اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961223287798512

عوارض و مضرات جوانه گندم

کد: 13961223287798512

https://goo.gl/yKjuhN

، بوشهر , (اخبار رسمی): مضرات جوانه گندم چیست؟ این سوالی است که بسیاری از مشتریان می‌پرسند. همه از مزایای جوانه‌ها می‌گویند اما مصرف این ماده غذایی واقعا هیچ عیب، مشکل و مضراتی ندارد؟

عوارض و مضرات جوانه گندم
عوارض و مضرات جوانه گندم

جوانه‌ها بسیار مفید و سرشار از مواد مغذی هستند. اما آیا مصرف آن‌ها به صورت خام عوارضی ندارد؟

در مقاله‌ پیش رو به این سوال که مضرات جوانه گندم چیست پاسخ می‌دهیم. جوانه‌ها را می‌توان به دو صورت مصرف کرد، به‌صورت تر و تازه یا پودر خشک‌شده آن‌ها را مصرف کرد. در خصوص عوارض مصرف پودر جوانه باید بگویم که مانند هر ماده غذایی، پودر جوانه‌ها هم می‌توانند فاسد شده، کپک بزنند و ... به‌خصوص آن‌که عموماً ماده نگه‌دارنده‌ای در آن استفاده نمی‌شود. درنتیجه در هنگام خرید این محصولات به تاریخ انقضا و پس از باز کردن بسته به شکل و ظاهر پودرها توجه کنید. غیر از این منع مصرف خاصی برای پودر جوانه‌ها وجود ندارد؛ اما در خصوص جوانه‌های تر به‌صورت خلاصه گفته می‌شود که مصرف آن برای زنان باردار، کودکان زیر دو سال و افراد مسن توصیه نمی‌شود؛ اما چرا؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال ادامه مطلب را که از سایت wehavekids ترجمه شده است مطالعه کنید:

مدت زیادی از ورود بچه شما به دنیا نمی‌گذرد. او نسبت به بسیاری از چیزهای دنیای جدید همچون برخی غذاها حساس و آسیب‌پذیر است. او کم‌کم شروع به خوردن غذاهای جامدی کرده که برایش له کرده‌اید تا راحت‌تر آن‌ها را بجود. حتما شما نگران هستید که خوردن چه چیزهایی برای او ممکن است ضرر داشته باشد؟

قطعاً برخی غذاها برای شما خوشمزه و خوش‌طعم هستند و زمانی که می‌بینید کودکان هم از آن غذا می‌خورد و لذت می‌برد بسیار شگفت‌زده و خوشحال می‌شوید. پس احتمالاً دادن اندکی جوانه‌های خوشمزه به او معقولانه به نظر می‌رسد اما احتمالاً از دریافت این نکته که جوانه‌های تر برای کودک مناسب نیست متعجب خواهید شد. ولی چرا؟

آیا مصرف جوانه خام ایمن است؟

جوانه ماش غذای نسبتاً متداولی در آشپزی چینی محسوب می‌شود. چینی‌ها آن را بو می‌دهند یا در سالاد و ساندویچ استفاده می‌کنند و به آن طعم ترد و عطر و بوی دلپذیری می‌دهند.

آن‌ها یک غذای سالم با مواد مغذی مانند ویتامین B، ویتامین C و K هستند که حاوی آهن هستند. آن‌ها کم‌کالری و منبع خوبی از فیبر هستند.

با این‌حال این غذای حیرت‌انگیز برای رشد به محیطی گرم و مرطوب نیاز دارند؛ دقیقاً همان محیطی که برای رشد باکتری‌های خطرناک محیطی امن و دلپذیر است!

بنابراین، جوانه‌های خام از هر نوع، شامل جوانه‌های گندم، ماش، جوانه‌های تربچه، یونجه و شبدر قابلیت حمل باکتری رادارند.

به همین دلیل، FDA (سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا) توصیه می‌کند که جوانه‌های خام برای افرادی که مبتلا به اختلالات سیستم ایمنی بدنی هستند و همچنین زنان باردار، سالمندان، نوزادان و کودکان بسیار جوان (زیر دو سال) خطرناک است، البته این مورد شامل جوانه‌هایی که بر روی آن‌ها برچسب آماده برای خوردن زده‌شده است نمی‌شود. این‌ها امن هستند.

این عبارت به این معنی است که برای مصرف آن‌ها نیازی به شستن یا پختن نیست. مهم نیست که چه کسی در حال خوردن جوانه‌های خام و تر است، مهم این است که آن‌ها را کاملاً شسته و تا حدی طبخ کنید. تنها راهی که واقعاً کشتن باکتری‌های خطرناک در جوانه‌های خام را تضمین می‌کند این است که آن‌ها را طبخ یا خشک‌کنید.

نتیجه آن‌که مصرف جوانه‌های خام به دلیل آن‌که برای رشد به محیط گرم و مرطوب نیاز دارند برای جامعه آسیب‌پذیر مانند زنان باردار، سالمندان، کودکان زیر دو سال و نوزادان توصیه نمی‌شود. برای سایر گروه‌های دیگر که در برابر باکتری‌ها آسیب‌پذیر نیستند هم بهتر است که قبل از مصرف کاملاً شسته یا پخته شوند. این تنها راهی است که می‌توان مطمئن شد که دیگر اثری از باکتری‌های خطرناک وجود ندارد.

پس این بار که به کودک زیر دو سال جوانه می‌دهید به مضرات جوانه گندم فکر کرده و سعی کنید آن‌ها را پخته‌شده به کودک بدهید یا این‌که از اشکال پودر شده آن در بازار استفاده کنید.

علاقه‌مندان برای مطالعات بیشتر در خصوص باکتری‌هایی که امکان رشد هم‌زمان با جوانه‌ها را دارند به لینک زیر مراجعه کنند:

https://goo.gl/EHZNkY

منبع: https://wehavekids.com/parenting/Can-My-Baby-Eat-Raw-Mung-Bean-Sprouts

شرکت جوانه ساز، در سال 90 فعالیت خود را در جهت بهبود سلامت غذایی جامعه آغاز کرد و یکی از شرکت‌های ایرانی است که طیف کاملی از پودرهای جوانه را با کیفیت خوب تولید می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صنایع غذایی جوانه ساز

شرکت جوانه ساز در سال نود فعالیت خود را در جهت بهبود سلامت غذایی جامعه آغاز نمود و امروز مفتخریم که اولین و تنها شرکت ایرانی هستیم که طیف کاملی از پودرهای جوانه را با بالاترین کیفیت تولید میکنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]