اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980715410738069

دکتر فرشید عبدی، موسس مدام:

داده‌های مشتریان گنج پنهان کسب و کارهاست

کد: 13980715410738069

http://bit.ly/2pLh9nu

، تهران , (اخبار رسمی): یک پروژه داده کاوی از جمله درک داده‌ها، پاکسازی داده‌ها، پیش پردازش داده‌ها، انجام تبدیل‌های مختلف روی داده‌ها، مدلسازی و ارزیابی مدل یکی از مهم‌ترین نقاط قوت نرم افزار رپیدماینر است.

داده های مشتریان گنج پنهان کسب و کارهاست.
داده‌های مشتریان گنج پنهان کسب و کارهاست

از داده کاوی برای بخش‌بندی مشتریان، شناسایی بهترین مشتریان، شناسایی مشتریان احتمالی و فروش بیشتر، ایجاد کمپین‌های بازاریابی مؤثرتر، تحلیل ارزش طول عمر مشتری، کاهش ریزش مشتری و... می‌توان استفاده کرد

دکتر فرشید عبدی، موسس مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (مدام)، در سمینار آشنایی با علم داده و داده کاوی به کمک نرم افزار رپیدماینر، داده‌های مشتریان را گنج پنهان کسب و کارها دانست.

این سمینار توسط مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (مدام) در روز دوشنبه هشتم مهر ماه  ۹۸ برگزار شد و علاقه‌مندان به داده کاوی و علم داده در این سمینار حضور داشتند، دکتر فرشید عبدی و شقایق ابوالمکارم به سخنرانی پرداختند و علم داده و داده کاوی و همچنین کاربردهای آن در کسب و کار مورد بررسی قرار گرفت و نرم افزار رپیدماینر به عنوان یکی از قوی‌ترین نرم افزارهای مرتبط معرفی شد.

دکتر فرشید عبدی، در آغاز این سمینار به اهمیت استفاده صحیح از داده‌های در دسترس کسب و کارها پرداخت و داده‌های مشتری را تحت عنوان گنجی پنهان برای کسب و کار دانست و اشاره کرد که برای دستیابی به این گنج پنهان باید علاوه بر دانش CRM، دانش مربوط به تحلیل داده‌ها را فراگرفت و با ابزارهای استخراج این گنج نهان آشنا شد.

در این سمینار که به صورت مشارکتی و با گفتگو با حاضران و با سخنان دکتر فرشید عبدی و دکتر شقایق ابوالمکارم ادامه یافت، به تعریف مفهوم داده کاوی پرداخته شد و بیان شد که داده کاوی از ایده‏‌های موجود در علوم و شاخه‏‌های مختلف از جمله یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، الگوشناسی، آمار و سیستم‌‏های پایگاه داده استفاده می‏‌کند.

در ادامه این سمینار شقایق ابوالمکارم به موضوع مسیر کشف دانش از پایگاه داده مورد بررسی اشاره کرد و مراحل این مسیر را برای حاضران تشریح کرد.

وی گفت در ابتدای کشف دانش از پایگاه داده موضوع دیتابیس‌ها و جمع‌آوری داده‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. پس از درک فضای کسب و کار و تعریف مسئله کسب و کار قسمتی از پایگاه داده متناسب با نیاز و مسئله کسب و کار انتخاب می‌شود. پس از انتخاب داده‌ها، درک داده‌ها، پیش پردازش و پاکسازی داده‌ها اجرا می‌شود و مراحل آماده‌سازی داده‌ها از جمله مراحل مهم و زمان بر در اجرای پروژه‌های داده کاوی است. در ادامه با توجه به مسئله کسب و کار، داده‌های پاکسازی شده وارد الگوریتم داده کاوی مناسب می‌شود و مدل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در نهایت در فضای واقعی کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه به تفاوت‌های داده کاوی و علم داده اشاره شد و اینکه داده کاوی زیر مجموعه‌ای از علم داده است و برای رسیدن به عنوان دانشمند داده هر فرد باید مهارت‌های بسیاری را کسب کند. آشنایی با پایگاه داده، ریاضی و آمار، آشنایی با زبان‌های برنامه نویسی هم چون پایتون و R، آشنایی با نرم افزارهای داده کاوی هم چون رپیدماینر، کار انواع داده‌های ساختار یافته و نیمه ساختاریافته و بدون ساختار، دانش کلان داده‌ها، متن کاوی و وب کاوی و تصویرکاوی و … از جمله مهارت‌های مورد نیاز برای کسب عنوان شغلی دانشمند داده است.

سپس دکتر عبدی به ارائه مثال‌هایی در خصوص کاربرد داده کاوی در حل مسائل کسب و کار و دستیابی به افزایش درآمد از طریق داده کاوی پرداخت و گفت وقت آن رسیده است که کسب و کارها بر روی قدرت پیش گویانه داده‌های مشتریان خود تمرکز کنند. کسب و کارها می‌توانند از داده کاوی برای بخش‌بندی مشتریان، شناسایی بهترین مشتریان، شناسایی مشتریان احتمالی و فروش بیشتر، ایجاد کمپین‌های بازاریابی مؤثرتر، تحلیل ارزش طول عمر مشتری، کاهش ریزش مشتری و بهینه کردن وفاداری، تحلیل کانال‌های فروش استفاده کنند.

در این سمینار به معرفی برخی ابزارهای داده کاوی نیز پرداخته شد و بخش‌های مختلف نرم افزار رپیدماینر توسط شقایق ابوالمکارم برای حاضران در سمینار تشریح شد. وی برای معرفی این نرم افزار گفت: نرم افزار رپیدماینر از قوی‌ترین نرم افزارهای تحلیل داده است که بسیاری از کسب و کارها برای تحلیل داده‌های مشتریان خود از آن استفاده می‌کنند. این نرم افزار محیطی گرافیکی و شکیلی دارد و برای کار با این نرم افزار نیازی به دانش برنامه نویسی و کدنویسی وجود ندارد و این موضوع این امکان را برای کاربران ایجاد می‌کند که به راحتی و با سرعت بیشتری به تحلیل داده‌های خود بپردازند. وجود اپراتورهای مختلف برای اجرای مراحل مختلف یک پروژه داده کاوی از جمله درک داده‌ها، پاکسازی داده‌ها، پیش پردازش داده‌ها، انجام تبدیل‌های مختلف روی داده‌ها، مدلسازی و ارزیابی مدل یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این نرم افزار است. نرم افزار رپیدماینر می‌تواند برای افرادی که به‌تازگی قصد یادگیری داده کاوی رادارند بسیار مفید باشد.

پس از معرفی این نرم افزار، وی به تشریح و توضیح نرم افزار رپیدماینر برای حاضران پرداخت و بخش‌های مختلف آن و نحوه عملکرد بخش‌های مختلف آن و ساخت مدل‌های مختلف را آموزش داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (مُدام)

مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری “مدام” رسالت خود را تسهیل دستیابی مدیران و کارشناسان سازمان ها به دانش به روز و کاربردی مهمترین و موثرترین منطق کسب و کار امروز یعنی “مشتری گرایی” قرار داده است. بومی کردن این دانش با استفاده از تجارب بدست آمده و الگو برداری مهمترین هدف “مدام” است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]