اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980626405168069

یادداشت راهبردی:

۱۰ نکته مهم برای رشد و تداوم شرکت‌های مشتری گرا

کد: 13980626405168069

http://bit.ly/32N4ZZz

، تهران , (اخبار رسمی): تغییرات محیط کلان کسب و کار در دو سال اخیر و تاثیر آن بر پیچیدگی فعالیت‌های شرکت‌ها، اهمیت استفاده از «سیستم موثر CRM» را دو چندان کرده است که در ادامه نکاتی در این مورد برای مدیران و کارآفرینان آورده شده است.

۱۰ نکته مهم برای رشد و تداوم شرکتهای مشتری گرا
۱۰ نکته مهم برای رشد و تداوم شرکت‌های مشتری گرا

اهمیت استفاده از سیستم موثر CRM

1- در این شرایط از دست دادن حتی یک «مشتری کلیدی»، آینده سازمان را با مخاطره روبرو می‌کند. بنابراین مبحث «مدیریت مشتریان کلیدی» باید جدی گفته شود.

2- هم چنان اولویت شرکت‌ها «جذب مشتری» است و متأسفانه، توجهی به شاخص‌های مهمی چون «ریزش مشتری» و «مشتریان از دست رفته» و یا در حال از دست رفتن ندارند. حتماً این شاخص‌ها و علل افزایش آنها را بررسی شود و راهکارهای اصولی برای بهبود آنها تعریف شود تا فروش به نحو محسوسی افزایش پیدا کند. 

3- بحث تامین و اطمینان خاطر مشتریان از ادامه فعالیت و توان مناسب برای تحویل کالاها و خدمات، اهمیت زیادی دارد و لازم است در پیام‌هایی که به سوی مشتری فرستاده می‌شود و ارتباطاتی که با آنها برقرار می‌شود به این موضوع توجه شود.

4- «انتخاب درست نرم افزار» تأثیر زیادی در جمع آوری اطلاعات مناسب تصمیم گیری مدیران در مورد مشتریان و فروش خواهد داشت و هم چنین فرایندهای فروش، بازاریابی و خدمات را تسهیل خواهد کرد. نرم افزاری را بهتر است انتخاب کرد که با نیازهای موجود تناسب داشته باشد و عناصری نظیر سادگی، گزارش‌های قوی، توجه به فرایندها و نقاط تماس با مشتری را در خود داشته باشد.

5- «ارزیابی عملکرد تیم و کارشناسان فروش» دغدغه مهمی است که باید به آن پرداخت تا هم موجب انگیزش کارکنان شود و هم مدیران از اثربخشی و کارایی تیم فروش اطمینان حاصل کنند.

6- «تحلیل اطلاعات مشتریان» و ایجاد «فرصت‌های فروش بیشتر» بر اساس آن را نباید فراموش کرد تا متوجه پتانسیل‌های فروش شد و از این طریق درآمد سازمان را افزایش داد.

7- از «ائتلاف و همکاری با سازمان‌های دیگر و مکمل» استقبال کرد تا توان و گستره فعالیت‌ها افزایش یابد و از همه مهمتر در «رابطه‌ای برد برد» تعداد مشتریان افزایش یابد.

8- با توجه به مزیت‌های نسبی لازم است به «بازارهای بین المللی و صاداراتی» توجه ویژه‌ای داشت اما با رویکرد شناخت مشتریان و ایجاد بازار پایدار که بدون توجه به اصول CRM امکان پذیر نیست.

9- مسیر تبدیل کسب و کار خود از «سنتی به مدرن» را دنبال کرد و اسیر ذهنیت‌های کوتاه مدت و ناکارآمد فروش و بازاریابی کهنه نشد. یکی از مهمترین ارکان این تحول استفاده مؤثر از CRM و حضور درفضای مجازی است.

10- از «یادگیری مُدام» غفلت نشود. آموزش‌ها و مشاوره‌های درون و برون سازمانی را جدی گرفت و به خوبی «بازگشت سرمایه» حاصل از آن را حس کرد.

با تشکر از کسانی که در سالگرد تاسیس مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (مُدام) حضور داشتند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (مُدام) به آدرس modamcrm.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (مُدام)

مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری “مدام” رسالت خود را تسهیل دستیابی مدیران و کارشناسان سازمان ها به دانش به روز و کاربردی مهمترین و موثرترین منطق کسب و کار امروز یعنی “مشتری گرایی” قرار داده است. بومی کردن این دانش با استفاده از تجارب بدست آمده و الگو برداری مهمترین هدف “مدام” است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]