اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970128291578404

معرفی شهر ماسوله

ماسوله؛ بهشتی کوچک در شمال ایران

کد: 13970128291578404

https://goo.gl/gYokQ3

، تهران , (اخبار رسمی): ماسوله روستایی پلکانی است که در آن کف هر خانه روی سقف خانه‌ی دیگر قرار گرفته است و این موضوع باعث خاص شدن آن شده است.

ماسوله؛ بهشتی کوچک در شمال ایران
معرفی ماسوله

روستای ماسوله یکی از تاریخی‌ترین مناطق ایران است که قدمت آن به ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ سال پیش تخمین زده شده است

ماسوله یکی از زیباترین مناطق ایران است که در شمال کشورمان قرار گرفته است و از چهار طرف به شهرستان‌های فومن، ماسال، طارم علیا و خلخال منتهی می‌شود. ماسوله در استان گیلان و در ۶۰ کیلومتری شهر رشت مرکز این استان قرار گرفته است.

روستای ماسوله یکی از تاریخی‌ترین مناطق ایران است که قدمت آن به ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ سال پیش تخمین زده شده است و به همین دلیل در سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی قرا گرفت. گویش اصلی زبان مردم، تالشی است اما فرهنگ مردم این روستا از فرهنگ‌های تالشی، خلخالی و گیلکی تاثیر گرفته است.

قرار گرفتن روستای ماسوله در منطقه‌ای کوهستانی باعث شده است که تابستان‌های معتدل و زمستان‌های سردی داشته باشد، بنابراین بهترین زمان سفر به ماسوله برای بهره‌بردن از زیبایی‌های آن، فصل تابستان است. در فصل بهار به دلیل بارش زیاد باران و خنکی و گاهی سردی هوا شاید نتوان آن‌چنان که باید از همه جای لذت برد، البته وجود این بارش‌ها باعث بوجود آوردن مه‌های بسیار غلیظی در اطراف خانه‌های روستا می‌شود که زیبایی آن‌ها را ۲ برابر می‌کند. در فصل زمستان، بارش برف سنگین است و در سرتاسر روستا تقریبا یخبندان می‌شود. اگر چه مقدار رطوب هوا در این روستا زیاد است اما اصلا اذیت کننده نیست چون هوا خنک است.

کلمه ماسوله از کجا آمده است؟

گفته شده که کلمه ماسوله از دو بخش ماس به معنای کوه و اوله به معنای بلند تشکیل شده است و بنابراین ماسوله یعنی «کوه بلند».

معماری خانه‌های روستا

ماسوله روستایی پلکانی است که در آن کف هر خانه روی سقف خانه‌ی دیگر قرار گرفته است و این موضوع باعث خاص شدن آن شده است. علاوه بر این جالب است بدانید از منطقه‌ی جلوی خانه‌ها و پشت‌بام‌ها به عنوان پیاده‌رو استفاده می‌شود. خانه‌های زرد رنگ روستا در پس زمینه‌ای سبز رنگ از جنگل و کوه‌های پوشیده از گیاهان سبز خوشرنگ، قرار گرفته‌اند و به همین دلیل وقتی در محاصره مه قرار می‌گیرند، زیبایی‌ای نقاشی‌گونه و شبیه کارت پستال می‌گیرند.

یکی دیگر از زیبایی‌های معماری خانه‌های ماسوله، چوبی بودن خانه‌ها و به خصوص در و پنجره‌های آن است که گاه به سلیقه‌ی ساکنان با گلدان‌های شمعدانی زیبا آراسته شده‌اند و گرچه خانه‌هایی که جدیدا در این روستا ساخته و یا مرمت می‌شوند، اکثرا از بتون و آهن هستند اما سعی می‌شود همچنان ظاهر سنتی آن‌ها حفظ شود.

چطور به ماسوله برویم؟

برای رسیدن به ماسوله ابتدا باید به شهرستان فومن در استان گیلان بروید و از آنجا تابلو به سمت ماسوله وجود دارد که خیلی راحت با ماشین شخصی می‌توانید خودتان را به آنجا برسانید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت 1اشاره

سایت نیازمندی های 1اشاره با هدف ایجاد سامانه ای جهت کسب و کار برای صاحبان مشاغل، صنایع و افراد مستقل که قصد تبلیغ محصولات و یا خدمات خود را از طریق فضای مجازی دارند ایجاد شده است. خدمات این وب سایت، در واقع برقراری ارتباطی سالم و بدون واسطه میان متقاضیان آگهی و عرضه کنندگان کالا و خدمات می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی