اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970723321848404

مقایسه برلیانس و دنا در 1اشاره

کد: 13970723321848404

https://goo.gl/Bs1XZ4

، تهران , (اخبار رسمی): بین خرید و فروش خودرو در خودروهای ایرانی، دنا توانسته است سطحی از تجهیزات رفاهی مناسب و تقریبا کامل را برای متقاضیان خرید خودروی جدید ارائه کند

مقایسه برلیانس و دنا در 1اشاره
مقایسه برلیانس و دنا در 1اشاره

بسیاری از افراد که قصد خرید خودروی سدان در قیمت متوسط رو به بالا دارند بین انتخاب دنا یا برلیانس مردد هستند.

خیلی ها خودروی دنا را همان سمند می دانند اما با ظاهری جدید و به روز تر! در حقیقت دنا حاصل تلاش ایران خودرو برای ارائه ی خودرویی لوکس تر و مدرن تر از سمند است که بتواند نیازهای زیبایی شناسانه ی خریداران به ویژه جوان تر ها را برای خرید خودروی جدید پاسخ دهد.
از سوی دیگر برلیانس یک خودروی خوش قیافه متعلق به برندی چینی می باشد که در طراحی آن الهاماتی از محصولات BMW را می توان مشاهده نمود. اما اینکه تا چه حد در این الهامات موفق بوده است قطعا در زمینه ی خرید و فروش خودرو است.
بسیاری از افراد که قصد خرید خودروی سدان در قیمت متوسط رو به بالا دارند بین انتخاب دنا یا برلیانس مردد هستند. از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت های اساسی در این دو ماشین بپردازیم تا راهنمایی بیشتری برای دوستداران این دو خودرو و مشتاقان خرید خودروی جدید باشد.  
 
1- مقایسه تفاوت طراحی بدنه دنا و برلیانس
خودروی دنا نسبت به سمند که از آن الهام گرفته شده است دارای طراحی بدنه ی به روزتر و خشن تری است که البته حاصل تلاش های مهندسین ایرانی و مشاوران خارجی می باشد.
اما در برلیانس شاهد گلگیر های ضخیمی هستیم که به اندازه ی دنا خطوط تیز و ریز فراوان آن به چشم نمی آید. طراحی چراغ ها در برلیانس هوشمندانه تر از دنا است و همین امر باعث شده است هنگام خرید و فروش خودرو زیباتر به نظر برسد. اگر ظاهر خودرو برایتان مهم است، تقریبا می توان گفت دنا ظاهر بهتری دارد.
دنا علی رغم آن که بخش جلویی به خوبی طراحی شده است، در فضای صندوق و چراغ های عقب سادگی نا متوازنی دیده می شود که هماهنگی و زیبایی را از کل خودرو سلب می کند. بهتر بود طراحان این خودرو برای طراحی صندوق عقب هم از چراغ ها کشیده و خطوط تیز استفاده می کردند تا نتیجه ی این محصول از شرکت ایران خودرو، به ویژه هنگام خرید و فروش خودرو خودرویی زیباتر باشد.
از سوی دیگر ابعاد رینگ و لاستیک با اندازه های بدنه در خودروی دنا به خوبی هماهنگ شده است ولی در قسمت دماغه شاهد کشیدگی بیش از حد آن هستیم که کمی از تناسبات رایج در خودروهای موفق بین المللی به دور است. در کل استایل خودروی دنا نسبتا به روز و شیک است و ظاهر قابل قبولی به ویژه برای خرید خودروی جدید دارد.
اما در طراحی ظاهر خودروی برلیانس یک کپی کاری سطح پایین از برند BMW  سری یک را مشاهده می کنیم که قابل رقابت با خودروهای خارجی نیست ولی نسبت به دنا ظاهری هماهنگ تر و پویا تر دارد و بر روی خرید و فروش خودرو نیز تاثیر گذاشته است. گلگیر های چهار طرف برلیانس ورم کرده هستند و خطوط و برجستگی های روی نمای جانبی خودرو نسبتا زیاد می باشند.


2- مقایسه تفاوت درون کابین دنا و برلیانس
درون کابین برلیانس بر اساس سادگی و بدون جزئیات خاصی طراحی شده است و اتفاقا در این زمینه موفق بوده زیرا ترکیب مشکی و کرم و استفاده از جزئیات ساده باعث شده است مخصوصا زمان فروش خودرو زیبا به نظر برسد. صندلی های برلیانس برای خانواده راحت تر است و فضای بیشتری را فراهم می کند. همچنین صندوق عقب برلیانس از دنا بزرگتر است و حجم بیشتری را در بر می گیرد.
در خودروی دنا شکل و شمایل صندلی ها خشک است ولی به خوبی بدن سرنشینان را در بر می گیرد. همانطور که می دانید در سمند شاهد مقدار زیادی نفوذ صدای به داخل اتاق هستیم که این موضوع در دنا کمتر شده است. عایق کابین برلیانس نیز در وضعیت خوبی قرار دارد و یکی از ویژگی های مثبت هنگام خرید خودرو است.
 
3- مقایسه تفاوت کیفیت ساخت و مونتاژ دنا و برلیانس
کیفیت ساخت و مونتاژ برلیانس در حد متوسط رو به بالا است. دنا نیز در این زمینه عملکرد متوسطی دارد. بین خرید و فروش خودرو در خودروهای ایرانی، دنا توانسته است سطحی از تجهیزات رفاهی مناسب و تقریبا کامل را برای متقاضیان خرید خودروی جدید ارائه کند که این مورد در برلیانس کمتر دیده می شود. پس در زمینه ی امکانات درون کابین دنا بهتر از برلیانس عمل می کند و این مورد توسط مشتریان در زمان خرید خودرو ایرانی بسیار توجه می شود.


4- مقایسه تفاوت موتور دنا و برلیانس
موتوری که شرکت ایران خودرو برای دنا تعبیه کرده است بهEF7  معروف است. پیشرانه ی دنا چهار سیلندر است و معادل 1646 سی سی حجم دارد. بنابراین این خودرو با داشتن چنین پیشرانه ای معادل 114 اسب بخار قدرت داشته و دور موتور آن برابر 6300 دور در دقیقه است.
گشتاور دنا 155 نیوتن متر در دور موتور 5000 دور در دقیقه است و یکی از نکات مهم در زمان خرید و فروش ماشین می باشد.
در این زمینه برلیانس نیز از یک پیشرانه ی چهار سیلندر خطی استفاده می کند که نسبت به دنا ضعیف تر است و حجم 1498 سی سی دارد. با آزمایشات انجام شده بر روی برلیانس زمانی که دور موتور 5800 دور در دقیقه بود،  103 اسب بخار تولید شد که نشان دهنده ی توان پایین تری نسبت به دنا است. زمانی که دور موتور به 3800 دور در دقیقه رسید، گشتاور برلیانس معادل  138 نیوتن متر بوده و از دنا به مراتب کمتر است. گیربکس پنج سرعته دستی کوپل شده موجود در پیشرانه برلیانس هماهنگی مناسبی با موتور این خودرو ندارد و در زمان فروش ماشین مشکل ایجاد می کند.
گیربکس کوپل شده در پیشرانه ی خودروی دنا گیربکس معروف به نام BE3 می باشد. از سوی دیگر ضریب دنده های گیربکس خودروی دنا با در نظر گرفتن توان پیشرانه ی آن سنگین احساس می شود و قدرت دنا را تا حد زیادی کاهش می دهد. به طوری که هنگام رانندگی با دنا در دنده ی پنج صدای تولیدی پیشرانه بسیار زیاد و آزار دهنده است و این نکته ی منفی برای خرید خودروی جدید محسوب می شود.
با این وجود شتابگیری برلیانس در شروع حرکت از دنا بهتر است و این مسئله احتمالا به خاطر وزن بیشتر دنا نسبت به برلیانس می باشد.
 
5- مقایسه تفاوت مصرف سوخت دنا و برلیانس
مصرف سوخت برلیانس در مدل دنده دستی 6.7 لیتری است. حال آن که این عدد در دنا 8.1 لیتر می باشد. بنابراین برلیانس از نظر اقتصادی هنگام خرید و فروش خودرو به صرفه تر می باشد.

6- مقایسه تفاوت هندلینگ دنا و برلیانس
هندلینگ خودرو دنا قطعا پیشرفت بیشتری نسبت به سمند داشته است و در هنگام خرید ماشین نیز خوب ارزیابی می شود.
 سواری دنا اسپرت تر از برلیانس می باشد اما کمی خشک تر است و فرمان خودرو نرمی خوبی دارد. دقت خودروی دنا در ترمزگیری کاملا قابل قبول است و در سطح یک مسیر مشخص دقیق تر از برلیانس حرکت می کند.
از سوی دیگر سیستم تعلیق برلیانس کمی خشک است و بعضا دارای کوبش های آزار دهنده ای می باشد که هنگام فروش خودرو زمان فروش را افزایش می دهد. برلیانس از سیستم فرمان برقی استفاده می کند که متاسفانه دنا به عنوان خرید خودروی جدید از آن بی بهره است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت 1اشاره

سایت نیازمندی های 1اشاره با هدف ایجاد سامانه ای جهت کسب و کار برای صاحبان مشاغل، صنایع و افراد مستقل که قصد تبلیغ محصولات و یا خدمات خود را از طریق فضای مجازی دارند ایجاد شده است. خدمات این وب سایت، در واقع برقراری ارتباطی سالم و بدون واسطه میان متقاضیان آگهی و عرضه کنندگان کالا و خدمات می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار