اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960920271177692

آسفالت خنک کننده هوا را بشناسید

آسفالت خیابان‌ هوا را خنک می کند

کد: 13960920271177692

https://goo.gl/TPC5GM

، تهران , (اخبار رسمی): دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد در لس‌آنجلس و فصل تابستان مسئله عجیبی نیست! پیاده‌روها و آسفالت‌های تیره رنگ یکی از دلایل بالا بودن دما است. به تازگی با پردازش جدیدی که بر روی آسفالت‌ها انجام گرفته است می‌توان با پوشش‌دهی آسفالت‌ها دمای خیابان‌ها را تا حدود ۶/۶ درجه سانتی‌گراد کاهش داد.

از این به بعد آسفالت خیابانها هوا را خنک میکند!
در لس‌آنجلس برای مقابله با گرما، پوشش جدیدی برای به‌کارگیری در آسفالتها ساخته شده است که ...

بعد از به کارگیری این آسفالت‌های پردازش شده در توقفگاه‌ها و پارکینگ‌های لس‌آنجلس که جمعیت ۴ میلیونی دارد و کسب نتایج موفقیت‌آمیز، لس‌آنجلس آماده‌ی استفاده از این آسفالت برای پوشش جاده‌های شهری است.

در لس‌آنجلس برای مقابله با گرما، پوشش جدیدی برای به‌کارگیری در آسفالت پیاده‌روها و خیابان‌ها ساخته شده است که می‌تواند دما را تا ۱۲ درجه فارنهایت کاهش دهد.

آسفالت‌های تیره رنگ حدود ۸۰ تا ۹۵ درصد نور خورشید را جذب می‌کنند؛ اما این “آسفالت خنک” باعث کاهش دمای هوا می‌شود. این یافته‌ی جدید می‌تواند تاثیر زیادی بر دماهای خیابان‌ها داشته باشد و زندگی افراد در محیط‌های شهری را راحت‌تر کند. به ‌واسطه توسعه این­گونه تکنولوژی‌ها انتشار گازهای گلخانه‌ای به محیط  نیز کاهش می‌یابد.

عملی شدن

بعد از آزمایش‌ها و به کارگیری این آسفالت‌های پردازش شده در توقفگاه‌ها و پارکینگ‌های لس‌آنجلس که جمعیت چهار میلیونی دارد و نتایج موفقیت‌آمیز آن، لس‌آنجلس آماده‌ی استفاده از این آسفالت برای پوشش جاده‌های شهری است.

گرگ اسپاتز دستیار مدیر اداره خدمات خیابان‌های شهری، بیان کرد: ما امیدواریم این عمل الهام بخش شهرهای دیگر نیز باشد تا از روش‌های ‌مختلف برای کاهش دمای زمین استفاده کنند. روش‌هایی مانند کاشت درختان در امتداد خیابان‌ها از جمله راهکارهای دیگری است که در کنار این روش به خنک‌تر شدن هوا کمک خواهد کرد.

مقامات در لس‌آنجلس به واکنش ساکنین به پیاده‌روهای جدید و مدت زمانی که با توجه به ترافیک موجود برای آماده‌سازی خیابان‌ها نیاز است، نظارت خواهند داشت.

آلان بارسا، پروفسور محیط زیست دانشگاه لس‌آنجلس در این رابطه گفت: دمای پایین‌تر به خاطر آسفالت، به معنی اتکای کمتر به شرایط هوا است. بنابراین با عملی شدن این پروژه انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز کاهش می‌یابد.

اگرچه پوشش جدید پتانسیل و مزایای زیادی دارد، با این حال، تحقیقات انجام شده توسط وزارت انرژی نشان می‌دهد که این تکنولوژی از نظر مصرف انرژی، تولید و نحوه استفاده از آن و دلایل دیگر  دچار ضعف‌هایی است. تیم تحقیقاتی در نظر دارد با برطرف کردن نقاط ضعف این پوشش هر چه زورتر این پوشش را وارد بازار کند و به این طریق تاثیر زیادی در محیط زیست و کاهش دمای هوا خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وب‌سایت کرانمند

کران‌مند ماحصل تلاش گروه فنی و همکاران شرکت شزان (شرکت نوآوران فناوری‌های همگرای شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو) است که برای پاسخگویی به دغدغه‌های شخصی، ملی و جهانی ما جهت ساختن تصویری شفاف از آینده پیش‌روی بشر است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست