاه‌های آزاد و سراسری در اردیبهشت ماه خواهیم بود. زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 97 روزهای 7 و 8 اردیبهشت خواهد بود. از حدودا یک هفته قبل از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سایت سازمان سنجش اقدام به توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد می‌کند. حدودا یک ماه بعد از برگزاری آزمون شاهد اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سراسری خواهیم بود که در قالب کارنامه ای که حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، نمرات اکتسابی، رتبه در سهمیه و بدون سهمیه، آخرین رتبه مجاز در سهمیه و نتیجه آزمون در سهمیه است در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. از این جا به بعد مسیر قبولی در کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد از هم جدا می‌شود. به عبارت دیگر در واقع کلیه داوطلبان با توجه به اینکه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند یا نه می‌توانند با توجه به رشته‌های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97  سراسری در انتخاب رشته‌ی کارشناسی ارشد سراسری  و با توجه به رشته‌های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97  در انتخاب رشته‌ی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شرکت کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سنجش امیرکبیر

سنجش امیرکبیر در یک نگاه ۱- سال ۷۸: چاپ کتب تالیف شده کارشناسی ارشد فنی و مهندسی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) ۲- سال ۷۹: مشاوره و برنامه ریزی برای دانشجویان آزمون کارشناسی ارشد گروه فنی و مهندسی سراسری و آزاد ۳- سال ۸۱: ثبت رسمی موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر با شماره ۱۴۶۲۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۴- سال ۸۴: ارایه بسته آموزشی تکنیک های برنامه ریزی و مشاوره تحصیلات تکمیلی ۵- سال ۸۵: ارایه بسته های آموزشی کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد ۶- سال ۸۶: شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مشترکا با انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۷- سال ۸۷: ارایه بسته های آموزشی کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی،ارایه تکنیک تریز در حل تست ها ۸- سال ۸۸: ارایه بسته آموزشی برای دکتری دانشگاه آزاد ،ثبت نام برگزاری کلاس و آزمون با موسسه پوران پژوهش و مهستان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش