اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970207293048404

اسرار پنهان فروش برج ایفل

داستان مردی که برج ایفل را دوبار فروخت!

کد: 13970207293048404

https://goo.gl/xM58au

، تهران , (اخبار رسمی): کار سختی است که بخواهیم یک سبک را برای برج ایفل انتخاب کنیم، این برج یک سازه مهندسی است که از هنر معماری برای برخی از قسمت‌های فوقانی آن استفاده شده است.

داستان مردی که برج ایفل را دوبار فروخت!
اسرار پنهان فروش برج ایفل

در پاریس هیچ سازه‌ای مشهورتر از برج ایفل نیست. برجی که بیش از یک قرن است مورد توجه جامعه جهانی بوده اما جالب است بدانید که علی رغم توجهات بسیار، این بانوی آهنین پاریس توانسته است چندین راز بزرگ خود را پنهان کند. بزرگ‌ترین آن‌ها فروش برج ایفل توسط یکی از بزرگترین کلاهبرداران تاریخ است. کسی که حتی سر آلکاپون (گانگستر بزرگ) را نیز کلاه گذاشت. اگر می‌خواهید درباره ماجرای فروش برج ایفل و اسرار آن بدانید با 1اشاره همراه شوید.


ایفل طراح برج ایفل نبود!

اغلب مردم می‌دانند که برج ایفل به عنوان محور اصلی نمایشگاه جهانی سال ۱۸۸۹ راه‌اندازی شد، مساله‌ای که اغلب از آن بی‌اطلاع هستند این است که گوستاو ایفل (Gustave Eiffel) کسی که نامش برای همیشه بر برج ماند طراح اولیه آن نبود، بلکه موریس کوچلین (Maurice Koechlin) و امیل نویر (Emile Nouguier) مهندسان ارشد شرکت او بودند که طراحی برج ایفل را انجام دادند.

کار بر روی فوندانسیون برج از ۲۸ ژانویه سال ۱۸۸۷ میلادی آغاز شد و از آن زمان تنها دو سال  و دو ماه و پنج روز طول کشید تا در تاریخ سی و یکم ماه مارس سال ۱۸۸۹ ساخت برج به اتمام رسید.


برج ایفل به چه سبک معماری ساخته شده است؟

کار سختی است که بخواهیم یک سبک را برای برج ایفل انتخاب کنیم، این برج یک سازه مهندسی است که از هنر معماری برای برخی از قسمت‌های فوقانی آن استفاده شده است. کوچلین و نویر از ژوئن سال ۱۸۸۴ بر روی ایده ساخت یک برج خیلی بلند کار می‌کردند و مسابقه نمایشگاه بین‌المللی فرصتی به آن‌ها داد تا بتوانند ایده خود را عملی کنند.

پس از تفکرات بیشتر بر روی طرح‌هایی که کشیده بودند، متوجه شدند که اگرچه این طرح بسیار تاثیرگذار است اما به اندازه کافی توجه مردم را جلب نخواهد کرد. بنابراین از معماری به نام استفان ساوستر (Stephen Sauvestre) تقاضا کردند تا بر روی ظاهر برج کار کند. او پیشنهاد کرد تا از کاشی‌های سنگی برای پوشاندن پایه های برج، طاق‌های کار شده برای اتصال چهار ستون ادغام شده، سالن‌های بزرگ با دیوارهای شیشه‌ای در هر طبقه و یک شکل حبابی به طرح اولیه افزوده شوند.

ظاهر نهایی برج ساده شده طرح‌های ساوستر است اما بسیاری از ویژگی‌های متمایزکننده برج ایفل مدیون نوآوری او در هنر معماری است.

آیا می دانستید زمانی قصد داشتند برج ایفل را به خریداران ضایعات آهن بفروشند؟

در سال ۱۹۲۵ ویکتور لوستیگ ۶ تاجر آهن بزرگ فرانسوی را به قراری خصوصی در هتل د کلریون (Hôtel de Crillon) دعوت کرد که محلی شناخته شده برای قرارهای دیپلماتیک و مهم بود. در واقع هدف او یک کلاهبرداری بزرگ بود. ایده اولیه این کلاهبرادی زمانی به سرش زد که در روزنامه خواند برج ایفل در جنگ دچار آسیب شده و نیازمند تعمیرات اساسی با هزینه بالا است. او در جلسه به تاجران گفت فردی دولتی است و دولت به خاطر هزینه بالای نگهداری برج قصد فروش برج ایفل را دارد همچنین از آن‌ها تقاضا کرد تا مساله را مخفی نگه دارند.

آندره پوسیون، کم سابقه‌ترین در میان تاجران بود. بنابراین لوستینگ سعی کرد تا هدف اصلی خود را او قرار دهد. پوسیون علارغم نارضایتی همسرش که مدام درباره محرمانه بودن پروژه و شتاب بیش از حد آن سوالاتی مطرح می‌کرد بی‌توجه ماند و به قرارهایش با لوستینگ ادامه داد.

لوستینگ به کلاهبرداری از فروش برج ایفل اکتفا نمی‌کند و با گفتن این موضوع که درآمد زندگی یک کارمند دولت برای زندگی کافی نیست از پویسون تقاضای رشوه می‌کند. در تمام این مدت پویسون، گویی چشم بر روی تمام مسائل بسته و فکر کسب شهرت و ثروت او را کور کرده بود. لوستیگ پس از دریافت رشوه او را برنده مناقصه اعلام می‌کند و پس از دریافت پول برج و رشوه به سرعت همراه با منشی مخصوصش به وسیله قطار متواری می‌شوند.

پویسون بعد از گذشت مدتی متوجه کلاهبرداری می‌شود و این بار به اصرار همسرش به پلیس مراجعه می‌کند و نام لوستینگ تا ابد به عنوان فروشنده کلاهبردار برج ایفل ثبت می‌شود. اما پلیس از دستگیری او بازمی‌ماند و لوستینگ به نقطه‌ای دور می‌گریزد.

بازگشت لوستینگ به پاریس

پس از این موفقیت بزرگ لوستیگ به خود مغرور می‌شود و حرص و آز او تمامی نداشت، بنابراین تصمیم می‌گیرد تا مجددا برج ایفل را بفروشد. برای تحقق این امر با خیال راحت به شهر پاریس باز می‌گردد و ۶ تاجر دیگر را پیدا کرده و جلسه‌ای با آن‌ها می‌گذارد. این بار اما تاجران که خبر قبلی را شنیده بودند به او اعتماد نمی‌کنند و به پلیس اطلاع می‌دهند در نتیجه لوستینگ بار دیگر از دست پلیس می‌گریزد.

کلاهبرداری بی پایان

لوستینگ کلاهبردار باهوشی بود که غرورش بی‌پایان بود و ترس برای او معنی نداشت. جان ولینجر در سال ۲۰۱۳ مقاله‌ای درباره او نوشت و ادعا کرد او سر آلکاپون بزرگترین گانگستر آن زمان در آمریکا را نیز کلاه گذاشته است. او پنجاه هزار دلار از آلکاپون قرض می‌گیرد و دوماه بعد آن را به او باز می‌گرداند در نتیجه آلکاپون به خاطر خوش حسابی ۱۰۰۰ دلار به او هدیه می‌دهد. بعدها پس از دستگیری او در یکی از صندوق‌های اماناتش پنجاه و یک هزار دلار جعلی کشف شد!

دستگیری و سرانجام فروشنده برج ایفل

سرانجام در سال ۱۹۳۵ میلادی ماموران فدرال به زحمت فراوان و کشیدن نقشه و همکاری ممتد توانستند لوستینگ را دستگیر کنند. اما فرارهای او تمامی نداشت و توانست بار دیگر از دست پلیس بگریزد این بار اما آزادی فروشنده برج ایفل تنها ۲۷ روز طول کشید. در دادگاه او تمامی جرایم را قبول کرد. حکم دادگاه او سپری کردن بیست سال در زندان آلکاتراز بود. البته عمر لوستینگ کفاف دوران محکومیتش را نداد و در زندان بر اثر بیماری ذات‌الریه در گذشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت 1اشاره

سایت نیازمندی های 1اشاره با هدف ایجاد سامانه ای جهت کسب و کار برای صاحبان مشاغل، صنایع و افراد مستقل که قصد تبلیغ محصولات و یا خدمات خود را از طریق فضای مجازی دارند ایجاد شده است. خدمات این وب سایت، در واقع برقراری ارتباطی سالم و بدون واسطه میان متقاضیان آگهی و عرضه کنندگان کالا و خدمات می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان