اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961115279887929

ساختمان های عجیب و غریب

کد: 13961115279887929

https://goo.gl/Gt76q1

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله تحلیلی شما با 10 سازه عجیب و غریب دنیا آشنا می‌شوید.

ساختمان های عجیب و غریب
ساختمان های عجیب و غریب

ساختمان‌های عجیب و غریب همیشه مورد علاقه‌ی مهندسین عمران و معماری است. بسیاری از مهندسان به دنبال ایده‌های جدید و نوع برای کارهایشان هستند. در این مقاله ساختمان‌های عجیب و غریب دنیا را می‌شناسید، ساختمان‌های که در نوع خود بسیار خلاقانه و تک هستند.

۱- خانه ناتیلوس(Nautius house)_مکزیکوسیتی ، مکزیک

خانه ناتیلوس یک خانه منحصر به فرد است که به شکل صدف حلزون ناتیلوس استو اسم خود را از این حیوان آبزی زیبا گرفته است. این خانه توسط معمار مکزیکی  Javier Senosiain  طراحی شده است. این معمار می‌گوید هدفش از ساخت این سازه این است که ارتباطی میان حیات آبی و معماری ایجاد کند. هم اکنون یک خانواده که دارای دو بچه جوان هستند در این خانه زندگی می‌کنند. تمام عناصر داخلی خانه با دقت انتخاب شده‌اند به گونه‌ای که با روح سازه هماهنگی داشته باشند. در دکوراسیون داخلی این خانه از گیاهان آپارتمانی استفاده شده است. همچنین رنگارنگ بودن محیط انسان را به یاد محیط زیر دریا می‌اندازد.

۲-منطقه ۶۷-مونترال، کانادا

منطقه ۶۷ مجموعه‌ای از خانه‌های آپارتمانی است که توسط   Moshe Safdie طراحی شده است. ساختمان‌های این محله در مونترال کاندا تا ۱۲ طبقه نیز می‌رسند. این مجموعه در کل  ۱۴۶ اقامتگاه با ابعاد گوناگون دارد. لازم به ذکر است در این مجموعه هر واحد دارای یک تراس است که ابعاد آن از ۲۲۵ تا  ۱۰۰۰ فوت مربع متغییر است.

۳-برج‌های گردان-دبی، امارات متحده عربی(UAE)

این برج‌ها توسط Dr. David Fisher طراحی شده‌اند و اولین سازه‌های متحرک در نوع خود به حساب می‌آیند. این سازه‌ها به گونه‌ای خواهند بود که هر طبقه بسته به باد، نور خورشید و منظره‌اش به صورت جداگانه حرکت خواهد کرد. این ساختمان‌ها هرگز ظاهری یکسان نخواهند داشت. لازم به ذکر است این سازه‌ها می‌توانند برای خود و دیگران انرژی تامین کنند. بین هر طبقه توربین‌هایی قرار دارد که با نیروی باد انرژی این ساختمان‌ها را تامین می‌کنند. حقیقتا این ساختمان‌ها انرژی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کرده است. قیمت این سازه چیزی در حدود ۲ میلیون درهم برآورد شده است.

۴-اتومیوم_بروکسل، بلژیک

این سازه بسیار زیبا در شهر بروکسل و پایتخت اتحادیه اروپا واقع شده است. امروزه این مکان جزء پر بازدیدترین نقاط این کشور است. این سازه در سال ۱۹۸۵ برای یک نمایشگاه بین المللی ساخته شد. این ساختمان توسط  اندره واترکین(André Waterkeyn) طراحی شده است. در واقع این سازه نمایانگر اتم فولاد است که چیزی در حدود ۱۶۵ بیلیون بار بزرگ شده است. ارتفاع این سازه ۱۰۲ متر استو برای روشن کردن آن هر شب ۲۹۷۰ لامپ به کار می‌رود. امروزه این ساختمان به عنوان موزه کاربرد دارد.

۵-واندر ورک-USA، TN، Pigeon Forge

در آمریکا سازه‌های وارانه بسیاری ساخته شده است. اولین سازه از این مجموعه در سال ۱۹۹۸ ساخته شد. واندر ورک در سال ۲۰۰۶ ساخته شد. تمامی‌ قسمت‌های این خانه برعکس هستند؛ حتی فضای داخلی خانه که این امر حس عجیبی را به بازدیدکنندگان الغا می‌کند.

۶- خانه‌های کوبیک-روتردام، هلند

یکی از شاخصه‌های شهر روتردام خانه‌های مکعبی شکل آن است. در واقع این ساختمان‌ها مکعب‌های هستند که با زاویه ۴۵ درجه خم شده اند. این خانه‌ها سه طبقه هستند . پایین‌ترین طبقه فضایی مثلثی شکل داشته و به عنوان اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبقه میانی دارای اتاق خواب و حمام است. آخرین طبقه هم می‌تواند به عنوان انباری و یا اتاق خواب مهمان مورد استفاده قرار گرفته است. تمامی‌ این طبقات توسط راه پله باریک به هم متصل می‌شوند. طبقات و ستون‌های این ساختمان‌ها از بتن ساخته شده است؛ اما قاب‌ها چوبی هستند.

۷-آپارتمان سبدی-اوهایو، ایالات متحده آمریکا

این ساختمان متعلق به کمپانی معروف آمریکایی است که سبد تولید می‌کند. .نام این کمپانیLongaberger Basket Company است. این ساختمان عجیب و غریب ۷ طبقه استو در واقع نسخه‌ای از سبد‌های این کمپانی است که ۱۶۰ بار بزرگتر شده است.

صاحب این مجموعه  Dave Longaberger همیشه آرزو داشت دفترکارش در نسخه بزرگ شده‌ای از سبدهای این کمپانی باشد.بیشتر کارکنان قبل از ساخت این مجموعه او را باور نداشتند. با وجود این که چندین سال از ساخت این ساختمان می‌گذرد هنوز هم بسیاری از افراد با دیدن این ساختمان به وجد می‌آیند.

۸-کلیسای چوبی برگاند-نروژ

این کلیسا در سال ۱۱۸۰ میلادی ساخته شده است و به  Apostle Andrew  اختصاص داده شده است. این کلیسا جزء معدود کلیساهای چوبی است که بسیار خوب مانده است و در نروژ بسیار شناخته شده است. این سازه یکی از مهم‌ترین شاهکارهای معماری چوبی است که از قرون وسطا تا امروز باقی مانده است.

۹-کتابخانه ملی-مینسک، بلاروس

این کتابخانه دارای ۲۳ طبقه است. این ساختمان به شکل الماس ساخته شده است که بیانگر اهمیت علم است. در حقیقت این ساختمان نمایانگر این مسئله است که علم و دانش گوهری گران بها است. سطح این ساختمان با شیشه پوشیده است که باعث می‌شود در طول روز مثل الماس واقعی بدرخشد.معماران این ساختمان Michael Vinogradov و Victor Kramarenko   هستند. لازم به ذکر است این ساختمان حتی در شب نیز می‌درخشد.

۱۰-تئاتر ملی-پکن، چین

این ساختمان یک سازه‌ی منحنی شکل است که تمامی‌ سطح آن ۱۴۹۵۰۰  متر مربع است. این ساختمان مانند یک جزیره در وسط دریاچه قرار گرفته است. قسمتی از پوشش این ساختمان از تیتانیوم و قسمتی دیگر از شیشه است. در شب شما می‌توانید نمای داخلی ساختمان را مشاهده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ژوپیتر دیزاین

ژوپیتر دیزاین مرجعی برای بررسی و تحلیل دنیای ساختمان در فضای مجازی ما در سایت ژوپیتر با هدف غنی ترین و کاربردی ترین مرجع مهندسین عمران و معماری در حال فعالیت هستیم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان