اطلاعات تماس
  • 031339*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970218294718753

5 آیتم تاثیرگذار در دقت عملکرد دستگاه سی‌ان‌سی

آیا می‌دانید دقت عملکرد دستگاه سی ان سی به چه عواملی وابسته است؟

کد: 13970218294718753

https://goo.gl/QKzLk2

، اصفهان , (اخبار رسمی): وجه تمایز ساختارهای صنایع بدوی و مدرن را می‌توان در میزان دقت آن‌ها جستجو کرد. از همین رو برای ماشین‌آلات مدرن از جمله دستگاه سی ان سی معیار دقت، بخش اجتناب ناپذیری را تشکیل می‌دهد. برای یک دستگاه سی ان سی، میزان تلرانس و کیفیت و بازه‌های انطباقی، عامل اصلی تعیین و نحوه‌ی عمل دستگاه به حساب می‌آید.

دقت عملکرد دستگاه سی ان سی
پارامترهای دقت در دستگاه سی ان سی

دنیای امروز، اگر پارامتر «دقت» را از تمامی طراحی‌ها، فرآیندهای ساخت، مونتاژ و آماده سازی حذف کنیم، تقریبا موضوعی به نام صنعت مدرن بی‌معنی خواهد بود

برای یک دستگاه سی ان سی، میزان تلرانس و کیفیت و بازه‌های انطباقی، عامل اصلی تعیین و نحوه عمل دستگاه به حساب می‌آید. در واقع دلیل اصلی سپردن انواع فرآیندهای جدید ماشین کاری به دستگاه سی ان سی ، برآورده کردن نیازهای دقیق‌تر تلرانس‌ها و حساسیت‌های ویژه ‌ای است که برای انطباقات وجود دارد.

دستگاه سی ان سی، گستره‌ی بسیار متنوعی از انواع ماشین‌آلات را شامل می‌شود که هر یک می‌توانند بخشی از امور مربوط به ماشین‌کاری، برش‌کاری، شکل‌دهی، حکاکی و تراش سطحی و … را انجام می‌دهند و هر یک از این عملیات نیز برای آماده‌سازی قطعه یا تجهیزات گوناگون لازم است.

ویژگی اصلی دستگاه سی ان سی، قابلیت ارائه دستور کار توسط کامپیوتر و همچنین کنترل عملکرد آن توسط همان پردازشگر کامپیوتری است. زمانی که عملیات به طور دستی و مکانیکی انجام نشود، میزان خطای احتمالی افزایش و حساسیت کنترل کاهش خواهد یافت. در نتیجه با وجود یک سیستم عامل و کنترلی دیجیتال یا کامپیوتری، می‌توان خروجی بسیار دقیق‌تر و ظریف‌تری دریافت کرد.

از دیگر ویژگی‌های دستگاه سی ان سی، توانایی کار بر روی متریال مختلف است. دقت در کار با متریال و اجناس گوناگون، علاوه بر ظرافت عملکرد دستگاه، به نوع ابزار و قلم کار نیز بستگی دارد. به عنوان نمونه، دستگاه برش و حکاکی لیزر از پرتوهای نوری متمرکز برای شکل‌دهی یا برش استفاده می‌کند که توان و شدت این پرتوها بر مبنای هر متریال، قابل تغییرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پاورکم

شرکت سیمای شهر با دارابودن بیش از دو دهه فعالیت رسمی در زمنیه های دستگاه بنر ,دستگاه چاپ بنر, دستگاه لیزر , دستگاه سی ان سی از مشاوره فروش تا بهره برداری و متریال (مواد مصرفی)از شما دعوت می نماید با استفاده از راه های ارتباطی از مشاورین ما استفاده کنید!

اطلاعات تماس
  • 031339*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید