اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961023275988199

همه‌ در مورد اتفاقاتی جامعه مسئول هستند؛

چرا باید از اپلیکیشن مهمه استفاده کرد؟

کد: 13961023275988199

https://goo.gl/wX2HAQ

، تبریز , (اخبار رسمی): اپلیکیشن «مهمه» به عنوان یکی از اولین ایده‌های مربوط به نوآوری اجتماعی در ایران، بستری‌ برای ایجاد کمپین در ابعاد، موضوعات، مناطق و شهرهای مختلف است.

چرا باید از اپلیکیشن مهمه استفاده کرد؟
چرا باید از اپلیکیشن مهمه استفاده کرد؟

در اپلیکیشن مهمه، ما دست از مقصر دانستن دیگران بر می‌داریم و مسئولیت‌های اجتماعی خود را برای کشور عزیزمان انجام می‌دهیم

هرگاه صحبتی از رشد و ترقی جامعه به میان می‌آید، به دنبال آن عبارت مسئولیت اجتماعی هم مطرح می‌شود. در رابطه با مسئولیت اجتماعی (یا مسئولیت‌های اجتماعی) تعاریف بسیاری مطرح شده است که از حوصله‌ی این بحث خارج است؛ اما در همین حد کافی است که بگوییم ما در اپلیکیشن مهمه، تعریف بسیار ساده و در عین حال قدرتمندی برای مسئولیت اجتماعی مطرح کرده‌ایم. از نظر ما کل تعاریف مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی را می‌توان در جمله زیر خلاصه کرد:

هرکدام از ما فردی برای خود و فردی برای جامعه هستیم

یعنی ما مسئولیم! همه‌ی ما در مورد اتفاقاتی که در جامعه می‌افتد مسئول هستیم. حقیقتا شاید خیلی‌ها فکر کنند این جمله شعاری بیش نیست؛ اما با بررسی موضوع مسئولیت‌های اجتماعی در کشورهای جهان، به وضوح می‌توان نقش پر رنگ مسئولیت اجتماعی را در رشد و ترقی کشورها دید.

ما معتقدیم اگر امروز کشور عزیزمان با بحران آب روبه‌رو است، اگر طبیعت در حال تخریب است، اگر سالانه هزاران نفر در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند، اگر به کودکی تجاوز می‌شود و ...، همه‌ی ما مسئولیم. همه ما در پیدایش این معضلات سهیم هستیم و گره‌ی این مشکلات هم به دست توانمند مردم کشور عزیزمان باز می‌شود. برای درک بهتر این موضوع، صحبت‌های یکی از برجسته‌ترین جامعه‌شناسان کشور (دکتر سعید معیدفر) را بخوانید:

«تمام بودجه‌ی کشور را در بحث راه‌سازی بیاورید! یعنی آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و همه‌ی حوزه‌های دیگر را تعطیل کنید و بودجه‌هایشان را صرف راه‌سازی کنید! حالا آیا مشکل تلفات جاده‌ای حل خواهد شد؟! در یک تصادف، مردم مقصر را وزارت راه و شهرسازی می‌دانند، وزارت راه پلیس راهنمایی و رانندگی رامقصر می‌داند، پلیس راهنمایی رانندگی خودروساز را مقصر می‌داند. در واقع بحث ما این است که بیایید همه احساس مسئولیت کنیم. چرا ما همیشه عادت کرده‌ایم که مسئله را به دوش دیگری بیاندازیم. بیایید و ببینیم که هر کدام از ما چه مسئولیتی در قبال موضوع داریم؟ آیا سالی شانزده‌ هزار کشته و یا سیصد هزار مجروح و معلول در جاده‌ها فاجعه نیست؟ قطعا که همه مسئولیم ...»

ما چرا به اپلیکیشن مهمه نیاز داریم؟ 

در حقیقت ایده‌ای که منجر به تولید اپلیکیشن مهمه شد، منحصر به فرد است و برای اولین بار در کشور شاهد آن هستیم. در اپلیکیشن مهمه، ما دست از مقصر دانستن این و آن بر می‌داریم و برای اولین بار، مسئولیت‌های اجتماعی خودمان را انجام می‌دهیم.  اپلیکیشن مهمه به ما این امکان را می‌دهد تا کمپین‌هایی را در محله و یا شهرمان ایجاد کنیم. 

در اپلیکیشن مهمه در حالت کلی می‌توان چه کاری انجام داد؟ 

- ایجاد کمپین: شما می‌توانید به راحتی برای موضوعات مختلف کمپین ایجاد کنید تا افرادی که دغدغه مشابهی با شما دارند، به کمپین شما بپیوندند. 

- ارسال ویدیو: با ارسال ویدیو و دست به کار شدن‌تان، از کمپین‌های مورد علاقه‌تان حمایت کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای دیگران را ببینید. شاید آنها حاوی نکته‌ای ارزشمند برای شما باشد.

- امتیاز دادن: به ویدیوهای مورد علاقه‌تان امتیاز دهید تا بیشتر دیده شوند. مثلا شما با امتیاز دادن به ویدیویی که حاوی یک راهکار برای موضوع کمپین مربوط است، باعث می‌شوید آن ویدیو محبوب شود و افراد بیشتری از موضوع آن ویدیو استفاده کنند. 

کمپین‌ها باید در چه سطح و اندازه‌ای باشند؟

شما در اپلیکیشن مهمه قادر خواهید بود چه در خیابان و یا محله‌تان و چه در شهرتان کمپین‌های متفاوتی را ایجاد کنید. اندازه‌ی کمپین کاملا با موضوع کمپین در ارتباط است. مثلا ممکن است شما با معضل زباله ریختن در محله‌تان مواجه باشید، بنابراین دست به کار شوید و از طریق اپلیکیشن مهمه، یک کمپین کوچک در محله‌تان ایجاد کنید و یا دوست دارید جاذبه‌های گردشگری شهرتان را به همه مردم ایران نشان دهید، بنابراین یک کمپین بزرگ شهری ایجاد کنید. 

اپلیکیشن مهمه را از کافه بازار و یا سایت رسمی اپلیکیشن مهمه به نشانی Moheme.ir دریافت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مهمه

اولین شبکه اجتماعی مسئولیت اجتماعی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]