اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960912270165632

عطرهای Ormonde Jayne

پیشگام و بدعت گذار

کد: 13960912270165632

https://goo.gl/dR5pp8

، تهران , (اخبار رسمی): معرفی عطرهای Ormonde Jayne

پیشگام و بدعت گذار
پیشگام و بدعت گذار

به گزارش لوکس بایر؛ همگام با توسعه‌ی عطرسازی و رشد چشمگیر این صنعت و هنر در دوران معاصر، خانه‌ها و طراحان بسیاری به فکر ارائه آثاری با فضاهی تازه و مبتنی بر ایده‌های جدید در این زمینه افتادند. ایده‌ها و طرح‌هایی که زمینه ساز تولد و پاگرفتن خانه‌هایی بلندپایه، گران سنگ و جریان‌ساز در عالم عطرسازی شدند. خانه‌های عطرسازی موفق و جریانساز دنیای روایح که در سال‌های پایانی دهه 1990 و سال‌های آغازین دهه 2000، با عنوان لاین‌های نیش و هنری و ارائه‌ی روایحی چالش بر انگیز و مدرن، فعالیت‌های خود را آغاز کردند. هر یک با نگرشی ویژه و طرح‌هایی که برآمده از ساعت‌ها تحقیق، آزمایش و زیبایی شناسی هستند دست به خلق عطرهایی بدیع، مدرن و فاخر زدند تا با درخشش خود، موج عطرسازی نیش و هنری را در وادی روایح و دنیای پر از افسون و راز و رمز آن‌ها پدید آورند. از میان بزرگان و ستاره‌های عطرسازی نیش، لاین عطرسازی انگلیسی Ormonde Jayne، یکی از خانه‌هایی است که با نگاهی ویژه و اهدافی متفاوت قدم در این راه نهاد. اندیشه‌ها و اهدافی که خالق آن‌ها، Linda Pilkington، بنیانگذار خانه و طراح عطرهای آن است.

Linda Pilkington عطرسازی را به صورت خود آموز و مستقل، فرا گرفت. دیدگاه‌های ویژه و حافظه بویایی شگفت انگیز این بانوی هنرمند در ارتباط با گیاهان معطر، عصاره‌های طبیعی و ترکیبات آزمایشگاهی، موجب شد تا از ترکیب این توانایی‌ها با تجاربی که از سنین کودکی در زمینه‌ی ساخت شمع‌های معطر کسب کرده است؛ بسوی رایحه سازی و خلق شمع‌های معطر لوکس برای برندهای شناخته شده و بزرگ، قدم بردارد. پس از ساخت محصولاتی موفق و تحسین شده برای خانه‌هایی نظیر "شانل" در اوایل دهه 2000، پیلکینگتون بر آن شد تا بصورت حرفه‌ای در عطرسازی به فعالیت بپردازد. به همین منظور، او در دوره‌های مختلف آموزش عطرسازی و آشنایی با تکنیک‌های فرمول سازی، شرکت کرد و در کنار آن، به تهیه‌ی کتاب‌ها و منابع گرانقیمتی می‌پرداخت که چگونگی ساخت فرمول‌ها و بیس‌ها را آموزش می‌دادند. با پشت سر گذاشتن دوران آموزش‌های حرفه‌ای، لیندا پیلکینگتون کار بر روی ساخت عطرهای مورد نظر خود را آغاز کرد. عطرهایی که مولود اهداف و نگاهی بلندپروازانه بودند. استفاده از مواد طبیعی و کمیابی که تاکنون در عطرسازی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و یا کمتر از چنین موادی در ترکیب یک عطر استفاده شده است. این فلسفه منحصربفرد و ایده بکر پیلکینگتون موتور محرک و زمینه ساز حضور خانه‌ی Ormonde Jayne در عرصه عطرسازی شد. خانه‌ای که بخاطر ارائه آثاری متفاوت، با روایحی بکر، بدیع و چالش بر انگیز در همان سال‌های نخست مورد توجه و تحسین واقع شده و طی سه سال، جوایز ارزنده ای را در زمینه‌ی ارائه‌ فرم و طراحی، به خود اختصاص داد. کسب این موفقیت‌های بزرگ، برای لاین تازه تأسیس آن روزها، در حالی رقم خورد که لیندا پیلکنگتون همچنان در حال یادگیری اصول و شیوه‌های عطرسازی بود. او که در انتخاب مواد اولیه، طراحی فضای عطرها و ارائه اثری ارزشمند و لوکس، وسواس ویژه ای به خرج می‌دهد؛ برای ساخت ترکیب نهایی عطرهای خود، با یکی از عطرسازان مهم و برجسته عطرسازی معاصر یعنی Geza Schoen به همکاری پرداخت.

پیلکینگتون، شیوه‌ای پیچیده و البته تحسین بر انگیز در طراحی فضای آثار معطر خود دارد. مواد اولیه و نوت‌های مورد نظر، محوریت عطرهایی که لیندا طراحی می‌کند را شکل می‌دهند. این مواد باید متمایز و منحصربفرد بوده و یا ارائه کننده‌ی یک تصویر بویایی شگفت انگیز و انتزاعی باشند. پس انتخاب چنین ماده‌ای بعنوان هسته و مرکز عطر، پیلکینگتون ماکتی از رایحه نهایی عطری که با محوریت این ماده یا آکورد ساخته شده است؛ در ذهن خود طراحی می‌کند و سپس با تیم طراحی، مرحله ساخت ترکیب و عطر نهایی را آغاز می‌کنند. در ابتدا، پنج نمونه از آکورد اصلی و مرکزی ساخته شده و بهترین گزینه انتخاب می‌شود. پس از آن، پنج نمونه از ترکیب آکورد اصلی با نوت‌ها و گروه‌های مختلف ساخته شده و بهترین تلفیق از این آکورد با گروه‌های بویایی مد نظر انتخاب می‌شود. سومین مرحله، همچون مرحله قبل است؛ بدین ترتیب که پنج نمونه با افزودن نوت‌ها و گروه‌های بویایی مختلف به بهترین ترکیبی که از صافی مرحله دوم عبور کرده اضافه می‌شود و ترکیب مطلوب از میان این پنج اثر انتخاب می‌شود. تیم طراح، این فرایند پیچیده و دقیق را تا رسیدن به ترکیب ایده آل‌، ادامه داده تا در پایان، عطری ارزنده در چارچوب معیارها و ضوابط مورد نظر پیلکینگتون و گزا شون خلق شود.

ساخت و طراحی عطرهایی لوکس، هنری، منحصربفرد و نفیس، فلسفه و هدفی است که لاین عطرسازی Ormonde Jayne از نخستین روزها تا به امروز دنبال کرده است و همچون وسواس و ظرافتی که در ساخت ترکیب عطرهای این لاین صرف می‌شود؛ لیندا پیلکینگتون در کارگاه هنری خود، تمرکز ویژه‌ای بر طراحی بطری‌ها و جعبه‌های عطرهای این لاین دارد. پیلکینگتون که تبحر بالایی در طراحی بطری دارد؛ پس از طراحی فضای بویایی عطرها، کار ساخت بطری‌ها و جعبه‌ها را آغاز می‌کند. بطری‌هایی از کریستال مرغوب که ضخیم و وزین ساخته می‌شوند و با درب‌هایی فلزی و علامت اختصاصی برند آراسته می‌شوند و در جعبه‌هایی از چوب آبنوس قرار می‌گیرند تا Ormonde Jayne، ارائه کننده‌ی عطرهایی در بالاترین سطح از کیفیت و اصالت رایحه، زیبایی و ظرافت در طراحی بطری و بسته‌بندی باشد.

همکاری ادامه دار و موفق Linda Pilkington و Geza Schoen در قالب فضاها و معیارهای مدنظر لیندا پیلکینگتون، زمینه‌ساز ارائه‌ی مجموعه‌ای ارزشمند و ستودنی از عطرهای مدرن و اصیل تحت عنوان آثار Ormonde Jayne شده است. مجموعه‌ای هنری و فاخر که از نخستین روزها تا کنون همواره تحسین و توجه کارشناسان و مخاطبان دنیای عطر را به خود جلب کرده است و آفرینش آثار بدیع و شامه نواز این خانه، همچنان ادامه دارد. عطرهای Ormonde Jayne در قالب سه مجموعه اصلی و یک مجموعه از عطرهای سفارشی است. مجموعه‌های اصلی که زمینه‌ساز موفقیت و شهرت این خانه هستند؛ شامل عطرهایی هستند که بیشتر شناخته شده هستند و در دسترس قرار دارند. از همین رو، در ادامه به آثار مهم و بزرگ این خانه عطرسازی ارزشمند و ستودنی نگاهی خواهیم داشت.

مجموعه اصلی و اولیه

Ormonde Jayne با عطرهایی که بر اساس عصاره‌هایی کمیاب و گران‌قیمت و با پشت سر گذاشتن رویه طولانی و پیچیده ای که به آن اشاره شد؛ با معرفی سه عطر در سال 2002 متولد شد. یکی از این مواد کمیاب که رایحه‌ای شگفت انگیز و تصویری خیره کننده از این لاین در نخستین سال حضور خود به نمایش گذاشت؛ Hemlock یا صنوبر کانادایی است. گونه‌ای از سوزنی برگ‌ها که رایحه تلخ، صمغی-کاجی و دودی آن غنا و پیچیدگی‌های شگفت انگیزی به ترکیب شاهکار ستودنی و بزرگ این خانه یعنی  Ormonde Woman بخشیده است. عطری با تار و پود سبز-گیاهی، پودری-گل بو و ادویه‌ای-خاکی که در پایه صمغی-چوبی و دودی حاصل از هم نشینی صنوبر کانادایی با وتیور، سدر و صندل به کمال رسیده است. Champaca دیگر اثر برجسته‌ی اورمونده جِین در نخستین سال فعالیت‌های خود است. عطری که رایحه گلی-میوه ای، سبز و شیرین ماده کمیاب دیگری بنام شامپاکا را بعنوان هسته‌ی اصلی خود می‌بیند و این فضای بکر و انگیزاننده را با توسعه یافتن در لایه‌هایی از چای، بامبو، فلفل و فریزیا، مطبوع و نشاط بخش کرده و در‌هاله‌ای صمغی-دودی ازمر، متعالی می‌سازد. Tolu دیگر عطر خانه در این سال، ارائه دهنده‌ی یک کهربای مدرن و قدرتمند است؛ کهربایی که محصول آمیزش صمغ‌های دودی همچون تولو و کندر با لایه‌ایی خاکی-پودری و شیرین از وانیل و تونکا است و این اغواگری مجلل و سرکش را با بستری گل بو، سبز و شاداب از رز، شکوفه پرتقال و ادویه‌ها، لطیف و درخشان می‌سازد.

پس از اینکه اورمونده جین ورود درخشان و بیاد ماندنی خود در عالم روایح را با موجی از تحسین و ستایش پشت سر گذاشت؛ گام بعدی این لاین عطرسازی استفاده از یک ماده گل بو و گرانبهای دیگر در عطر Frangipani محصول 2003 بود. عطری که شیرینی غلیظ و میوه‌ای فرانجیپانی را با شادابی سبز و تلخ ترنج و شکوفه لیمو ادغام کرده است و بر بستری خامه‌ای، ایندولیک و ظریف از گل‌های سفید به جریان می‌اندازد تا بار دیگر، جهان عطر از هنر نمایی پیلکینگتون و شون، به وجد آید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مد و لباس | سرگرمی و تفریح