اطلاعات تماس
  • 031339*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970330301378753

مهم‌ترین نکات خرید دستگاه CNC

کد: 13970330301378753

https://goo.gl/KCY4CY

، اصفهان , (اخبار رسمی): نکات خرید دستگاه CNC بسیار متنوع هستند و برخی از آنها به ذات دستگاه و برخی نیز به سطح انتظار خریدار بستگی دارند. یکی از مهمترین و اصلی‌ترین نکات خرید دستگاه CNC توجه به اندازه و قابلیت‌های آن است.

مهم‌ترین نکات خرید دستگاه CNC
نکات خرید دستگاه CNC

برخی از  نکات خرید دستگاه CNC به ذات دستگاه و برخی نیز به سطح انتظار خریدار بستگی دارند

برای طیف وسیعی از افراد جامعه دستگاه‌های CNC هنوز به طور کامل شناخته نشده‌اند و همین موضوع باعث شده است که مهمترین نکات خرید دستگاه CNC برای آنها غیر قابل درک باشد. برای این دسته از افراد و حتی برای کسانی که با این دستگاه‌ها کار کرده باشند، شرکت‌های تولیدکننده همیشه سورپرایزهایی دارند که باعث شده است اپراتورها و صاحب این کارگاه‌ها به روندهای آموزشی احتیاج داشته باشند. در حقیقت کسانی که با این دستگاه‌ها آشنایی کامل نداشته باشند و در کار با مهارت کافی نداشته باشند، می‌توان ادعا کرد که در مورد نکات خرید دستگاه CNC نیز چیزی نمی‌دانند.

 نکات خرید دستگاه CNC بسیار متنوع هستند و برخی از آنها به ذات دستگاه و برخی نیز به سطح انتظار خریدار بستگی دارند. به‌عنوان‌مثال، زمانی که یک خریدار برای انتخاب یک دستگاه اقدام می‌کند، طبیعتاً قابلیت‌ها و سایر ویژگی‌های آن را درک کرده و آن را با توجه به نیاز خود انتخاب می‌کند. در کنار این مسائل، موارد دیگری مانند اندازه کارگاه، موادی که دستگاه بر روی آنها کار می‌کند و همچنین تقاضای بازار به عنوان برخی دیگر از نکات خرید دستگاه CNC شناخته می‌شود که خریدار باید قبل از انتخاب خود به طور کامل آنها را بررسی کرده و سپس وارد فاز خرید و بستن قرارداد شود.

در این مطلب به چند مورد از مهمترین نکات خرید دستگاه CNC اشاره خواهد شد و اهمیت آنها را در انتخاب نهایی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اندازه و قابلیت دستگاه؛ مهم‌ترین نکات خرید دستگاه CNC

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین نکات خرید دستگاه CNC توجه به اندازه و قابلیت‌های آن است. در واقع مهمترین چیزی که خریدار را به سمت یک دستگاه می‌کشاند، قابلیت‌های آن در شرایط مختلف است که می‌توان از آن برای تولید محصولات و قطعات متنوعی استفاده کرد. همان‌طور که در مطالب قبلی عنوان شد، دستگاه‌های سی ان سی از اجزای مختلفی تشکیل می‌شوند که هر کدام از آنها به شکل مختلفی بر کارایی دستگاه مؤثر هستند. از نقش نرم‌افزار کامپیوتری در کنترل دستگاه گرفته، تا محورها در حرکت ابزار برشی در جهت‌های مختلف، می‌توان گفت که هر کدام از این بخش‌ها در عملکرد نهایی دستگاه مؤثر هستند.

بنابراین زمانی که یک شخص به بررسی نکات خرید دستگاه CNC می‌پردازد، باید توجه ویژه‌ای به اندازه و قابلیت‌های آن داشته باشد. این دو فاکتور با هم در ارتباط مستقیم هستند و به نوعی به صورت غیرمستقیم هر دو آنها یک معنی را می‌رسانند، اما باید توجه داشت که عملکرد دستگاه تا حدود زیادی به سطح انتظار اپراتور یا خریدار نیز بستگی دارد و باید بازدهی کار را نیز در نظر گرفت. داشتن یک دستگاه بزرگ با قابلیت‌های مختلف نهایت آرزوی همه افراد است، اما دریافت بیشترین کارایی و بهترین بازدهی اهمیت بیشتری دارد.

 قیمت دستگاه سی ان سی

 یکی دیگر از مواردی که جزء نکات خرید دستگاه CNC به شمار می‌رود، قیمت دستگاه است که برای اکثر افراد اهمیت ویژه‌ای دارد. در حالت معمول، به هر اندازه که یک دستگاه قابلیت‌های بیشتری داشته باشد، طبیعتاً از لحاظ قیمت نیز در سطح بالاتری خواهد بود و باید بودجه بیشتری برای آن در نظر گرفت. معمولاً کسانی که به دنبال احداث یک کارگاه یا توسعه کارگاه قبلی خود هستند، یک بودجه ویژه برای خرید دستگاه در نظر می‌گیرند که این بودجه متناسب با هدف کارگاه و با توجه به میزان تولیدات آنها در نظر گرفته می‌شود.

 به همین دلیل شاهد هستیم که افرادی که برای خرید دستگاه سی ان سی اقدام می‌کنند، معمولاً از قبل یک محدوده خاص از لحاظ قیمتی برای خرید دستگاه در نظر گرفته‌اند و سعی می‌کنند که تغییرات بازار را نیز در نظر بگیرند. در واقع انتخاب یک محدوده قیمتی مناسب با توجه به وضعیت بازار و همچنین سطح تولید شرکت، یکی از موارد مهم در نکات خرید دستگاه CNC است که شخص خریدار باید توانایی ایجاد تناسب بین این چند مورد را داشته باشد.

 برند تولیدکننده دستگاه

محبوبیت و معروف بودن برند تولیدکننده دستگاه به عنوان یکی دیگر از مهمترین نکات خرید دستگاه CNC شناخته می‌شود که تأثیر مهمی بر اعتماد به دستگاه و قیمت آن دارد. به همین دلیل این موضوع را از دو جنبه مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم. جنبه اول محبوب بودن یک برند، بحث اعتماد به دستگاه است. شرکت‌هایی که سالیان متمادی در تولید یک دستگاه یا چند دستگاه متفاوت فعالیت داشته باشند، طبیعتاً نسبت به شرکت‌های جدید تجربه بیشتری دارند و نیاز بازار را درک می‌کنند. به همین دلیل شاهد هستیم که خریداران حرفه ای نسبت به برندهای قدیمی و معروف تمایل بیشتری نشان می‌دهند و ترجیح می‌دهند که گزینه خرید خود را تغییر ندهند.

 اما جنبه دیگر محبوب بودن یک برند به افزایش قیمت آن منجر می‌شود. در واقع این شرکت‌ها با توجه به محبوبیتی که در سطح بازار دارند با تقاضای بیشتری برای محصولات خود مواجه هستند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند که به صورت خواسته یا ناخواسته قیمت محصولات خود را افزایش دهند؛ بنابراین هنگام توجه به نکات خرید دستگاه CNC در نظر داشته باشید که اگرچه محبوبیت برند می‌تواند شما را از داشتن یک خرید مناسب و مطمئن راضی کند، اما ممکن است مجبور شوید برای داشتن این دستگاه هزینه بیشتری بپردازید و بودجه اولیه خود را تغییر دهید.

تست کردن دستگاه در محل شرکت

یکی دیگر از مواردی که هنگام انتخاب دستگاه سی ان سی باید به آن توجه داشته باشید حتی از شرکت‌های فروشنده نیز بخواهید که در این زمینه با شما همکاری داشته باشند، این است که در محل شرکت امکان تست کردن دستگاه برای شما فراهم شود. در واقع می‌توان این را به عنوان یکی از نکات خرید دستگاه CNC در نظر گرفت که شما را از عملکرد طبیعی دستگاه مطمئن می‌کند. اگرچه ممکن است برخی از شرکت‌ها نسبت به این موضوع مقاومت نشان دهند، اما شرکت‌های معتبر ترجیح می‌دهند که این فرآیند صورت گیرد تا خریدار نیز از پرداخت هزینه‌ی هنگفت خود اطمینان داشته باشد.

 به همین دلیل توصیه ما این است که پس از بررسی ظاهری دستگاه و همچنین بستن قرارداد و اطلاع از شرایط آن، از فروشنده بخواهید که امکان تست کردن دستگاه را برای شما فراهم آورد. البته شرکت‌های فروشنده نسبت به این مورد اجباری ندارند و هر شخص خریدار نیز می‌تواند به فرآیند تولید آنها و به سابقه شرکت اعتماد کند؛ اما اگر می‌خواهید نکات خرید دستگاه CNC را به شکل کامل رعایت کنید، بهتر است که دستگاه را از لحاظ مختلف مورد بررسی قرار دهید.

 تعمیر دستگاه سی ان سی و گارانتی

 همان‌طور که در مطالب قبلی عنوان شد، دستگاه‌های CNC به انتخاب اول در تکمیل خط تولید کارخانه‌ها تبدیل شده‌اند و این کارخانه‌ها سعی می‌کنند که نهایت یکپارچه‌سازی را در فرآیند تولید خود با استفاده از این دستگاه‌های پیشرفته فراهم سازند. این وضعیت به صورتی است که حتی برخی از شرکت‌ها اقدام به استخدام نیروهای کاری بیشتری کرده و از این طریق ساعات کاری خود را به چند شیفت افزایش می‌دهند. به همین دلیل باید انتظار داشت که استفاده از دستگاه سی ان سی روند طولانی‌تری داشته باشد و نکات خرید دستگاه CNC با اهمیت بیشتری دنبال شوند.

در این حالت دو موضوع تعمیر دستگاه سی ان سی و گارانتی آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. کار کردن این دستگاه‌ها به صورت مداوم و طولانی‌مدت طبیعتاً احتمال آسیب دیدن و ضربه خوردن به قطعات آن را افزایش می‌دهد؛ بنابراین تعمیر دستگاه سی ان سی و مدت‌زمان گارانتی آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند و خریدار باید به آنها توجه بالایی داشته باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، عکس فعالان صنعتی بحث گارانتی و تعمیر دستگاه سی ان سی را به عنوان یکی از مهمترین نکات خرید دستگاه CNC می‌دانند که از لحاظ اقتصادی برای آنها اهمیت به سزایی خواهد داشت.

 هدف‌گذاری کارگاه و انتخاب دستگاه با توجه به آن

آخرین موردی که می‌توان آن را جزو نکات خرید دستگاه CNC در نظر گرفت، هدف‌گذاری برای کارگاه و انتخاب دستگاه با توجه به آن است. خوشبختانه امروزه شرکت‌های سازنده شرایطی را فراهم آورده‌اند که می‌توان از هر کدام از این دستگاه‌ها برای یک حوزه تولیدی خاص استفاده کرد. این تنوع در تولید به شکلی است که برای کارگاه‌های کوچک و خانگی می‌توان از دستگاه‌های با اندازه کوچک‌تر و با قیمت‌های ارزان‌تر استفاده کرد و برای کارگاه‌های بزرگ و صنعتی از دستگاه‌های با قابلیت‌های پیچیده‌تر قیمت بالاتر بهره برد.

بنابراین قبل از اینکه برای انتخاب دستگاه سی ان سی اقدام کنید، ابعاد و اندازه کارگاه خود را مشخص کرده و تعیین کنید که  به تولید چه وسایلی مشغول خواهید شد، سپس با توجه به نیاز خود به سراغ وب‌سایت‌های اینترنتی بروید و دستگاهی مناسب با نیاز خود انتخاب کنید. در گام نهایی در مورد کار و هدف نهایی خود با شرکت‌های عرضه‌کننده این دستگاه‌ها مشورت کنید و سعی کنید که دستگاهی را انتخاب کنید که با سطح انتظار شما بیشترین همخوانی و مطابقت را داشته باشد.

در مورد نکات خرید دستگاه CNC می‌توان به موارد متعدد دیگری نیز اشاره کرد که از درجه اهمیت کمتری برخوردار هستند؛ اما در مورد انتخاب دستگاه می‌توانند به شخص خریدار کمک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایر مطالب ما مراجعه کنید و برای سفارش دستگاه با ما در تماس باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پاورکم

شرکت سیمای شهر با دارابودن بیش از دو دهه فعالیت رسمی در زمنیه های دستگاه بنر ,دستگاه چاپ بنر, دستگاه لیزر , دستگاه سی ان سی از مشاوره فروش تا بهره برداری و متریال (مواد مصرفی)از شما دعوت می نماید با استفاده از راه های ارتباطی از مشاورین ما استفاده کنید!

اطلاعات تماس
  • 031339*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید