اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970320299628512

قسمت اول

چگونه جوانه‌ها، بهترین منبع طبیعی آنزیم‌ها به سلامت ما کمک می‌کنند؟

کد: 13970320299628512

https://goo.gl/62aSdR

، بوشهر , (اخبار رسمی): هیچ ماده غذایی در دنیا وجود ندارد که به مانند جوانه‌ها غنی از انواع آنزیم باشد. آنزیم‌ها که همان کاتالیزورهای طبیعی هستند برای حفظ سلامتی بدن بسیار حیاتی هستند و هنگامی که سطح آن‌ها پایین می‌آید سلامتی به طور کامل تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

چگونه جوانه ها، بهترین منبع طبیعی آنزیم ها به سلامت ما کمک میکنند؟ قسمت اول
چگونه جوانه‌ها، بهترین منبع طبیعی آنزیم‌ها به سلامت ما کمک می‌کنند؟

آنزیم‌ها تمامی فرآیندهای حیاتی بدن را کنترل می‌کنند. تمامی پروتئین‌ها، ریز مغذی‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای جذب نیازمند آنزیم هستند.

هر موجود زنده (گیاه، حیوان و انسان‌ها) برای ادامه حیات نیازمند آنزیم‌ها هستند، همه ما به مقدار زیادی از آنزیم‌ها برای رسیدن به بالاترین پتانسیل را داریم.

به عبارت ساده، آنزیم‌ها کاتالیزورهای بیولوژیکی هستند که موجب می‌شوند برخی فعالیت‌ها در بدن ما شروع شوند و یا سرعت انجام آن افزایش پیدا کند. آنزیم‌ها برای حفظ سلامتی بدن بسیار حیاتی هستند و هنگامی که سطح آن‌ها پایین می‌آید سلامتی ما به طور کامل تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

آنزیم‌ها را می‌توان در سه دسته کلی طبقه‌بندی کرد:

۱- آنزیم‌های متابولیکی

۲- آنزیم‌های گوارشی

۳- آنزیم‌های غذایی

دو دسته اول را بدن تولید می‌کند و دسته سوم را می‌توان در مواد غذایی نیز یافت. آنزیم‌های متابولیکی، متابولیسم بدن ما را تنظیم می‌کنند به عبارت دیگر با کم و زیاد شدن این آنزیم‌ها میزان و نحوه استفاده بدن ما از پروتئین‌ها و چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها تغییر می‌کنند. این آنزیم‌ها به طور دائمی در بدن توسط غدد مختلف تولید می‌شوند و  به صورت پیوسته مشغول تنظیم ساختارهای مختلف بدن ما هستند . آنزیم‌های گوارشی به روند گوارش کمک می‌کنند تا پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را جذب کنند. این آنزیم‌ها در بزاق دهان ما و به خصوص پانکراس تولید می‌شوند. پانکراس یک مایع به نام پانکراتین تولید می‌کند که حاوی بسیاری از آنزیم‌ها است. سه آنزیم اصلی شامل این‌ها هستند: آمیلاز برای هضم کربوهیدرات، لیپاز برای هضم چربی و پروتئاز برای هضم پروتئین. اگر پانکراس فرسوده شود، ناتوانی بدن در دستیابی مناسب به کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها در نتیجه هضم نامناسب می‌تواند باعث مشکلات بسیاری شود. بدن دارای ظرفیت محدودی برای تولید آنزیم‌ها است. بنابراین، با افزودن جوانه‌های غنی از آنزیم در رژیم غذایی روزانه، به بدن کمک می‌کنیم تا کارآمدتر عمل جذب مواد غذایی را انجام دهد. 

آنزیم‌های غذایی همان طور که از اسم آنها بر می‌آید آنزیم‌هایی هستند که از طریق غذا وارد بدن ما می‌شوند. این‌ها شامل آنزیم‌هایی است مثل آمیلولیتیک، لیپولیتیک و پروتئولیتیک که بدن ما به اندازه کافی تولید می‌کند. در حالی که میوه‌های خام و سبزیجات دارای آنزیم هستند، در مقایسه با دانه‌های جوانه، غلظت کمی دارند. در واقع جوانه‌ها تا ۱۰۰ برابر میوه‌ها و سبزیجات تازه حاوی آنزیم هستند. چرا که در بذر و هنگام ایجاد حیات انواع اقسام آنزیم‌ها به مقدار زیاد تولید می‌شود تا گیاه بتواند به سرعت جوانه زده و مراحل رشد و رسیدن به نور آفتاب را طی کند.

آنزیم‌ها بسیار مهم هستند، زیرا پایه بسیاری از اتفاقاتی هستند که در بدن ما اتفاق می‌افتد. از هضم غذا گرفته تا ترمیم بافت‌های آسیب دیده! بدون آنزیم، جذب مواد مغذی کارآمد غیرممکن می‌شود و تمام فعالیت‌های متابولیکی کاهش پیدا می‌کند، در این شرایط روند پیری تسریع شده و آسیب پذیری ما در برابر بیماری‌ها افزایش می‌یابد. عدم وجود آنزیم‌ها در سیستم گوارش موجب تولید سموم مختلفی شده که در نهایت می‌تواند منجر به سرطان شود.

آنزیم‌ها قسمتی از فرآیندی هستند که کمک می‌کنند تا غذاها به مواد مغذی تبدیل شوند که بدن قادر است از آن استفاده کند. آنها قادر به فعال کردن عملکردهای بیولوژیکی بدن هستند و به همین علت، اغلب آن‌ها را “جرقه زندگی” می‌نامند که ما برای هضم، رشد، تکثیر، بهبود زخم، مبارزه با بیماری و بسیاری از توابع دیگر نیاز داریم. آنزیم‌ها مانند نیروگاه‌های کوچک هستند که دارای اهداف و فعالیت‌های ضروری هستند تا بتوانند بدن ما را به نحو کارآمد حفظ کنند. آنزیم‌ها غذا را به انرژی و ترکیبات نیمه زنده تجزیه می‌کنند و فعالیت شیمیایی بدن را افزایش می‌دهند، هیچ کدام از ویتامین‌ها و مواد معدنی بدون وجود آنزیم‌ها نمی‌توانند کاری انجام دهند.

هزاران نوع از آنزیم های مختلف وجود دارد. هر آنزیم غذایی در عمل خود بسیار خاص است و تنها بر روی یک ماده غذا عمل می کند. همچنین،هر آنزیمی در یک مرحله  از هضم غذا وجود دارد و هیچ مرحله جدیدی نمی تواند آغاز شود، مگر آن که تا مرحله قبل تکمیل شود. به عنوان مثال، سه آنزیم، پپسین، ترپسین و erpsin، با موفقیت پروتئین ها را به قطعات کوچک تر ​​و در نهایت به اسیدهای آمینه تبدیل می کنند.

سوپراکسید دیسموتاز (SOD) آنزیمی که در بسیاری از پودر جوانه‌ها مانند جوانه گندم یافت می‌شود آنزیمی است که قادر به جذب و هضم باکتری‌ها، پروتئوزا و ضایعات سلولی است. این امر برای سیستم ایمنی عملکردی مهم است. کوآنزیم Q10 نیز یکی دیگر از آنزیم‌های مهم بدن است که توانایی مبارزه با رادیکال‌های آزاد را برای سلول‌ها را فراهم می‌کند و قادر به تقویت فعالیت ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان‌ها است. حتما اسم کیوتن را در محصولات بهداشتی و کرم‌های تقویت پوست شنیده‌اید. جالب است بدانید که به راحتی و از طریق جوانه‌ها می‌توانید به این آنزیم دسترسی داشته باشید. این کاتالیزور برای تولید آدنوزین تری فسفات (ATP) که به عنوان یک منبع انرژی برای بسیاری از فرآیندهای بیوشیمیایی بدن عمل می‌کند و انرژی ذخیره را در عضلات نشان می‌دهد نیز ضروری است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صنایع غذایی جوانه ساز

شرکت جوانه ساز در سال نود فعالیت خود را در جهت بهبود سلامت غذایی جامعه آغاز نمود و امروز مفتخریم که اولین و تنها شرکت ایرانی هستیم که طیف کاملی از پودرهای جوانه را با بالاترین کیفیت تولید میکنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]