اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961212285396438

سایت بورسیپا؛ اولین سایت نیازمندی کتاب رونمایی شد

کد: 13961212285396438

https://goo.gl/hz9UFe

، تهران , (اخبار رسمی): با هدف سهولت در تبادل کتاب بین دانشجویان سراسر کشور و ارتقا فرهنگ کتاب‌خوانی، از سایت بورسیپا به آدرس www.borsipa.com در 20 آذر سال 1396 رونمایی شد.

سایت بورسیپا؛ اولین سایت نیازمندی کتاب رونمایی شد
سایت بورسیپا اولین سایت نیازمندی کتاب رونمایی شد

 سایت بورسیپا که یک سایت نیازمندی کتاب است با امکان درج آگهی رایگان کتاب و ارائه‌ی سرویس‌های جدید در این حوزه قصد دارد تبادل کتاب در سطح جامعه و ارتقا فرهنگ کتابخوانی را تسهیل کند. در این سایت که بخش عمده کاربران آن‌ دانشجویان هستند به راحتی می‌توان پس از ثبت‌نام رایگان، درج تصویر و مشخصات کتاب، کتاب‌های بدون استفاده خود را به فروش رساند یا با کتاب دیگری مبادله کرد و یا کتاب را به دیگر کاربران اهدا نمود.

 مهندس یاسر عشورزاده، مدیر عامل بورسیپا در زمینه‌ی ضرورت‌ها و دلایل راه‌اندازی این وب‌سایت گفت: با وجود اقدامات، تلاش‌ها و توصیه‌های صورت گرفته در حوزه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در طول سال‌های اخیر، همچنان شاهد بی­‌مهری به کتاب و کتابخوانی در کشور هستیم تا جایی که هنوز هم نرخ سرانه‌ی مطالعه‌ در کشور بین ارقام 2 تا 18 دقیقه در نوسان است.

امروزه کتاب و نشر در کشور در وضعیتی قرار دارد که می‌توان از آن به بحران یاد کرد. شواهدی نظیر سرانه‌ی پایین مطالعه، تعداد نامتناسب کتابخانه‌های عمومی، شمارگان پایین کتاب‌های منتشره، تعداد بالای ناشران غیرفعال و... ازجمله نشانه‌های این بحران هستند.

تیم بورسیپا برای اولین بار در کشور، تصمیم به ایجاد مرکز خرید و فروش کتاب‌های نو و دست دوم به صورت مجازی و کاملا رایگان کرده است. با وجود اشخاص متخصص در امر طراحی سایت، در یک سال اخیر بورسیپا به صورت کاملا حرفه‌ای در این زمینه راه‌اندازی شد. هدف از ایجاد این سایت ارتباط و سهولت تبادل کتاب در جامعه است که در نهایت، تقویت فرهنگ کتابخوانی را به دنبال دارد.

وی در زمینه امکانات و خدمات این سایت و تمایز آن افزود: نام بورسیپا برگرفته از کتابخانه بورسیپا، یکی از شاخص‌ترین کتابخانه‌های اهل باستان است، لذا از نظر مفهومی‌ و ادراکی بسیار نزدیک به نوع فعالیت سایت است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این سایت، قابلیت مبادله و اهدای کتاب است که کاربر به راحتی پس از ثبت‌نام و درج مشخصات و عکس مورد نظر می‌تواند مبادله کتاب را انجام داده و یا جهت اهدای آن به فرد مورد نیاز اقدام کند. ناشران و کتابفروشی‌های فعال کشور نیز می‌توانند در سایت بورسیپا معرفی شوند و محصولات‌شان را به فروش بگذارند.

از دیگر ویژگی‌های سایت بورسیپا، وب اپلیکیشن آن است که به صورت  تک صفحه‌ای (Single page application) است. وب اپلیکیشن یک نرم‌افزار کاربردی است که پس از بررسی و تجزیه تحلیل یک مجموعه و مشخص کردن دقیق نقش‌ها، عملکردها، عملگرها و روال‌ها برای آن مجموعه طراحی می‌شود و قابل ارائه در شبکه داخلی و اینترنت است. بنابراین با توجه به نیاز وب‌اپلیکیشن به شناخت مجموعه و تجزیه و تحلیل؛ طراحی و پیاده‌سازی آن مدت زمان بیشتری نیاز دارد و هزینه‌ی بیشتری را هم صرف می‌کند. با توجه به تک صفحه‌ای (spa) بودن سایت بورسیپا دیگر نیازی به بارگذاری مجدد برای انجام برخی امور نیست و کدهای مورد نیاز یا در بارگذاری اولیه و یا در زمان نیاز با استفاده از ای‌جکس بارگذاری می‌شوند که می‌تواند باعث جذابیت، سرعت بالا و سهولت استفاده کاربران این سایت شود.

وی در انتها افزود امیدواریم در بخش اهدای کتاب انتشارات و کتاب‌فروشی‌های کشور پیش‌قدم باشند تا سرآغازی نو را در فرهنگ تبادل کتاب و کتابخوانی با سایت بورسیپا رقم بزنیم.

برخی امکانات و خدمات سایت بورسیپا:

درج آگهی رایگان کتاب

خرید بدون واسطه کتاب

مبادله‌ی کتاب

اهدای کتاب

جستجوی پیشرفته براساس موقعیت و عنوان

گفتنی است بورسیپا، به مناسبت سال جدید، اقدام به فراخوان عمومی‌ جهت بازدید از سایت و درج آگهی رایگان کتاب کرده است. دانشجویان سراسر کشور و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی فعالیت‌ها و خدمات آن می‌توانند به سایت بورسیپا به آدرس www.borsipa.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]