اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961223287738404

جاذبه‌های گردشگری گرگان

کد: 13961223287738404

https://goo.gl/ZgvciE

، تهران , (اخبار رسمی): شمال ایران با جنگل‌های سرسبز و دریای خزر از پرطرفدارترین مناطق ایران برای سفر و گشت‌و‌گذار است.

جاذبه های گردشگری گرگان
جاذبه‌های گردشگری گرگان

گرگان مرکز استان گلستان یکی از سه استان کناره دریای خزر است که متنوع‌ترین شرایط محیطی را دارد

شمال ایران با جنگل‌های سرسبز و دریای خزر از پرطرفدارترین مناطق ایران برای سفر‌ و‌ گشت‌و‌گذار است. گرگان مرکز استان گلستان یکی از سه استان کناره دریای خزر است که متنوع‌ترین شرایط محیطی را دارند. در همین شهر می‌توانید زیباترین جاذبه‌های طبیعی مثل کوه، بیابان، دریا، رودخانه، زمین کشاورزی، جنگل، تالاب، دشت و چمنزار را ببینید. در ادامه با جاذبه‌های گرگان آشنا خواهید شد.

مسجد جامع گرگان
برای دیدن مسجد جامع گرگان یاید به کنار بازار اصلی نعلبندان بروید. در اینجا مسجدی به شکل مربع مستطیل می بینید که مناره ای زیبای کروی دارد. این مناره ها کتیبه هایی به خط کوفی دارند که نشان از قدمت طولانی آن هاست. این مسجد در زمان سلجوقیان درست شده و ۱۶۰۰ مترمربع مساحت دارد.

پارک جنگلی ناهارخوران
در ۴ کیلومتر ی جنوب گرگان در دو طرف جاده پارک جنگلی خوش آب و هوا با دامنه‌های شیب‌دار جنگلی وجود دارد که از قدیم تا به حال از پارک‌های اصلی برای گردش و تفریح مردم است. در این پارک می‌توان پیکنیک برپا کرد و روزی خوش را در قلب طبیعت بینظیر شمال گذراند.

دیوار دفاعی گرگان
باورتان می‌شود در ایران و در استان گرگان دیواری مثل دیوار چین وجود داشته باشد؟ این دیوار به طول ۲۰۰ کیلومتر در زمان ساسانیان ساخته شده و بعد از دیوار چین و آلمان سومین دیوار بلند دنیا است. این دیوار از ناحیه گمیشان تا کوه‌های گلیداغ در شمال شرق کلاله امتداد پیدا کرده است.

پارک ملی گلستان
اولین پارک ملی و بزرگ‌ترین پارک طبیعی ایران است که بیشترین قسمت آن در استان گلستان قرار دارد. در این پارک گیاهان، حیوانات و پرندگان متنوعی می‌بینید و ساعت‌ها محو تماشای چشم‌اندازهایی تماشایی می‌شوید.

میل گنبد
بلندترین برج تمام آجری دنیا در شهر گنبدکاووس است. قدمت برج میل گنبد به قرن چهارم هجری برمی‌گردد و به شیوه معماری رازی ساخته شده است.

در ۶ کیلومتری جنوب غربی گرگان، آبشاری ۷ متری با بستری نیم دایره قرار دارد. در کنار این آبشار، درختان سربه فلک کشیده را می‌بینید و از هوای خنک و طراوت‌بخش اطراف لذت می‌برید. نزدیک آبشار کمپی قرار دارد که طبیعت‌گردان و کوهنوردان می‌توانند در آنجا بمانند.

آبشار لوه
شهر گالیکش در استان گلستان آبشارهای زیادی دارد که یکی از دیدنی‌ترین آن‌ها آبشار لوه است که ۷۵ متر ارتفاع دارد و در کنار پارک ملی گلستان قرار گرفته است. آبشار در احاطه‌ی جنگلی انبوه است و از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت 1اشاره

سایت نیازمندی های 1اشاره با هدف ایجاد سامانه ای جهت کسب و کار برای صاحبان مشاغل، صنایع و افراد مستقل که قصد تبلیغ محصولات و یا خدمات خود را از طریق فضای مجازی دارند ایجاد شده است. خدمات این وب سایت، در واقع برقراری ارتباطی سالم و بدون واسطه میان متقاضیان آگهی و عرضه کنندگان کالا و خدمات می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی