اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970209293338069

در قسمت اول به 6 نکته طلایی پرداخته می‌شود

۱۵ نکته طلایی که نرم‌افزار CRM به کسب‌و‌کارهای کوچک کمک می‌کند

کد: 13970209293338069

https://goo.gl/BTdHuL

، تهران , (اخبار رسمی): نرم افزار crm نرم‌افزاری یکپارچه برای مدیریت ارتباط با مشتریان توسط کسب‌وکارها است. با استفاده از امکانات نرم افزار سی آر ام می‌توان به سادگی روابط خود را با مشتری گسترش داده و با تحلیل رفتار مشتریان خود، اقدامات مناسب بعدی را برنامه‌ریزی کرد.

۱۵ نکته طلایی که نرم‌افزار CRM به کسب‌و‌کارهای کوچک کمک می‌کند
۱۵ نکته طلایی که نرم‌افزار CRM به کسب‌و‌کارهای کوچک کمک می‌کند

نرم افزار CRM برای کمک به کسب‌و‌کارها با اهداف کلی مدیریت ارتباط با مشتری طراحی شده است

در قسمت اول به 6 نکته طلایی می‌پردازیم

نرم افزار CRM برای کمک به کسب‌وکارها با اهداف کلی مدیریت ارتباط با مشتری طراحی شده است.

نرم افزار crm نرم‌افزاری یکپارچه برای مدیریت ارتباط با مشتریان توسط کسب‌و‌کارها است. با استفاده از امکانات نرم افزار سی آر ام می‌توان به سادگی روابط خود را با مشتری گسترش داده و با تحلیل رفتار مشتریان خود، اقدامات مناسب بعدی را برنامه‌ریزی کنید. نرم افزار crm به سازمان‌ها در افزایش فروش، حفظ مشتریان، افزایش وفاداری مشتری، جذب مشتری جدید و ارائه خدمات پس از فروش کمک می‌کند.

تمرکز اصلی مدیریت نرم‌افزار CRM (نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری)، ارتقاء کیفیت ارتباط بین یک سازمان و مشتریان آن، همراه با توانمندسازی فروش و مدیریت حجم کار تیم فروش با کارایی و آسایش است. این تکنیک‌ها از طریق ذخیره‌سازی و سازمان داده‌های مشتری بهبود می‌یابد و علاوه بر این منجر به فروش و اطلاعات بازاریابی می‌شود.

10 برداشت بسیار اشتباه، از خرید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری که امکان دارد اتفاق بیفتد.

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (نرم افزار CRM) می‌تواند به کسب‌و‌کار فرصت‌های جدید فروش و بهبود تلاش‌های داخلی برای سازماندهی در اطراف اهداف کلیدی کمک کند.

داده‌ها ی مشتری  کلید اصلی هر سازمان است . اما خیلی از سازمان‌ها فاقد سیستمی جمع‌آوری دیتاهای خودشان هستند و این مساله مخصوصا در فرآیند فروش و ارتباط مشتریان خیلی مهم است.

پیش‌بینی فروش آینده جای خود را دارد، اما بیشتر راه‌های ارزشمند برای درک چرخه فروش سازمان‌ها، شامل کسانی است که به مشتری نزدیک‌تر شده‌اند و رفتار مشتری را پیش‌بینی کرده‌اند. این کار به وسیله جمع‌آوری داده‌ها و استفاده از تجربیات گذشته امکان‌پذیر است. نمی‌توانید این کار را بدون داشتن اطلاعات درباره مشتریانتان و تجربیات گذشته انجام دهید. (نرم افزار CRM) می‌تواند همه این اطلاعات را برای شما ثبت کند.

قبل از خرید نرم افزار crm با آن بیشتر آشنا شوید.

۱۵ نکته طلایی که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (نرم افزار CRM) می‌تواند به کسب‌و‌کارهای کوچک کمک کند:

۱-دسته‌بندی‌های مختلف مشتری:

بازاریابی مبتنی بر بازار هدف، نیازمند بخش‌بندی کردن مشتریان است و همچنین ایجاد بانک اطلاعات مشتریان بدون دسته‌بندی مشتریان امکان پذیر نیست.

این زیرمجموعه‌ها را می‌توان به‌عنوان یک بازار هدف قلمداد کرد و با استراتژی‌های مشخص به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. با استفاده از نرم‌افزار CRM می‌توانید اطلاعات مشتریان خود را براساس موضوعات مختلف دسته‌بندی کنید برای مثال می‌توانید مشتریان خود را براساس اولویت و اهمیتی که برای سازمان شما دارند دسته‌بندی کرده و یا براساس زمینه فعالیت، منطقه جغرافیایی، پتانسیل خرید و … آن‌ها را دسته‌بندی کرده تا به اهداف بازاریابی سریع‌تر و آسان‌تر دسترسی پیدا کنید.

۲- شناخت مشتریان:

کسب و کارهای موفق، درک درستی از حرکات مشتریان خود دارند و می‌دانند که کجا می‌توانند مشتریان را پیدا کنند و کسب‌وکار موفق  سرنخ‌ها را دنبال می‌کنند که این سر نخ‌ها از طریق ROI ایمیل مارکتینگ، پیام‌ها و تماس‌های گرفته شده، فرم‌های پر شده توسط افراد در نمایشگاه‌ها و ... به دست آمده باشد.

هر کدام از این روش‌ها می‌تواند نخستین لحظه برخورد شما با مشتری باشد. استفاده از سی ار ام در پیدا کردن سرنخ‌ها به شما کمک می‌کند.

۳- یادآوری وظایف روزانه:

معمولا در تمام شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک و بزرگ مجموعه‌ای از وظایف و کارها وجود دارد که روزانه بین کارمندان، از مدیریت جابجا می‌شود. شاید شما هم یکی از افرادی باشید که روزانه در سازمان خود با حجم بالایی از کار رو به رو است و زمان زیادی را صرف می‌کنید تا این وظایف و کارها را به بقیه کارمندان محول کنید. بسیاری از اوقات هم ممکن است برخی کارها و وظایف بین کاغذ بازی‌ها و در میان انبوه وظایف دیگر گم شوند و پیگیری آن‌ها غیر ممکن یا حداقل بسیار سخت شود!

پیگیری مشتریان بسیار مهم  است. گاهی اوقات شرایط سخت می‌شود. فعالیت‌های فروش شما زیاد است و این اتفاق باعث فراموشی و غفلت از بعضی مشتریان می‌شود. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری کمک می‌کند تا شما همیشه ارتباطتان با مشتریان را حفظ کنید و خودتان را به مشتریانتان از این طریق یادآوری کنید.

۴- خانه‌ای امن برای  حفظ داده‌ها:

CRM می‌تواند مغز یک کسب‌و‌کار شود و این تنها عنصر مهمی است که برای شما وجود دارد. هر مشتری، هر فروش، هر سرنخ و چشم‌انداز فروشی و هر شریک تجاری که شما دارید در این برنامه ثبت می‌شود و با خروج یک کارمند از سازمان شما این اطلاعات خارج نمی‌شود. چون خروج یک کارمند فروش با تمام اطلاعاتی که دارد می‌تواند برای سازمان تهدید بزرگی باشد که با خروج این فرد اطلاعات CRM برای شما همه اطلاعات را ثبت می‌کند. اگر شما این اطلاعات را به هر دلیلی از دست بدهید فاجعه رخ خواهد داد . CRM جلوی فاجعه را خواهد گرفت.

۵-گرفتن گزارشات لحظه‌ای:

با توجه به اهمیت و نقش داده‌های سازمانی در تصمیم‌گیری‌های اساسی، توسعه کسب‌وکار و عملکرد سازمان، به قابلیت‌هایی مجهز شده است که بخش‌های سخت کار را برای شما انجام می‌دهد و با ارائه گزارشات «شسته رفته» و متناسب با نیازهای اطلاعاتی مدیران و کارشناسان در سطوح مختلف، به سازمان شما در برنامه‌ریزی‌های آینده کمک خواهد کرد. این گزارشات دقیق، نظارت شما بر عملکرد سازمان را به صورت لحظه‌ای محقق می‌کند.

به عنوان یک تیم بازاریابی و فروش باید همه جریانات خارجی را بررسی کنید. قسمت‌های مختلف هر کمپین را مورد تحلیل قرار دهید. CRM به شما اجازه می‌دهد تیم فروش و بازاریابی‌تان بتوانند مشتریان را رصد کنند و بفهمند خریداران بیشتر کجا می‌روند و چه می‌کنند؟ با یک نرم افزار CRM می‌توانید به راحتی همه چیز را بررسی کرده و بفهمید که چه چیزی می‌تواند در ارتباط با مشتریان، شرکت‌ها، معاملات و از همه مهم‌تر درآمد موثر باشد.

۶- پیدا کردن سرنخ:

سرنخ یا Lead مجموعه‌ای از اطلاعات تماس است که منجر به تسهیل فروش در آینده خواهد شد. در واقع سرنخ‌ها، کسانی هستند که به دنبال خرید سرویس یا محصول شما هستند. تیم فروش شما موظف است آن‌ها را شناسایی و تبدیل به فرصت کنند.

به طور مثال زمانی‌که در فرم نظر سنجی کسی اطلاعاتش را می‌نویسد تبدیل به یک سرنخ فروش برای شما شده است. با ثبت سرنخ‌ها در نرم افزار سی ار ام  راحت‌تر می‌توانید فرآیند فروش را طی کنید.

سرنخ یا Lead اولین ارتباط مشتری با کسب‌وکار شما است. در CRM، مدیریت سرنخ‌ها در حوزه بازاریابی قرار داده شده است. هر زمان که یک مشتری برای یک درخواست جدید با شرکت شما تماس می‌گیرد یک سرنخ جدید ایجاد می‌شود. کارشناسان تیم فروش موظفند فعالیت‌های مناسب روی این سرنخ انجام دهند و آن را تبدیل به یک فرصت تجاری کنند. فعالیت‌هایی نظیر پی‌گیری، تماس تلفنی، ارسال پیامک، قرار جلسه و …

نکته مهم:

کسب‌وکارها و سازمانهایی که سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را در شروع فعالیت خود پیاده‌سازی و استفاده کرده‌اند با سرعت بیشتری به اهداف خود دست یافته‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (مُدام)

مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری “مدام” رسالت خود را تسهیل دستیابی مدیران و کارشناسان سازمان ها به دانش به روز و کاربردی مهمترین و موثرترین منطق کسب و کار امروز یعنی “مشتری گرایی” قرار داده است. بومی کردن این دانش با استفاده از تجارب بدست آمده و الگو برداری مهمترین هدف “مدام” است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]