اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961104278477929

زلزله های سودمند جهان و فواید زلزله

کد: 13961104278477929

https://goo.gl/XHMdBj

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله به بررسی زلزله‌هایی می‌پردازیم که برای بشریت سودمند بوده‌اند.

زلزله های سودمند جهان و فواید زلزله
زلزله های سودمند جهان و فواید زلزله

فواید زلزله شاید جمله عجیبی به نظر برسد؛ ولی در واقعیت بارها زلزله‌ها به نفع جوامع بشری بوده‌اند. زلزله‌ها از جمله حوادث طبیعی هستند که تلفات بسیار زیاد مالی و جانی داشته و عموماً با دیدگاه بدی به این حادثه طبیعی نگاه می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم دیدگاه شما درباره ی زلزله را تغییر دهیم و فواید زلزله را بررسی کنم.

فواید زلزله:

زلزله‌ها معمولاً تغییرات اساسی در پوسته‌ی زمین ایجاد کرده و باعث ایجاد دره‌ها و رشته کوه‌ها بر روی پوسته زمین می‌شوند. از جمله فواید این ناهمواری‌ها در  پوسته زمین بهبود تپوگرافی زمین است. همچنین زلزله‌ها دسترسی به منابع معدنی گوناگون را میسر کرده که این منابع برای کشور‌های گوناگون بسیار سودآور و درآمدزا هستند. با وقوع زلزله در نزدیکی آتشفشان‌ها می‌توان احتمال وقوع آتش فشان را پیش بینی کرد.

در ادامه به معرفی چندین نمونه از زلزله‌ها و فواید آنها می‌پردازیم.

۱-زلزله سال ۱۹۶۹ در آلاسکا:

این زلزله باعث هدایت رودخانه به یک معدن طلای زیرزمینی شد. رودخانه طلاهای معدن را شسته و با جریان آب به سطح زمین آورد. از آن سال به بعد آلاسکا از مراکز مهم کشف طلا شناخته می‌شود.

۲-زلزله سال ۱۹۹۲ چین:

این زلزله شیب زمین را به سمت زمین‌های بایر دشت تینهان هدایت کرد. به سبب این تغییر زمین سیلاب خاک‌های غنی را شسته و به این محل آوردند. امروزه این دشت از غنی‌ترین زمین‌های چین برای کشاورزی به حساب می‌آید.

۳-زلزله سال ۱۹۹۵ چاد:

یکی از مشکلات عمده‌ی آفریقا حمله ملخ به محصولات زراعی است. در آن سال به سبب امواج فراصوتی زلزله بسیاری از ملخ‌ها زمین گیر شدند. این امر سبب محافظت محصولات از حمله ملخ‌ها شد و بسیاری از ملخ‌ها هم‌خواری کرده و کاملاً نابود شدند.

۴-زلزله سال ۱۸۹۳ شیلی:

این زلزله باعث کاهش ۱۳ متری ارتفاع صخره‌های دریایی شد. این امر هزاران ماهی را برای تخم گذاری به خلیج فنتاگوس هدایت کرد. با ورود ماهیان به منطقه صنعت ماهیگیری به شدت در منطقه رونق یافت و محیط زیست روبه انقراض ماهی‌ها دوباره احیا شد.

۵-زلزله سال ۱۸۹۳ کلمبیا:

این زلزله باعث تغییر مسیر روخانه اروادگیا به منطقه مادکیا شد. با نفوذ این رودخانه به این منطقه حدود ۱۳ معدن گوناگون شناسایی شد.

۶-زلزله سال ۱۹۹۰ ژاپن:

این زلزله سبب ظاهر شدن جزیره فکودیمو شد. از دیگر مزایای این زلزله هدایت آب‌های گرم اقیانوسی به منطقه و رونق ماهیگیری است.

۷-زلزله سال ۱۹۹۴ مغولستان:

این زلزله باعث تغییر سفره‌های آب زیرزمینی شد. با این تغییر در محل سفره‌های زیر زمینی ،عمق دست یابی به آب در دشت خشک مغولستان به ۷ متر کاهش یافت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ژوپیتر دیزاین

ژوپیتر دیزاین مرجعی برای بررسی و تحلیل دنیای ساختمان در فضای مجازی ما در سایت ژوپیتر با هدف غنی ترین و کاربردی ترین مرجع مهندسین عمران و معماری در حال فعالیت هستیم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست