اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961030277407929

مهندسان عمرانی که دنیا را متحول کردند

کد: 13961030277407929

https://goo.gl/iwuK41

، تهران , (اخبار رسمی): گمهندسان عمران در طول تاریخ تاثیرات شگرفی بر روی جوامع انسانی داشته‌اند و باعث تغییرات عمده‌ای در این جوامع شده‌اند؛ در این مطلب با 10 مهندس عمران که دنیا را دگرگون کردند آشنا می‌شویم.

مهندسین عمرانی که دنیا را متحول کردند
مهندسان عمرانی که دنیا را متحول کردند

صد البته که خلا علمی بین شناختن بهترین مهندسان عمران  همیشه در کشور بین مهندسین به شدت احساس می‌شده و هنوز هم می‌شود و معمولا دانشجویان عمران و مهندسین عمران در پاسخ به این سوال که ده مهندس برتر عمران چه کسانی هستند؟معمولا عاجز هستند. در صورتی که مهندسین معماری همیشه به افراد و چهره‌های شاخص رشته‌ی خودشان آشنا هستند و همین عامل باعث پیشرفت سریع‌تر آن‌ها در الهام گرفتن از نحوه‌ی کار برترین افراد حوزه‌ی کاری‌شان می‌شود.

این شما و این هم  بهترین مهندسین عمران ، امیدواریم که بعد از خواندن این مقاله اسامی این افراد را به خاطر بسپارید و دیگر مثل گذشته نباشید.

۱-الکساندر گوستاو ایفل

الکساندر گوستاو ایفل مهندس و معمار معروف فرانسوی است که عموماً او را با نام (جادوگر آهن) می‌شناسند. او مدرک خود را از (École Centrale des Arts et Manufactures) در شهر پاریس گرفت. او مدتی در یک کمپانی که به صورت اختصاصی در زمینه‌ی راه آهن بود فعالیت کرد و سپس به ساخت پل روی آورد. چندی بعد او کمپانی خود به نام (Eiffel & Cie) را  تاسیس کرد. او چندین پل در زمان خود ساخت که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به پل معروف (Garabit Viaduct) اشاره کرد که امروزه جزء خطوط سراسری راه آهن فرانسه است و در زمان خود بلندترین پل  در جهان بود. کارهای او تنها محدود به کشور فرانسه نمی‌شود و او آثاری دیگر در کشورهای ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، برزیل ، پرو، مکزیک و چند کشور دیگر دارد. از آثار مهم او در کشور‌های دیگر می‌توان به سازه فلزی مجسمه آزادی در کشور ایالات متحده آمریکا، اسکله کناک(Konak Pier) در شهر ازمیر ترکیه، کلیسای جامع سنت ماریا در کشور پرو اشاره کرد. مشهورترین اثر او که یک شاهکار تاریخی به حساب می‌آید، برج ایفل است که برای او شهرتی جهانی به همراه آورد و امروزه از سمبل‌های شهر پاریس است و سالانه میلیون‌ها توریست از  کشورهای متفاوت از آن دیدن می‌کنند.

۲-جان اسمیتون

جان اسمیتون معروف به (پدر مهندسی عمران) است. او از اولین کسانی بود که خود را مهندس عمران خواند. او  چندین پل، کانال، بندرگاه و فانوس دریایی طراحی کرده است و از پیشگامان استفاده از( آهک هیدراته) در بتن بوده و از سنگریزه و پودر آجر به عنوان مصالح دانه‌ای نیز استفاده کرد. از برجسته‌ترین اثر او می‌توان به ساخت فانوس دریایی بر روی صخره‌های ادی استون نام برد که در محلی با امواج سهمگین و طوفان‌های شدید قرارگرفته است لازم به ذکر است که قبل از این فانوس دریایی دو فانوس دیگر در این محل ساخته شد که توسط طوفان از بین رفت.

۳-اشرف حبیب الله

تمامی مهندسان عمران با نرم افزار ETABS کار کرده‌اند و با آن کم و بیش آشنایی دارند. جالب است بدانید که نرم افزار ایتبس توسط اشرف حبیب الله به وجود آمد و جزء اولین نرم افزارهایی عمرانی بود که برای PC  معرفی شد و دنیای طراحی سازه را دچار تغییر و تحولات گسترده‌ای کرد. از آقای اشرف حبیب الله به دلیل این کار چندین بار تقدیر به عمل آمده و به او جوایز متعددی تعلق گرفته است.

۴-دکتر جان جاب کرو بردفیلد

بردفیلد یک مهندس استرالیایی بود که طراحی و نظارت بر ساخت پل بندر سیدنی را عهده‌دار بوده است. جالب است که بدانید این پل امروزه در کنار سالن اپرای سیدنی جز سمبل‌های شهر سیدنی به حساب آمده و روزانه حجم ترافیکی بسیار زیادی از روی این پل ترد می‌کنند. لازم به ذکر است که علاوه بر خودروها، قطار نیز از روی این پل عبور می‌کند  و همچنین افراد با دوچرخه یا پیاده می‌توانند از روی پل عبور کرده و از مناظر زیبای آن لذت ببرند.

۵-توماس تلفورد

او از پیشگامان علم راهسازی بود و به وسیله‌ی کارهای بنیادین او در این زمینه امروزه حمل و نقل زمینی به شدت رونق یافته است و از این طریق میلیون‌ها نفر روزانه جابه جا می‌شوند. لازم به ذکر است که به او (غول جاده‌ها) می‌گویند. او همچنین از اولین کسانی بود  که از آهن در ساخت پل نیز استفاده کرد. او هچنین در ساخت کانال  Ellesmere نیز شرکت داشت.همچنین او پل معلق منای را نیز طراحی کرد که بزرگ‌ترین دست آورد او  در آن زمان به حساب می‌آمد.

۶-امیلی وارن روبلینگ

در قرن ۱۸ تصور این که یک زن مهندس باشد امری پذیرفته شده در  میان عموم مردم نبود؛ اما جالب است بدانید امیلی علاقه زیادی به علوم مهندسی داشت و همراه با شوهرش واشنگتن روبلینگ به ساخت پل بروکلین پرداخت. شوهر او در میانه ساخت پل به بیماری کیسون (بیماری جعبه) مبتلا شد و امیلی مجبور شد در بسیاری از امور به تنهایی فعالیت کند. امروزه پل بروکلین یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر نیویورک است.

۷-آزامبارد کینگدام برونل

برونل یک مهندس مکانیک و ساختمان انگلیسی بود. او در زمان خود بسیار جسور و ریسک پذیر بود و از ایده‌های نو استقبال می‌کرد. او اولین کسی بود که ایده ساخت تونل‌های زیر آبی را در ذهن می‌پروراند. همچنین او در پروژه راه آهن گریت وسترن نیز شرکت داشت پروژه‌ای که لندن را به ولز و غرب انگلستان متصل می‌کرد. او را به عنوان (خدای خارق العاده راه آهن) می‌شناسند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ژوپیتر دیزاین

ژوپیتر دیزاین مرجعی برای بررسی و تحلیل دنیای ساختمان در فضای مجازی ما در سایت ژوپیتر با هدف غنی ترین و کاربردی ترین مرجع مهندسین عمران و معماری در حال فعالیت هستیم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان