اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970201291947929

بلندترین سازه چوبی جهان

کد: 13970201291947929

https://goo.gl/4FUQhC

، تهران , (اخبار رسمی): در این مطلب با بلندترین سازه چوبی جهان آشنا خواهید و متوجه خواهید شد نه تنها اثر بدی بر محیط زیست ندارد بلکه برای آن مفید نیز است.

بلند ترین سازه چوبی جهان
بلندترین سازه چوبی جهان

بلندترین ساختمان چوبی جهان شاید عبارتی نا آشنا و غریب در میان بسیاری از مهندسان باشد. تا به امروز از بتن و فولاد در ساخت ساختمان‌های بلند‌مرتبه زیادی استفاده شده است.

اما استفاده از چوب در ساختمان‌های بلند مرتبه امری غیرمعمول است.

در این مقاله قصد داریم شما را با بلندترین ساختمان چوبی جهان که در کشور کانادا ساخته شده است آشنا کنیم.

بلندترین ساختمان چوبی جهان را بهتر بشناسید:

کانادا یکی از کشورهایی است که دارای منابع عظیم چوب است. همچنین این کشور از صادرکننده‌های عمده چوب در جهان است. با توجه به مطالب فوق الذکر می‌توان دریافت که ساختمان‌های چوبی در کانادا بسیار رایج هستند.

اما در یک اقدام کم‌سابقه مهندسان کانادایی در شهر ونکوور بلندترین ساختمان چوبی جهان را طراحی و اجرا کرده‌اند. این ساختمان که معروف به Brock Commons است متعلق به دانشگاه UBC است. این ساختمان در واقع خوابگاه دانشجویی است و قادر است ۴۰۰ دانشجو را در خود اسکان دهد.

بلندترین ساختمان چوبی جهان دارای ۱۸ طبقه و ارتفاع آن ۵۳ متر(۱۷۴ فوت) است. ساختمان Brock Commons  اولین ساختمان بالای ۱۴ طبقه است که در آن از چوب، فولاد و بتن به صورت همزمان بهره گرفته شده است.

این ساختمان دارای یک پایه کرسی بتنی و دو هسته بتنی است که در ۱۷ طبقه با کف‌های لمینت شده ساخته شده است. این ردیف‌های لمینت نیز توسط ستون‌های چوبی و چسب لمینت محکم شده‌اند.

نمای این ساختمان از نوعی فیبر با ۷۰ درصد چوب ساخته شده است.

فوایای زیست محیطی ساختمان Brock Commons :

در نگاه اول بسیاری از مهندسان شاید بگویند با استفاده از چوب در ساختمان بسیاری از درختان جنگل‌ها قطع می‌شوند. امّا باید توجه کردکه با استفاده از چوب مانع از آزاد سازی چیزی در حدود ۲۴۳۲ تن کربن دی اکسید در طبیعت می‌شویم. این مقدار کربن دی اکسید معمولا طی تولید سایر مصالح ساختمانی همچون فولاد و سیمان در طبیعت آزاد می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ژوپیتر دیزاین

ژوپیتر دیزاین مرجعی برای بررسی و تحلیل دنیای ساختمان در فضای مجازی ما در سایت ژوپیتر با هدف غنی ترین و کاربردی ترین مرجع مهندسین عمران و معماری در حال فعالیت هستیم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل