اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970725322458404

مقایسه ساینا و تیبا در 1اشاره

کد: 13970725322458404

https://goo.gl/CWHU8b

، تهران , (اخبار رسمی): برای خریدارانی که قصد خرید خودرو جدید ایرانی با رده‌ی قیمتی متوسط از شرکت سایپا دارند، این سوال بسیار پیش می‌آید: تیبا یا ساینا؟ چرا و به چه علت؟

مقایسه ساینا و تیبا در 1اشاره
مقایسه ساینا و تیبا در 1اشاره

بسیاری از مردم دو خودروی ساینا و تیبا را برادران دوقلوی قیمت مناسب شرکت خودروسازی سایپا می‌دانند

بسیاری از مردم دو خودروی ساینا و تیبا را برادران دوقلوی قیمت مناسب شرکت خودرو سازی سایپا می‌دانند. دو قلوهایی که اگرچه بسیار شبیه یکدیگر هستند اما در بعضی موارد تفاوت‌های اساسی دارند و همین تفاوت ها بر میزان محبوبیت آن‌ها میان مردم تاثیر گذاشته است.

برای خریدارانی که قصد خرید خودرو جدید ایرانی با رده‌ی قیمتی متوسط از شرکت سایپا دارند، این سوال بسیار پیش می‌آید: تیبا یا ساینا؟ چرا و به چه علت؟

به همین منظور در این متن به بیان 10 تفاوت کلی و جزئی میان این دو خودرو اشاره می‌شود و مهم‌ترین این تفاوت‌ها شرح داده خواهد شد. 

1-تفاوت قیمت ساینا و تیبا

اگر چه ساینا و تیبا در رده بندی خودروهای ارزان سایپا قرار می‌گیرند اما خودروی ساینا برای یک سطح قیمت بالاتر از خودروی تیبا طراحی و ارائه شده است. از این رو توسط کارخانه‌ی سایپا در تیپ‌‌های گوناگونی از امکانات و تجهیزات یا اصطلاحا آپشن‌ها ارائه می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود ساینا از برادر دوقلوی خود برای مشتری گران‌تر تمام شود.

2-زیبایی نماهای گوناگون خودرو

در بررسی ظاهری دو خودروی ساینا و تیبا، نماهای جانبی این دو خودرو بسیار به یکدیگر شبیه هستند و در طراحی دو وجه جانبی خلاقیت خاصی مشاهده نمی‌شود. اما نمای روبرو و عقب در خودروی ساینا به مراتب زیباتر از خودروی تیبا است. چهره ی طراحی شده جلوی خودروی ساینا تهاجمی‌تر از تیبا است و همین امر محبوبیتش را میان مردم نسبت به تیبا افزایش داده است چون آن را به خودروهای خارجی شبیه کرده است.

از سوی دیگر این تغییرات در همه بخش‌های ساینا مثبت نبوده و در نگاه کلی به ساینا استفاده از خطوط و حرکت‌های اغراق ‌آمیز دیده می‌شود. به ویژه در بازدید از سپرها، این احساس که ساینا یک خودرو دستکاری شده است به بیننده القا می‌شود. بسیاری معتقدند طراحی ساینا شبیه یک محصول آزمایشی از تکه‌های فایبرگلاس است و این خودرو علی رغم تلاش طراحانش نتوانسته به یک خودرو کارخانه ای اصیل تبدیل شود.

3-جزئیات سپر

سپر ساینا به نسبت تیبا بلندتر و کشیده تر بوده و یک دریچه نسبتا بزرگ ورودی هوا را در خود جای داده است که نکته مثبتی محسوب می‌شود. نقش این دریچه رساندن هوا به موتور است و اگرچه دریچه مذکور نقشی عملکردی دارد اما ظاهری زیباتری را در ساینا نسبت به تیبا ایجاد کرده است و در نگاه مخاطب محبوب‌تر است.

4-چراغ‌ها

چراغ‌‌های جلو در خودروی ساینا بر خلاف تیبا حالت بیضوی ندارد و به‌ صورت کشیده طراحی و ارائه شده تا حس به روز تری را در بیننده ایجاد کند. چراغ‌های ساینا نسبت به تیبا بزرگ‌تر هستند و کیفیت ساخت بالا تری دارند. بنابراین امیدوار کننده‌تر هستند.

5-پروژکتور

پرژکتورهای دایره‌‌ای در دو طرف سپر خودروی ساینا تعبیه شده‌اند که متاسفانه در تیبا فقدان آن‌ها احساس می‌شود. همچنین اگر دقت کنید در خودروی ساینا راهنمای مثلثی را خواهید دید که روی گلگیر نصب شده است در حالی که این نوع راهنماها در خودروی تیبا وجود ندارد. در حقیقت این گونه موارد، جزئیاتی هستند که به ارزش و کیفیت یک خودرو می‌افزایند.
 
6-زه روی درها

در خودروی ساینا خبری از وجود زه مشکی رنگ روی درها نیست در حالی که در تیبا به وضوح دو زه مشکی و نسبتا پهن بر روی درب‌های جانبی می‌بینید. در خودروی ساینا رکاب تعبیه شده است و این رکاب در تلفیق با رینگ‌های اسپرت آلومینیومی که به صورت فابریک روی خودرو در کارخانه نصب شده است، ظاهر زیباتری برای ساینا ایجاد می‌کند.

7-دید در آینه های جانبی

با اینکه طراحی آینه‌های ساینا نسبت به تیبا زیباتر و مدرن‌تر است اما در تجربه رانندگی با این خودرو احساس عدم دید کافی در قسمت پایین آینه وجود دارد و برای راننده آزار دهنده و خطرناک است. علت این امر کم کردن محدوده‌ی دید در آینه‌های ساینا است تا فرم کشیده‌تری در آن ایجاد شود. غافل از اینکه بر عملکردها آینه‌ها تاثیر منفی گذاشته است.
آینه‌های تیبا اگرچه ساده‌تر از آینه‌های ساینا هستند و فرم خشک و نازیبایی دارند اما برای رانندگی ایمن‌تر هستند.

8-مشخصات فنی تیبا و ساینا

خودروهای ساینا و تیبا هردو از پیشرانه ی چهار سیلندر یک و نیم لیتری استفاده می‌کنند. موتور خودروی تیبا 1503 سی ‌سی بوده و توانایی تولید هشتاد اسب ‌بخار را دارد. اما در ساینا همین موتور توسط یک شرکت آلمانی بهینه سازی شده است و به توانی معادل 87 اسب بخار دست یافته است.

نکته قابل توجه دیگری که وجود دارد گشتاور است. جالب است بدانید گشتاور خودروی تیبا معادل 106 نیوتن‌ متر است اما در ساینا شاهد گشتاور 128 نیوتن ‌متری می باشیم. بنابراین در تجربه‌ی رانندگی با ساینا این خودرو عملکرد بهتری نسبت به تیبا به ویژه در سر بالایی‌های تند دارد و ماشین در این شرایط از توانایی بالاتری بر خوردار است.

9-ضرایب جعبه‌ دنده و شتاب خوردو

ضرایب جعبه‌ دنده ضرایبی هستند که به طور مستقیم بر شتاب خوردو اثر می‌گذارند. بنابراین لازم است در بررسی ده تفاوت میان ساینا و تیبا نگاهی هم به ضرایب جعبه دنده این دو خودرو بیاندازیم. آن طور که از مقایسه دو خودروی ساینا و تیبا دیده می‌شود تغییر در ضرایب جعبه‌ دنده کاملا مشهود و متفاوت بوده و نهایتا شتاب بهتری را برای ساینا نسبت به تیبا ایجاد می‌کند.


10- عایق بندی کابین

نکته‌ی دیگر که در خودروی ساینا مشاهده می‌شود، عایق بندی کامل‌تر و بهتری در فضای داخلی نسبت به خودروی تیبا است که باعث می‌شود صدای بیرون کمتر به‌ گوش برسد. مسئله‌ای که در خودروی تیبا معمولا برای راننده و سرنشینان بسیار آزار دهنده است پیچیدن صدای باد در کابین بوده و این مشکل در ساینا با پرداختن به کیفیت عایق بندی کابین تا حد زیادی رفع شده است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت 1اشاره

سایت نیازمندی های 1اشاره با هدف ایجاد سامانه ای جهت کسب و کار برای صاحبان مشاغل، صنایع و افراد مستقل که قصد تبلیغ محصولات و یا خدمات خود را از طریق فضای مجازی دارند ایجاد شده است. خدمات این وب سایت، در واقع برقراری ارتباطی سالم و بدون واسطه میان متقاضیان آگهی و عرضه کنندگان کالا و خدمات می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار