اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970231296578404

در خرداد ماه به کدام مناطق ایران سفر کنیم؟

کد: 13970231296578404

https://goo.gl/RhMuZT

، تهران , (اخبار رسمی): در این مطلب بهترین مناطق ایران برای سفر در خرداد را به شما معرفی کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

در خرداد ماه به کدام مناطق ایران سفر کنیم؟
ییلاقات ماسال

سوباتان روستایی ییلاقی و بسیار زیبا است که در غرب استان گیلان در نزدیکی تالش قرار گرفته است

برای بسیاری از کسانی که در تعطیلات نوروز امکان سفر رفتن را نداشتند، اردیبهشت و خرداد ماه‌هایی هستند که قصد برنامه‌ریزی سفر به سرشان می‌زند. خرداد، آخرین ماه از فصل بهار است و هوا رفته رفته روی به گرمی می‌رود. حیف نیست که از روزهای آخر بهار استفاده نکنیم و به مسافرت نرویم؟

با توجه به تعطیلات طلائی پیش رو در خرداد ماه، بسیاری از مردم در حال برنامه‌ریزی و آماده‌سازی خود برای سفری مفرح به مناطق مختلف کشور هستند. بنابراین اگر هنوز مقصد خود را انتخاب نکرده‌اید و به دنبال بهترین مناطق ایران برای سفر در خرداد ماه می‌گردید، در اینجا 4 پیشنهاد اشاره می‌شود.

ییلاق سوباتان

یکی از پیشنهادهای جذاب ما به شما سفر به ییلاق سوباتان است. سوباتان روستایی ییلاقی و بسیار زیبا است که در غرب استان گیلان در نزدیکی تالش قرار گرفته است. سوباتان برای کسانی که قصد فرار از گرما در فصل تابستان را دارند، گزینه مناسبی است. این روستا حدود ۱۹۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، به همین دلیل در خرداد ماه دارای آب‌وهوایی بسیار مطلوب و خنک است. اگر کمی خوش شانس باشید، دشت‌های وسیعی را خواهید یافت که با شقایق‌ها و دیگر گل‌های وحشی فرش شده‌اند.

در ییلاق سوباتان بهترین مناظر بهاری را خواهید دید. مناظر دشت‌هایی که در میانشان کلبه‌های چوبی نمایان است و اسب‌های وحشی در گوشه و کنار آن‌ها می چرند.

ییلاقات ماسال

از استان سرسبز گیلان، پیشنهاد دیگری هم است. ییلاقات ماسال یکی از زیباترین مناطق این استان است، ناحیه‌ای مرتفع و کوهپایه‌ای بر فراز ابرها. احتمالا عکس‌های ماسال را زیاد دیده باشید، عکس‌هایی که از بلندای مراتع سرسبز و کوه‌هایی بلند که بر فراز ابرها یا به اصطلاح اقیانوس ابر قرار گرفته‌اند، گرفته شده است. ییلاق اولسبلنگاه، منطقه‌ای است که اکثر گردشگران به آن سفر کرده و از زیبایی‌های ناتمام آن لذت می‌برند. در اولسبلنگاه تمامی امکانات فراهم شده است. در اینجا هم رستوران وجود دارد، هم هتل وجود دارد و هم کلبه‌هایی چوبی در میان جنگل برای اقامت.

لرستان

یکی از بهترین مناطق ایران برای سفر در خرداد ماه، استان لرستان است چرا که در این ماه طبیعت این استان طراوت و زیبایی خاصی پیدا می‌کند. استان لرستان با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار، در فصول بهار و تابستان پذیرای خیل عظیمی از گردشگران می‌شود. در سفر بهاره خود به استان لرستان می‌توانید از جاذبه‌هایی نظیر آبشار زیبای بیشه، قلعه تاریخی فلک‌الافلاک، تنگه شیرز، دریاچه گهر، دشت لاله‌های واژگون الیگودرز، منار آجری، آبشار نوژیان و … دیدن کنید.

لرستان منطقه‌ای خوش آب و هوا و چهار فصل است، که با مساحت تقریبی ۲۸٫۲۹۴ کیلومتر مربع در غرب کشور قرار گرفته است.

کرمانشاه

خرداد ماه یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به کرمانشاه است. چرا که در این ماه آب و هوای این منطقه بسیار دلچسب و معتدل می‌شود و طبیعت آن، هنوز طراوت و شادابی بهاری خود را حفظ می‌کند. از هر نظر که بنگری، کرمانشاه مقصد خوبی برای سفر کردن است. علاوه بر آثار تاریخی و ارزشمندی که نامشان نه تنها در ایران، بلکه در دنیا سر زبان‌ها است، طبیعت زیبا همراه با چشم‌اندازهای حیرت انگیز آن، کرمانشاه را به یکی از بهترین قطب‌های گردشگری غرب کشور تبدیل کرده است.

کرمانشاه از استان‌های غربی کشور است که طبق سرشماری سال ۹۵ جمعیتی حدود ۱۹۵۲۴۳۴ نفر در آن زندگی می‌کنند. شهر کرمانشاه بزرگترین شهر این استان و همچنین بزرگترین شهر کردنشین کشور است. بیشتر مردم این شهر کرد زبان هستند و در کنار آن، برخی گویش‌های لری و زبان فارسی هم صحبت می‌شود.

محوطه تاریخی طاق بستان، بیستون، گور دخمه دکان داوود، گور دخمه اسحاق‌وند، گور دخمه صحنه، معبد آناهیتا، طاق شیرین و … از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی این استان هستند و سراب صحنه، غار قوری قلعه، غار پراو و پارک کوهستان از جمله جاذبه‌های طبیعی آن. استان کرمانشاه با داشتن این حجم از جاذبه، به عنوان یکی از بهترین مناطق ایران برای سفر در خرداد شناخته می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت 1اشاره

سایت نیازمندی های 1اشاره با هدف ایجاد سامانه ای جهت کسب و کار برای صاحبان مشاغل، صنایع و افراد مستقل که قصد تبلیغ محصولات و یا خدمات خود را از طریق فضای مجازی دارند ایجاد شده است. خدمات این وب سایت، در واقع برقراری ارتباطی سالم و بدون واسطه میان متقاضیان آگهی و عرضه کنندگان کالا و خدمات می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی