اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961226288097468

در نشست صمیمی اعضای ستاد دیه استان البرز با مدیر کل زندان‌های استان البرز:

آزادی ۴۲۱ زندانی جرائم غیر عمد در سال۹۶

کد: 13961226288097468

https://goo.gl/u7kfdK

، کرج , (اخبار رسمی): در سال 96 تعداد 421 مددجوی زندانی غیرعمد با بدهی 587 میلیارد ریال آزاد شدند.

آزادی ۴۲۱ زندان جرائم غیر عمد در سال۹۶
محمدباقر مقدسی مدیر ستاد دیه استان البرز ، در حال ارائه گزارش عملکرد ستاد دیه استان در سال 96

مدیرکل زندان‌های استان البرز خواست از همین حالا برای سه اقدام تدبیر شود: ۱- تجلیل از خیرین ۲- گل‌ریزان مساجد ۳- گل‌ریزان در ادارات کل

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان البرز، محمدباقر مقدسی، مدیر ستاد دیه استان، در جلسه صمیمی اعضای ستاد دیه با مدیرکل زندان‌های استان و جمعی از معاونین این اداره کل، ضمن بیان مطالب فوق، با قدردانی از هیئت امنا و مدیرکل محترم زندان‌ها و تشکر از همکاران در ستاد دیه، گزارش عملکرد یک‌ساله ستاد دیه استان را اعلام کرد و افزود: همه‌ساله از طریق حسابرسی رسمی و از طریق ستاد دیه کشور حساب‌های ستاد، حسابرسی شده که همیشه استانداردهای مربوط رعایت شده است. همچنین به‌طور مرتب از طریق ستاد دیه کشور بازرسی و اعضای محترم هیئت امناء نیز نظارت کامل بر روند اجرایی دارند.

وی ضمن اعلام آمار زندانیان آزادشده که در سال ۹۶ تعداد ۴۲۱ نفر مددجویان زندانی غیر عمد، با بدهی ۵۸۷ میلیارد ریال و مبلغ۱۷۴ میلیارد ریال گذشت آزاد شدند، تصریح کرد: در خصوص قانون بیمه اجباری، به همت حاج‌آقای جولایی که نماد ستاد دیه کشور هستند، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که باعث شد تا آمار زندانیان بدهکار دیه تصادف به حداقل برسد.
وی افزود: با پیگیری‌های جناب حاج آقا جولایی، تبصره یازده قانون بودجه در مجلس تصویب و زندانیانی که قبل از سال ۸۷ به دلیل بدهی دیه تصادف در زندان بودند از طریق صندوق خسارت‌های دولت به‌صورت بلاعوض پرداخت و آزاد شدند.

مقدسی در ادامه گفت: باهمت و تلاش آقای شاکرمی دادستان محترم کرج، چهارصدو بیست متر مربع زمین با حداقل قیمت، جهت ستاد دیه از طریق اداره کل راه و شهرسازی تملک شد.
وی همچنین در خصوص شعبه ۷۵ شورای حل اختلاف که عملکرد بسیار خوبی در زمان کوتاه داشته است، گزارشی ارائه کرد.

مدیر ستاد دیه استان البرز همچنین اظهار داشت: طی درخواستی که از جناب آقای فاضلیان، رییس‌کل دادگستری استان البرز شد و با کسب موافقت ایشان، به مراکز قضایی و دادستان‌ها اعلام شد تا مددجویانی که از طریق ستاد دیه کمک دریافت می‌کنند، از پرداخت نیم عشر دولتی معاف شوند.

مقدسی اظهار داشت: در سال گذشته ۹ جشن گل‌ریزان برگزار شد که قابل‌توجه بود و با توجه به طرح بسیار ارزشمند جناب آقای باقری مدیرکل محترم مبنی بر طرح برگزاری جشن گل‌ریزان در هر یک از دستگاه‌های استان در جلسه شورای اداری و تصویب آن، درخواست شد برای سال ۹۷ نیز مساعدت و اقدامات لازم را مبذول کنند. همچنین درخواست شد زندانیان جرائم غیرعمد در یک زندان نگهداری شوندکه ستاد دیه بتواند خدمات بیشتری را داشته باشد. در ادامه جلسه جبار باقری مدیرکل زندان‌های استان البرز نیز ستاد دیه را نعمتی بزرگ توصیف کرد و هویت آن را هویت خوبی برشمرد.

وی بابیان اینکه ستاد دیه کسانی را که خدا نمی‌خواهد در زندان باشند آزاد می‌کند، تصریح کرد: من به نیروهای ستاد دیه، به کارشان و ارزش کارشان. افتخار می‌کنم.
باقری با اشاره به این مسئله که در شرایطی که نااهلان در پی تضعیف نظام و ناکارآمد نشان دادن آن هستند، تا آرام‌آرام ریشه این نظام را بزنند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز این مسئله را بیان داشتند که ناکارآمد نشان دادن نظام، حرکت در مسیر دشمن است. باید دستاوردهای موفق نظام، مثل اقدامات ستاد دیه در آزادی ۴۲۱ زندانی در یک سال، برجسته و تبیین شود. .تأکید بر این نکته اهمیت دارد که خادمینی هستند که دلشان برای خدمت به مردم می‌تپد. ریش‌سفیدانی در ستاد دیه، جمع شده‌اند برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد که اگر نتوانیم حق‌الزحمه آن‌ها را به‌موقع بدهیم، باز برای دلشان هم که شده، حاضرند بیایند پای‌کار، تا چند نفر زندانی را آزاد کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جای خالی اجتماع خیرین در استان خالی است، تشریح کرد: به خاطر خدا و به خاطر خلق خدا از خیرین درخواست کنیم که ساعتی را تشریف بیاورند تا در خدمتشان باشیم. باقری با تشکر از اعضای ستاد دیه گفت: از اعتمادی که در بین مردم ایجاد کردید تشکر می‌کنم.

مدیرکل زندان‌های استان البرز در انتها با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و برگزاری جشن‌های گل‌ریزان در اردیبهشت سال آینده، اظهار داشت: از همین حالا برای سه اقدام تدبیر شود:
۱- تجلیل از خیرین۲- گل‌ریزان مساجد۳- گل‌ریزان در ادارات کل.

وی خاطرنشان ساخت: ما برای برگزاری گل‌ریزان در ادارات کل، زیاد به دنبال گرفتن پول نیستیم بلکه این تفکر کمک به زندانیان نیازمند و غیر عمد، در قالب فرهنگ‌سازی در این جشن‌ها، جا بیفتد و نهادینه بشود، ما به اهدافمان رسیده‌ایم.

گفتنی است: در پایان از خدمات پرسنل ستاد دیه، با اهدای لوح از طرف مدیرکل زندان‌های استان البرز قدردانی شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد دیه البرز

ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در سال ۱۳۷۸ به منظور کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیر عمد، تشکیل شد. مسئول روابط عمومی: حجت خباز 32745606-026 تلفکس : 32740736-026 نشانی : کرج - بلوار دانش آموز - ساختمان الوند - طبقه 5- ستاد دیه استان البرز Http://WWW.ALBORZIPRO.IR سامانه دریافت و ارسال پیامک: 50002060222333 پست الکترونیک: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون