اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961122281678163

جدیدترین نسخه رده‌بندی دانشگاه‌های دنیا منتشر شد

کد: 13961122281678163

https://goo.gl/auKTKs

، تهران , (اخبار رسمی): در آخرین نسخه رده‌بندی جهانی وبومتریکس از دانشگاه‌های دنیا، جایگاه دانشگاه‌های ایران بهبود نسبی یافته است.

جدیدترین نسخه رده‌بندی دانشگاه‌های دنیا منتشر شد.
جدیدترین نسخه رده‌بندی دانشگاه‌های دنیا منتشر شد

رده‌بندی جهانی وبومتریکس که ژانویه و جولای هرسال منتشر می‌شود، به بررسی وضعیت وب‌سایت‌های دانشگاهی می‌پردازد. در تازه‌ترین نسخه این رده‌بندی که در ژانویه ۲۰۱۸ منتشر شده، جایگاه کلی دانشگاه‌های ایرانی بهبود نسبی یافته است.

به طور کلی هدف اصلی رتبه‌بندی وبومتریکس را می‌توان افزایش میزان توجه مؤسسات و دانشگاه‌ها به حضور و فعالیت اینترنتی دانست؛ به عبارت دیگر حمایت از طرح‌های دسترسی آزاد به‌منظور افزایش انتقال علم و دانش تولید شده توسط دانشگاه‌ها به کل جامعه. لذا هدف از این رتبه‌بندی ارزیابی طراحی وب‌سایت‌ها و میزان بازدید آن‌ها نیست و در واقع رتبه مناسب برای یک دانشگاه تنها در صورتی امکان‌پذیر است که حضور آن دانشگاه در فضای مجازی، آیینه‌ای تمام‌نما از دانشگاه در فضای واقعی باشد؛ بنابراین برخی از دانشگاه‌های با کیفیت آموزشی بالا ممکن است به دلیل عدم تمایل به سیاست‌های انتشار اینترنتی، در این نوع رتبه‌بندی جایگاه مورد انتظار را به دست نیاورند. یکی دیگر از اهداف این رتبه‌بندی، ارزیابی جهانی دانشگاه‌ها است و بدین منظور تلاش شده است تا مؤسسات و دانشگاه‌های معتبر در همه کشورهای دنیا (توسعه‌یافته و در حال توسعه) ارزیابی شوند.

نسخه ژانویه 2018 رتبه‌بندی وبومتریک نسبت به دوره‌های قبل تغییر شگرفی نداشته است؛ لیکن در نحوه محاسبه برخی از فاکتورها از جمله معیار Impact تغییراتی اتفاق افتاده است که باعث تغییر در رتبه برخی از دانشگاه‌ها شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با وبومتریکس و معیارها و راهکارهای بهبود رتبه در این رده‌بندی جهانی و جایگاه دانشگاهی ایران در آن به پرتال دانشگاهی ucms.ir مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت معماران عصر ارتباط

شرکت معماران عصر ارتباط در سال 1379 با هدف طراحی و پیاده سازی نرم افزار های کاربردی، فروش محصولات نرم افزاری، بومی سازی نرم افزار های خارجی در سازمان ها و موسسات ایرانی، طراحی صفحات وب و پایگاه های اطلاع رسانی و در مجموع با هدف ارتقای فناوری اطلاعات در سازمان ها و مراکز کشور پا به عرصه IT کشور گذارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش