اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961115280138139

اصول اولیه نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته

کد: 13961115280138139

https://goo.gl/LVPSox

، (اخبار رسمی): اگر قصد نصب و راه اندازی یک سیستم مداربسته را برای یک مکانی دارید و می‌خواهید یک منطقه را مورد امنیت قرار دهید باید یک سری اصول را که از واجبات کار است رعایت کنید تا بعد از نصب دچار مشکل نشوید.

اصول اولیه نصب ورا ه اندازی دوربین های مداربسته
اصول اولیه نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته

اگر قصد نصب و راه اندازی یک سیستم مداربسته را برای یک مکانی دارید و می‌خواهید یک منطقه را تحت پوشش این دوربین‌‌ها قرار دهید، باید یک سری اصول را که از واجبات کار هستند را رعایت کنید تا بعد از نصب دچار مشکل نشوید.

کارشناسی محل نصب دوربین مداربسته

قبل از نصب باید حتما آن مکان را به طور کامل کارشناسی کنید تا براساس نیاز مشتری بتوانید بهترین سیستم مداربسته را نصب کنید. چون وقتی قصد نصب دوربین مداربسته را برای جای دارید می‌‌خواهید امنیت برقرار شود پس باید حساسیت زیادی به کار ببرید و بهترین نوع سیستم مداربسته رابرای آن انتخاب کنید.

در ادامه به بعضی از موارد کارشناسی می‌پردازیم:

1-ترسیم نقشه سیم کشی دوربین مداربسته ومشخص کردن جای دوربین‌ها

وقتی آن مکان را دیدید و کارشناسی کردید؛ اگر مکانی بزرگ باشد باید حتما نقشه سیم کشی ونصب دوربین مداربسته را ترسیم کنید. با نرم افزارهای مختلف می‌توان این کار را انجام داد؛ ولی برای مکان‌های کوچک احتیاج به ترسیم نقشه نیست و می‌توان با چشم جهت ونصب دوربین مداربسته را مشخص کرد. از جمله نرم افزارها موارد زیر هستند:

1-نرم افزار Microsoft Office Visio: که این نرم افزار مربوط به شرکت مایکروسافت است و نقشه کشی با آن خیلی راحت است برای کسانی که تخصصی درنقشه کشی ندارند این نرم افزار عالی است.

2-نرم افزار Concept Draw: این نرم افزار شبیه نرم افزار مایکروسافت است؛ اما شکل‌های بیشتری برای ترسیم سیستم مداربسته دارد و برای نقشه کشی الکتریک عالی است.

3-نرم افزار AutoCAD Electrical: این نرم افزار همانطور از اسمش پیدا است مربوط به شرکت اتوکد است و نقشه‌های حرفه‌ای با آن طراحی می‌شوند. کار کردن با آن برای افراد غیر حرفه‌ای کمی سخت است. درون این نرم افزار می‌توان شکل‌های مختلفی وارد کرد و برای ترسیم از آنها استفاده کرد.

4-نرم افزار IP Video System Design Tool: این نرم افزاریکی از تخصصی‌ترین نرم افزارهای ترسیم سیم کشی سیستم مداربسته است. با آن می‌توان جزییات بسیار زیادی برای ترسیم وارد کرد و همچنین پهنای باند دوربین‌ها را محاسبه کرد.

2--انتخاب نوع دوربین براساس مکان نصب و نیاز مشتری

برای اینکه تصویری مناسب از دوربین مداربسته داشته باشید، باید بر اساس نوع مکانی که قصد نصب دوربین مداربسته را دارید نوع دوربین را انتخاب کنید. مثلا دوربینی که برای طلا فروشی نصب می‌شود با نوع دوربینی که برای یک لباس فروشی نصب می‌شود کاملا با هم تفاوت دارند. اگر فقط کمی‌ تخصص در نصب دوربین مداربسته داشته باشید؛ کاملا خواهید فهمید که چه نوع دوربینی برای چه مکانی مناسب است.

3-انتخاب صحیح وسایل نصب

قبل از اینکه کاری انجام دهید، باید وسایلی که برای نصب احتیاج دارید را انتخاب کنید، بهتر است این موارد را از جنس مرغوبی تهیه کنید. مثلا اگر دوربین مداربسته hd نصب می‌کنید باید کابلی که قصداستفاده دارید مرغوب باشد. (یعنی تمام مس فویلدار)

برای دوربین‌های تحت شبکه انتخاب نوع کابل خیلی مهم است. اگر فاصله سیم کشی تا صد متر باشد، هیچ وقت از کابل آلمینیوم استفاده نکنید. از کابل تمام مس فویلدار جنس باکیفیت استفاده کنید.

اگر در فضای داخل قصد عبور سیم‌ها را دارید از کانال یاهمان داکت استفاده کنید و انتخاب نوع کانال را براساس تعداد سیم انتخاب کنید. اگر در فضای بیرون قصد نصب دوربین را دارید باید برای عبور سیم‌ها از لوله استفاده کنید که امنیت آنها بهتر برقرار باشد.

4-نحوه نصب و زاویه دید دوربین

دوربین را طوری نصب کنید که بهترین دید راداشته باشد و تصویر تقریبا راضی کننده باشد. مثلا اگر دوربینی که برای یک طلا فروش نصب می‌کنید، باید نورهم درداخل مغازه زیاد باشد و طوری دوربین رانصب کنید تا بهترین دید را داشته باشد یعنی اقلام ریز دیده شود و کاملا مشخص باشند.

مواری که اشاره شد یکی از موارد مهم نصب و راه اندازی دوربین‌های مداربسته است که رعایت کردن همین نکات باعث خدمات دهی کمتری بعد از نصب می‌شود که هرچند بعضی از دوستان آنها را پیش پاه افتاده می‌دانند؛ ولی دوست عزیز این نکات بسیار مهم هستند.

برای تکمیل این بخش و یادگیری بیشتر نصب وراه اندازی دوربین‌های مداربسته کلیک کنید.

منبع ابرالکترونیک دات کام

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ابرالکترونیک دات کام

سیستم های امنیتی را ماننددوربین مداربسته-دزدگیراماکن-سیستم اعلام حریق-درب های برقی وغیره .............به صورت اصولی وحرفه ای یادبگیرید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]