اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970124290898512

در این مقاله با خواص حیرت انگیز کینوا و همزاد باستانی ایرانی آن ارزن آشنا شوید

خواص مافوق تصور ارزن و کینوا جوانه زده

کد: 13970124290898512

https://goo.gl/6qcsWR

، بوشهر , (اخبار رسمی): کینوا نوعی گیاه وحشی و خودرو بومی آمریکای جنوبی است مشابه ارزن که سرخپوستان بومی آن نواحی از آن تغذیه می‌کردند. این مقاله بر روی روشی از مصرف کینوا و ارزن متمرکز شده است که آن‌ها را تبدیل به غذاهایی مافوق تصور در هرم غذایی می‌کند.

خواص مافوق تصور ارزن و  کینوا جوانه زده
خواص مافوق تصور ارزن و کینوا جوانه زده

کینوا نوعی گیاه وحشی بومی آمریکای جنوبی است که سرخپوستان بومی از آن تغذیه می‌کردند. به تازگی تحقیقات فراوانی بر روی خواص با ارزش کینوا انجام می‌شود اما جالب است که بدانید کینوا همان ارزن خودمان است

کینوا نوعی گیاه وحشی و خودرو بومی آمریکای جنوبی است مشابه ارزن که سرخپوستان بومی آن نواحی از آن تغذیه می‌کردند. با این که قرن‌ها است که دیگر از این ماده غذایی با ارزش استفاده‌ای به مانند آن‌چه از گندم و برنج می‌شود، نمی‌شود اما به تازگی تحقیقات فراوانی بر روی خواص با ارزش کینوا یا ارزن انجام می‌شود .این دانه‌ها در دوره‌های باستانی به عنوان بذر اصلی تولید آرد کشت می‌شده‌اند. به عنوان مثال قبل از آن که اروپایی‌ها به آمریکا بیایند، اینکاها کینوا کشت می‌کرده‌اند و در غذای خود استفاده می‌کردند و همچنین ارزن در چهار هزار سال پیش بخشی از رژیم غذایی آفریقا و جنوب آسیا به شمار می‌رفت. این مقاله بر روی روشی از مصرف کینوا و ارزن متمرکز شده است که آن‌ها را تبدیل به غذاهایی مافوق تصور در هرم غذایی می‌کند. استفاده از آرد و پودر جوانه ارزن و کینوا.

خواص بذر جوانه زده ارزن و کینوا:

هر چند آرد جوانه ارزن و کینوا دارای طعم کمی متفاوت هستند اما هر دوی آن‌ها دارای سطح بالایی از کربوهیدرات و پروتئین گیاهی با کیفیت هستند و اینجا است که این پودرها را خاص جلوه می‌دهد چرا که با این که سطح بالای کربوهیدرات را از تمامی آردها انتظار داریم اما این که همزمان از سطح بالای پروتئین نیز برخوردار باشند چندان متداول نیست.

در هر صد گرم ارزن و کینوا در حدود 14 الی 15 گرم پروتئین یافت می‌شود. همچنین آرد این جوانه‌ها حاوی تمامی نه اسید آمینه حیاتی مورد نیاز بدن به میزان کافی است. لیسین ماده باارزش دیگری است که در آردهای دیگر مانند گندم، برنج، ذرت یافت نمی‌شود اما در ارزن موجود است.

جوانه ارزن حاوی طیف وسیعی از ویتامین‌های گروه بی، منیزیم، فسفر، ویتامین آ، اسید فیتیک، کلسیم، آهن و میزان زیادی فیبر است.

نکته دیگر در مورد جوانه ارزن این است که چون این بذرها برای هزاران سال به صورت خودرو در جهان رشد می‌کرده‌اند و حتی امروزه نیز چندان به صورت تجاری کشت نمی‌شوند در معرض دستکاری ژنتیکی و تراریخته انسان قرار نگرفته‌اند و در نتیجه بسیار ارگانیک‌تر از سایر بذرها هستند.

جوانه ارزن گلوتن بسیار پایینی دارد و این مسئله آن را به محصولی ایده‌آل برای کسانی که بدنشان در هضم گلوتن مشکل دارد و همزمان تمایل دارند که از خواص مصرف جوانه‌ها بهره‌مند شوند مبدل می‌کند . همچنین این جوانه یکی از مفیدترین جوانه ‌ا در پایین آوردن کلسترول خون محسوب می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صنایع غذایی جوانه ساز

شرکت جوانه ساز در سال نود فعالیت خود را در جهت بهبود سلامت غذایی جامعه آغاز نمود و امروز مفتخریم که اولین و تنها شرکت ایرانی هستیم که طیف کاملی از پودرهای جوانه را با بالاترین کیفیت تولید میکنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]