اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970207293038404

جلوی کیبورد پیتزا نخورید

معایب پیتزاخوری جلوی کیبورد

کد: 13970207293038404

https://goo.gl/mzurdX

، تهران , (اخبار رسمی): برای آن‌ دسته از کارشناسان که هنوز در ابتدای راه هستند و فست‌فود‌خوری در محل کار و محرومیت‌های خودخواسته از شادی‌ها و لذت‌های زندگی درگیرشان نکرده، امروز همان روز است.

معایب پیتزاخوری جلوی کیبورد
معایب پیتزاخوردن جلوی کیبورد

برنامه‌نویسان جوان و خوره‌های کارکشته کامپیوتر همواره امیدوار هستند که یک روز این سبک زندگی به پایان برسد

خیلی از کارشناسان کامپیوتر و فناوری اطلاعات، به‌ویژه برنامه‌نویسان، این شیوه غذاخوردن را تجربه کرده‌اند: دیر وقت است و اغلب مردم از محل کار به خانه خود بازگشته‌اند اما برنامه‌نویس بیچاره زیرکوهی از کار کدنویسی، با چشم‌های خسته و قرمز همچنان نگاه به صفحه مانیتور دوخته است و امیدوار است با اجرای «این یک اسکریپت» یا «این آخرین تنظیمات» مشکل یا چالش فنی که با آن درگیر است را حل کند و به خانه رود، اما آن چالش لعنتی دست بردار نیست و کارشناس خسته‌ را درگیر یک کار به ظاهر بی‌انتها کرده است.

به تدریج شکم به غار و غور می‌افتد و نمی‌شود گرسنگی وقت شام را تحمل کرد. ساده‌ترین را‌ه‌حلی که به ذهن می‌رسد این است که به یک پیتزا فروشی در محله زنگ زده و سفارش داد و همانطور که منتظر رسیدن شام هستید، به کشتی‌گرفتن با آن چالش فنی ادامه داده تا کار به جای مناسب برسد. وقتی هم که پیتزا می‌رسد، هنوز درگیری ادامه دارد و به ناچار یکی درمیان چنگالی به پیتزا می‌زنید و با آن «انگشت کوچیکه» که هنوز چرب یا سسی نشده دکمه‌های کیبورد را فشار می‌دهید تا کدی اجرا شود یا یک اسکریپت اصلاح شده دوباره تست شود یا... برنامه‌نویسان جوان و خوره‌های کارکشته کامپیوتر همواره امیدوارند که یک روز این سبک زندگی به پایان برسد.

همواره به خودمان می‌گوییم «فقط این یک ماه پشت کار بگذارم حله.» «فقط همین دو ماه تا شب عید کارم سنگین است ولی عوضش سال آینده وضعم خوب می‌شود.» «دیگر این آخرین باری است که زنگ میزنم خانه و به مادرم/همسرم می‌گویم امشب دیر می‌آیم، شما خودتان شام بخورید و منتظر نمانید.» سال‌ها یکی پس از دیگری می‌آید و می‌روند و این روز موعود هیچوقت فرانمی‌رسد. همیشه یک «همین یکی دو ماه بیشتر» است.

و بعد از آن یک «همین یکی دو ماه بیشتر» دیگر. یک روز، شاید پنج سال بعد، شاید ده سال بعد یا بیشتر، بالاخره خسته می‌شویم و با خودمان می‌گوییم «نه! گویا این وضع هیچوقت تمام نمی‌شود.» آن‌وقت یک تلنگر فلسفی ذهنمان را مشغول می‌کند: «اگر از همان بار اول کسی به من اطمینان می‌داد که این «همین یکی دو ماه بیشتر» کار سنگین شبانه هیچوقت به پایان نمی‌رسد، آن‌وقت از ابتدا، زندگی دیگری برای خودم ترتیب می‌دادم.»

معایب پیتزا خوردن جلوی کیبورد

برای آن‌ دسته از کارشناسان که هنوز در ابتدای راه هستند و فست‌فود خوری در محل کار و محرومیت‌های خودخواسته از شادی‌ها و لذت‌های زندگی درگیرشان نکرده، امروز همان روز است. روزی که با خودمان فکر کنیم این شیوه زندگی درست نیست و پایانی هم ندارد. کامپیوتر خیلی جالب است و حل معماهای کامپیوتری جالب‌تر، اما زندگی ماورای این‌ها است و کارشناسانی که اسکریپت‌نویسی شبانه را به جای عشق اشتباه گرفته‌اند، نمی‌دانند با زندگی و سلامتی خود چه می‌کنند. نه فقط بدخوری و استفاده از غذاهای چرب یا نامناسب به سلامتی بدن لطمه می‌زند و پروتئین و انرژی سالم مورد نیاز را به بدن نمی‌رساند، بلکه فرصت لذت بردن از زندگی را نیز از انسان سلب می‌کند.

وقتی بدخوری عادت شد، صبح‌ها خسته و کم انرژی می‌شوید. این اپیدمی در میان بسیاری از کارشناسان کامپیوتر فراگیر است. رخوتی که به این ترتیب به به جسم و روان‌شان می‌خزد به تدریج کارایی و هوشیاری‌شان را کاهش می‌دهد. خستگی مزمن تنها یکی از پیامدها است. لطمه بزرگ‌تر، از دست رفتن دقایقی است که می‌توانست با خانواده یا دوستان، دورهم باشیم، تفریح کنیم و شاد باشیم. شادی‌هایی که جای خود را به لذت‌های کاذبی مانند «دانلود رایگان فلان فایل» می‌دهند. بر خلاف تصور خیلی از خوره‌های کامپیوتر، یک «تفریح انسانی» بدون حضور وسایل دیجیتال اصلاً بیهوده و وقت تلف کردن نیست، بلکه زنگ تنفسی است که به مغز می‌دهیم.

تا خسته از چالش ذهنی با الگوریتم‌ها و اسکریپت‌ها و باگ‌ها، خود را بازسازی و ترمیم کند تا روز بعد، دوباره با قدرت به جنگ آن‌ها برویم. از همه این‌ها مهم‌تر، وقتی زندگی یک کارشناس کامپیوتر این‌قدر با کار پر شود، اصلاً فلسفه زندگی زیر سوال می‌رود. ممکن است پول خیلی خوبی از این طریق به‌دست آورده شود ولی وقت چندانی باقی نمانده باشد که با این پول از زندگی‌ لذت ببرید. چاره کار حفظ تعادل و تناسب بین این دو است.

پول درآوردن، کار سنگین و مداوم خوب است به شرطی که فرصت‌های کافی نیز به لذت بردن از زندگی اختصاص داده شود. وقتی وارد گرداب «اعتیاد به کار» شوید، خلاصی از شر آن دشوار است. دوستان را از دست می‌دهید و وب‌سایت‌ها، کدها و اسکریپت‌ها جای دوستان را می‌گیرند؛ چه دوستان بی‌وفا و بی‌احساسی! بیایید به خودمان قول بدهیم که لذت زندگی را فقط در لذت کار سنگین کامپیوتری معنا نکنیم. زیستن و زنده بودن خیلی بزرگتر از دنیای کوچک کامپیوترها است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت 1اشاره

سایت نیازمندی های 1اشاره با هدف ایجاد سامانه ای جهت کسب و کار برای صاحبان مشاغل، صنایع و افراد مستقل که قصد تبلیغ محصولات و یا خدمات خود را از طریق فضای مجازی دارند ایجاد شده است. خدمات این وب سایت، در واقع برقراری ارتباطی سالم و بدون واسطه میان متقاضیان آگهی و عرضه کنندگان کالا و خدمات می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کار و استخدام | سلامت و زیبایی