اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970227296136924

دوره MBA در واقع یادگیری روش‌های حل مسایل جدی کسب و کار متناسب با نیاز روز است

دوره mba چیست؟

کد: 13970227296136924

https://goo.gl/jnej4p

، اصفهان , (اخبار رسمی): راه حل در کشف هوشمندی‌های موجود در رهبران، افزایش دانش و ارتقاء مهارت و تجربه رهبران و مدیران کسب‌وکار است. راه حل مشترکی که توسط شرکت‌ها و آکادمی‌ها ابداع شد، دوره‌ای کاملا متفاوت با عنوان «مدیریت عالی کسب‌وکار» یا Master of Business Administration بود که به اختصار MBA نامیده می‌شود.

دوره mba چیست ؟
اگر آشنایی با دوره MBA ندارید، این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید

این دوره به 2 روش حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. البته برخی مراکز این دوره را با ارسال DVD یا فایل‌های دانلودی برگزار می‌کنند که فاقد ارزش و صرفا جهت سودجویی از علاقه مخاطبان انجام می‌شود

شاید واژه MBA را زیاد شنیده باشید و بپرسید که دوره mba چیست؟ اما اجازه بدهید ابتدا شرایط حاکم بر فضای کسب و کار را مرور کنیم تا بهتر به اهمیت موضوع واقف شویم.

دنیای امروز کسب‌و کار خصوصا در ایران با تلاطم‌ها و فراز و فرودهای پرسرعتی روبرو است. این تحولات عبارتند از:

– جهانی شدن با حرکت از اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی با مفاهیم بی‌مرز بودن، منطقه‌ای شدن، برون‌سپاری و  تولید در مقیاس جهانی

–  داغ شدن ابزارهای فناوری اطلاعات

–  تحولات اساسی دنیای کار

–  ترویج دانش

–  نفوذ فزاینده مشتری

–  تغییر و آشوب در حال گسترش

–  مفهوم جدید برند

این تحولات دنیای کسب‌و کار را با ابهامات اساسی روبرو کرده و اجازه نمی‌دهد تا بتوانیم به روال گذشته کسب‌وکارهای خودمان را اداره کنیم یا در شغل خود پایدار بمانیم. ابهام‌های موجود در بخش‌های زیر شدیدا خودنمایی می‌کنند:

–  ابهام در خواست مشتری: مشتریان، دیگر دلیل واقعی خود را برای انتخاب یک کالا و خدمات نمی‌دانند.

– ابهام در تامین منابع: فراز و فرود غیرقابل پیش‌بینی ارز و رفتارهای نامتعارف تامین‌کنندگان باعث شده تا ما با نوعی عدم قطعیت، برنامه‌های خود را به پیش ببریم.

– ابهام در عملیات: شرایط به نحوی پیش می‌رود که عملا به سختی متوجه می‌شویم که فرایند درست برای موفقیت در بازار چیست.

همه این شرایط را گفتیم تا بدانیم رهبری کسب و کار در وضعیت موجود، چقدر سخت و وحشتناک است. بسیاری از این مشکلات در تمام کسب‌وکارهای جهان وجود دارد. هر روز با مسائلی روبرو هستیم که به مرور تمام انرژی ما و سازمان‌مان را هدر خواهد داد.

راه حل چیست؟

راه حل در کشف هوشمندی‌های موجود در رهبران، افزایش دانش و ارتقاء مهارت و تجربه رهبران و مدیران کسب‌و کار است. راه حل مشترکی که توسط شرکت‌ها و آکادمی‌ها ابداع شد، دوره‌ای کاملا متفاوت با عنوان «مدیریت عالی کسب‌وکار» یا Master of Business Administration بود که به اختصار MBA نامیده می‌شود.

MBA یک دوره مدیریتی نیست. بلکه چکیده کاربردی از تمام دانش‌ها و مهارت‌هایی است که یک مدیر ارشد کسب‌و کار باید داشته باشد. MBA این دانش‌ها و مهارت‌ها را در یک فضای چالشی و تعاملی در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

دوره MBA به دلیل کنار هم قرار گرفتن مدیران کسب‌و کارهای مختلف، استفاده از اساتیدی که دانش و تجربه واقعی را با هم دارند و نوع برگزاری کلاس‌ها، بسیار در دنیا با استقبال روبرو شده است.

شما از تمام موضوعات اصلی در کسب‌و کار که برای رهبری پیروزمندانه شما لازم است، دانش و مهارت اصلی را دریافت می‌کنید. این موضوع‌ها شامل موارد زیر هستند:

–  رهبری کسب‌و کار: یادگیری مراحل ایجاد تغییر و چرخش استراتژیک در سازمان، مقدمات مدیریت استراتژیک، ترازهای رهبری، عبور از مقاومت‌ها در برابر تغییر، فلت سازی و چابک کردن سازمان، مدیریت سازمان‌های نسل سوم، فرار از خرابکاری‌های بزرگ، ایجاد سازمان‌های فرکتال

–  بازاریابی: درک مفهوم بازاریابی، نحوه تقسیم بندی بازار، مدیریت بازار، مطالعه بازار، اصول ترویج، بازاریابی براساس اصول مدرن نسل سوم، توان نوشتن برنامه بازاریابی، بازاریابی بین‌المللی، بهره‌گیری از بازاریابی چند مرحله‌ای، طراحی استراتژی‌های رقابتی

– مدیریت استراتژیک: یادگیری روش ایجاد ساختار ذهنی متفاوت برای استفاده بهینه از منابع، ارتقاء توان درک محیط کسب‌و کار و کشف فرصت‌ها، تحلیل بازار و رقبا و خلق مزیت رقابتی، تفکر استراتژیک، برنامه‌ریزی استراتژیک و مدل‌های تبدیل تفکر به برنامه

– مدیریت منابع انسانی: چگونگی استخدام نیروهای مناسب برای سازمان، افزایش مهارت‌ها و کشف توانمندی‌های اصلی کارکنان، توسعه هم‌افزایی کارکنان، افزایش سطح انسانی کارکنان، متحدسازی کارکنان در جهت دستیابی به اهداف

– فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی: یادگیری مبانی کسب‌و کار در اینترنت، نحوه پیاده‌سازی کسب‌و کار اینترنتی، استراتژی‌ها و برنامه‌های اجرایی در فضای کسب‌و کار اینترنتی، بازاریابی در فضای اینترنتی، کار با شبکه‌های اجتماعی، رقابت در کسب‌و کارهای اینترنتی

– توانمندی‌های مدیریتی در سخنرانی و مذاکره: افزایش توانمندی‌های شرکت‌کنندگان در سخنرانی‌های موثر کوتاه و طولانی، موفقیت در مذاکرات رسمی و غیر رسمی

– مدیریت عملیات: یادگیری استراتژی‌های عملیاتی در محیط جهانی، مدیریت زنجیره تامین و Just in Time & Learn Operation

– مدیریت پروژه: مدیریت یکپارچه، مدیریت دورنما، زمان، هزینه و کیفیت پروژه، مدیریت منابع انسانی پروژه، مدیریت ارتباطات، ریسک و ذی‌نفعان پروژه

– مدیریت نوآوری در خلق محصول: درک دقیق مسیرهای رهبری نوآوری برای خلق محصول ناب، اصول خلق محصول ناب در کلاس جهانی، استراتژی‌های خلق محصول ناب، چرخه خلق محصول و ایجاد مزیت رقابتی، تبدیل ایده به محصول ناب، ایجاد جریان تحول توسط محصول در بازار جهانی

– مدیریت مالی و اقتصادی: در مفاهیم لازم در مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی، اصول حسابداری برای مدیران

تفاوت آموزش دوره‌های مدیریتی با دوره mba چیست؟

دوره‌های مدیریتی فقط روی یک موضوع تمرکز عمیق دارند، اما دوره MBA بر موضوع‌های متعددی تمرکز اجرایی دارند.

دوره‌های مدیریتی بیشتر به محتوای ارائه شده توسط مدرس دوره متکی هستند، اما دوره MBA یک دوره چالشی، تعامل محور است و مدرس دوره بیشتر نقش پیش برنده بحث را بر عهده دارد.

برای شرکت در دوره‌های مدیریتی شما لازم نیست حتما سابقه کاری داشته باشید، اما برای موفقیت در دوره MBA شما حتما باید تجربه کاری داشته باشید تا مباحث برای شما مفهوم داشته باشد.

دوره‌های مدیریتی بیشتر بر افزایش دانش شما متمرکز هستند، اما دوره MBA توانایی شما در حل مسائل اساسی سازمان ارتقاء می‌دهد.

اخیرا روشی به نام MBA Challenge به دوره‌های MBA اضافه شده که باعث قرار گرفتن دانشجویان در یک فضای واقعی برای پیاده‌سازی اصول آموخته شده، می‌شود و راندمان دوره را بالا می‌برد.

پس مجددا می‌پرسیم دوره mba چیست؟

دوره MBA در واقع یادگیری روش‌های حل مسایل جدی کسب و کار متناسب با نیاز روز، برای رهبران است.

دوره MBA برای چه کسانی مناسب است؟

– مدیران عامل

– کارآفرین‌ها

– مدیران ارشد سازمان

البته همه می‌توانند دوره MBA ثبت نام کنند. اما در این دوره مفاهیمی ارائه می‌شود که درک مناسب آنها نیازمند داشتن میزانی از تجربه کاری و تراز شغلی در دانشجو است. وقتی دانشجوی MBA هیچ تجربه‌ای در برخورد با بحران‌های کاری نداشته باشد، یا مثلا با مسایل مالی سازمان ارتباطی نداشته باشد، طبیعی است که مفاهیم ارائه شده در دوره MBA نمی‌تواند برای او موثر باشد.

دوره MBA در کجاها برگزار می‌شود؟

– دانشگاه‌ها

– مدارس حرفه‌ای کسب‌و کار با مجوز سازمان فنی و حرفه‌ای کشور

– موسسات آموزش عالی آزاد با مجوز وزارت علوم

دوره MBA چقدر طول می‌کشد؟

دوره‌های MBA از شش ماه تا دو سال برگزار می‌شوند. اصلا دوره دو ساله در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. آکادمی‌ها و موسسات آموزش عالی این دوره را در یک سال برگزار می‌کنند. اما گاهی به دلیل نیاز گروه‌های خاص مخاطبین ممکن است این دوره‌ها به صورت فشرده حدود شش ماهه برگزار می‌شود.

MBA به چند روش اصلی برگزار می‌شود؟

این دوره به دو روش شرکت در کلاس‌های حضوری و حضور در دوره آنلاین MBA برگزار می‌شود. البته برخی مراکز این دوره را با ارسال DVD یا فایل‌های دانلودی برگزار می‌کنند که فاقد ارزش و صرفا جهت سودجویی از علاقه مخاطبان انجام می‌شود.

دوره MBA به لحاظ تحصیلی در چه سطحی قرار دارد؟

دوره MBA به لحاظ علمی در سطح کارشناسی ارشد است، اگر این دوره در دانشگاه و به عنوان دوره رسمی تحصیلی برگزار شود، مدرک آن دقیقا در جایگاه کارشناسی ارشد قرار دارد.

اما اگر این دوره به  صورت حرفه‌ای و در مراکز غیر دانشگاهی برگزار شود، این مدرک معادل کارشناسی ارشد و یک گواهینامه حرفه‌ای است. لذا فقط می‌توان با آن به دوره‌های DBA حرفه‌ای وارد شد.

اعتبار گواهینامه و مدرک MBA چگونه است؟

چنانچه سازمان برگزارکننده دوره دارای مجوزهای لازم از یک کشور باشد، مدارک این دوره در آن محدوده جغرافیایی دارای اعتبار است. اما تصمیمات و قوانین داخلی شرکتی که شما مدارک را به آنها تحویل می‌دهید نیز می‌تواند تاثیر گذار باشد.

ملاک اعتبار مدارک خارجی mba چیست ؟

اگر مدارک خارجی به تایید دولت آن کشور، وزارت خارجه آن کشور، سفارت آن کشور در کشور شما و وزارت خارجه کشور شما برسند، این مدارک اعتبار دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی مجازی ایرانیان

آکادمی مجازی ایرانیان، به عنوان اولین مرکز رسمی آموزش مجازی فنی و حرفه ای ایران، بخشی از برنامه جهانی گسترش دانش در کشورهای در حال توسعه، برای همیشگی نمودن فرایند انتقال دانش است. در سال 88 این مدل کسب و کار آکادمی مجازی ایرانیان را از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنده عنوان کار آفرین برگزیده ملی کرد. نشان عالی مدیر سال و مدیر موفق ملی در عرصه جهان اسلام، عناوین مهم دیگر آکادمی هستند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]