اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960914270437692

پیشگیری از متاستاز

وقتی سرطان به موش حمله می‌کند

کد: 13960914270437692

https://goo.gl/US4Eea

، تهران , (اخبار رسمی): محققان ژاپنی تکنیک تصویری جدیدی را توسعه داده‌اند. به کمک این تکنیک بدن موش و ارگان‌های داخلی آن قابل دیدن است. این روش بدیع اسکن کردن به گروه تحقیقاتی اجازه می‎دهد سلول‌های سرطانی منفردی را که در بدن موش‌ها پخش‌ و تکثیر می‌شوند و تومورها را تشکیل می‌دهند مشاهده کنند.

وقتی سرطان به موش حمله می‌کند
وقتی سرطان به موش حمله می‌کند

برای تصویربرداری بهتر از چگونگی پخش سرطان در بدن، تیم تحقیقاتی مخلوطی شیمیایی را استفاده کردند. این ترکیب بافت‌ها و اندام‌های داخلی را نیمه شفاف می‌سازد و مشاهده این سلول‌های ساده‌تر می‌شود

به گزارش کرانمند؛ محققان ژاپنی تکنیک تصویری جدیدی را توسعه داده‌اند. به کمک این تکنیک بدن موش و ارگان‌های داخلی آن قابل دیدن است. این روش بدیع اسکن کردن به گروه تحقیقاتی اجازه می‎دهد سلول‌های سرطانی منفردی را که در بدن موش‌ها پخش‌ و تکثیر می‌شوند و تومورها را تشکیل می‌دهند مشاهده کنند.

اگرچه ممکن است این روش چیزی شبیه فیلم‌های وحشتناک باشد، با این حال این روش به محققان اجازه می‌دهد تا درک عمیق‌تری نسبت به چگونگی حمله‌ی سرطان به بدن داشته باشند و دریچه‌ی جدیدی به سمت درمان‌های موثرتر می‌گشاید.

هنگامی که بحث متوقف کردن سرطان مطرح می‌شود، تشخیص زود هنگام عاملی کلیدی است. هنگامی که سلول‌های سرطانی  رشد می‌کنند و گسترش می‌یابند تومور به وجود می‌آید. با پراکنده شدن هرچه بیشتر این سلول‌ها در بدن، درمان دشوار می‌شود.

پیشگیری از متاستاز

در نتیجه این مشکلات پیگیری متاستاز در مراحل اولیه به چالش مهمی تبدیل می‌شود. متاستاز، تکثیر و پخش شدن سلول‌های سرطان در اندام‌های دیگر است.

برای تصویربرداری بهتر از چگونگی پخش سرطان در بدن، تیم تحقیقاتی مخلوطی شیمیایی با نام (سی‌ یو بی آی سی) را استفاده کردند. این ترکیب بافت‌ها و اندام‌های داخلی را نیمه شفاف می‌سازد و مشاهده این سلول‌های ساده‌تر می‌شود.

هنگامی که پژوهشگران سی یو بی آی سی را با دیگر روش‌های اسکن ترکیب کردند قادر به مشاهده سلول‌های سرطانی در کبد، پانکراس و روده شدند. با استفاده از این روش بر روی ۱۳ موش، تصاویر اندازه، شکل و حجم کولونی‌های سرطانی آشکار شد. در یک نمونه، دانشمندان مشاهده کردند که سلول‌های پانکراس قبل از نابودی بقیه اعضای شکم، به کبد حمله می‌کنند.

پژوهشگران با داشتن جزئیات بیشتر از کل بدن قادرند راز پخش سرطان را کشف کنند. آن‌ها متوجه این شدند که سلول‌های سرطانی از طریق جریان خون به دیگر اندام‌ها منتقل می‌شوند و اندام‌های دیگر نیز دچار سرطان می‌شوند، آن‌ها همچنین توانستند چگونگی عملکرد داروهای ضد سرطان در مراحل اولیه‌ متاستاز را مشاهده کنند. این امر منجر به توسعه‌ی درمان‌های کارا خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وب‌سایت کرانمند

کران‌مند ماحصل تلاش گروه فنی و همکاران شرکت شزان (شرکت نوآوران فناوری‌های همگرای شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو) است که برای پاسخگویی به دغدغه‌های شخصی، ملی و جهانی ما جهت ساختن تصویری شفاف از آینده پیش‌روی بشر است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان