اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960913270277468

به مناسبت هفته بسیج و با همکاری ستاد دیه استان البرز:

جشن گل‌ ریزان کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزاری شد

کد: 13960913270277468

https://goo.gl/fJwga9

، کرج , (اخبار رسمی): به همت بسیج پایگاه شهید ایوبی مسجد حضرت ابالفضل (ع) عظیمیه‌ی کرج و به مناسبت هفته بسیج، جشن گل‌ریزان کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با همکاری ستاد دیه نمایندگی استان البرز برگزار شد.

برگزاری جشن گل‌ریزان کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
راست: حجت الاسلام رمضانی،امام جماعت مسجد.چپ:نمازگزاران در حال واریز مبالغ کمکمالی به ستاد دیه البرز

ستاد دیه استان از زمانی که البرز به‌ عنوان استان شناخته شد، شروع به فعالیت کرد و از آن زمان تاکنون ۱۷۰۸ مددجو را با بدهی بالغ‌بر 170 میلیارد تومان آزاد کرده است

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان البرز؛ این گل‌ریزان که در روز پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد، به‌عنوان اولین جشن گل‌ریزان به‌منظور آزادسازی مددجویان جرائم غیر عمد، به پیشنهاد پایگاه بسیج شهید ایوبی، حوزه۱۱۳ شهید احسانی‌نژاد وابسته به سپاه ناحیه امام حسین(ع) استان البرز، با استقبال خیرین روبرو شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام رمضانی امام جماعت مسجد حضرت اباالفضل(ع) خطاب به نمازگزاران و خیرین حاضر در مراسم، ضمن اشاره به شعر زیبای شیخ بهایی در خصوص ارزش والای دربسته باز کردن برای ناامیدان، خاطرنشان کرد: انجام کار خیر، حتی به‌اندازه یک‌دانه ارزن را خدا می‌بیند. در سوره مبارکه بقره آیه ۲۷۳ نیز خداوند فرموده انفاق شما مخصوص برای نیازمندان باشد که در راه خدا در تنگنا قرار گرفته‌اند. وی در ادامه به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) اشاره و تصریح کرد: کمک کنید به فقرا حتی در زمان تنگدستی تا خداوند رزق و روزی شما را زیاد کند.  حجت‌الاسلام رمضانی در انتهای سخنانش از حاضران خواست تا در کار خیر پیش‌قدم باشند و گفت: این توفیقی است که به هرکس ندهندش، پر طاووس شریف است به کرکس ندهندش.

سپس محمدباقر مقدسی مدیر ستاد دیه استان البرز ضمن تبریک هفته بسیج و قدردانی از زحمات پایگاه بسیج و هیئت‌ امنای مسجد حضرت اباالفضل(ع) و بخصوص از حجت‌الاسلام رمضانی امام جماعت مسجد در خصوص عملکرد ستاد دیه استان از بدو تأسیس تاکنون گزارشی ارائه کرد. وی با اشاره به اینکه ستاد دیه یک‌ نهاد مردمی است، کمک‌های دولتی و سازمان‌ها و ادارات وابسته به دولت را یادآور شد و خاطرنشان ساخت: در گل‌ریزان‌های ماه رمضان بیشترین کمک را مقام معظم رهبری برای ستاد دیه داشتند. مدیر نمایندگی ستاد دیه البرز همچنین بیان کرد که ستاد دیه وقتی می‌خواهد به زندانی غیرعمدی کمک کند، قطعاً بررسی و تحقیق می‌کند که آیا واقعاً این زندانی مستحق دریافت کمک هست یا نیست.
 مقدسی در خصوص عملکرد ستاد دیه استان البرز گفت: ستاد دیه استان از زمانی که البرز به‌ عنوان استان شناخته شد، شروع به فعالیت کرد و از آن زمان تاکنون ۱۷۰۸ مددجو را با بدهی بالغ‌ بر 170 میلیارد تومان آزاد کرده است . وی تصریح کرد: از این مقدار بدهی حدود 71 میلیارد تومان توسط شکات گذشت صورت گرفت و مابقی نیز توسط ستاد دیه و یا معرفی به بانک‌های عامل تأمین و کمک شد.

او با بیان اینکه در ۸ ماهه اول سال جاری، ۲۷۴ مددجو با همت خیرین بزرگوار آزاد شدند، اظهار داشت: از این تعداد ۲۵۱ نفر آقا و ۱۵ نفر خانم بودند که این عده زندانی، با جمع بدهی 32 میلیارد تومانی مواجه بودند و از این مقدار بدهی نیز در حدود 13 میلیارد تومان توسط طلبکاران گذشت واقع شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان البرز، تعداد زندانیان حال حاضر ستاد که حائز شرایط کمک هستند را ۳۱۵ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ۶۰ درصد این تعداد بدهکار مالی، ۲۴ درصد بدهکار مهریه و ۶ درصد بدهکاران دیه هستند که در زندان تحمل حبس می‌کنند و همه سرپرست خانواده هستند.

وی تصریح کرد: این تعداد مددجو محتاج کمک‌های شما هستند و کمک شما فقط برای آزادی یک نفر نیست بلکه خانواده آنان را نیز آزاد می‌‌کند. در پایان مراسم، نمازگزاران با جمع‌آوری مبلغ سیصد و پنجاه میلیون ریال به‌صورت نقد، چک و تعهد، موجب آزادی تعداد ۸ نفر مددجو را فراهم کردند.
 این گزارش حاکی است: به پیشنهاد هیئت‌امنای مسجد حضرت اباالفضل(ع) مقرر شد این‌گونه برنامه‌ها به‌صورت فصلی در آن مسجد برگزار شود. همچنین از ستاد دیه استان درخواست شد تا در ماه مبارک رمضان سال آینده نیز حتماً یک‌ شب به‌منظور برگزاری جشن گل‌ریزان به مسجد حضرت اباالفضل(ع) اختصاص یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد دیه البرز

ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در سال ۱۳۷۸ به منظور کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیر عمد، تشکیل شد. مسئول روابط عمومی: حجت خباز 32745606-026 تلفکس : 32740736-026 نشانی : کرج - بلوار دانش آموز - ساختمان الوند - طبقه 5- ستاد دیه استان البرز Http://WWW.ALBORZIPRO.IR سامانه دریافت و ارسال پیامک: 50002060222333 پست الکترونیک: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون