اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970231296678857

چرا ثبت استارتاپ در ایران به عنوان یکی از اولویت‌ها اهمیت دارد؟

کد: 13970231296678857

https://goo.gl/B5TZF8

، تهران , (اخبار رسمی): این روزها در کشور ما کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، در مراحل مختلفی از استارتاپ در حال فعالیت هستند. یکی از سوالات متداول مطرح شده از سوی این استارتاپ‌ها با موسسه ثبت ثمین، اهمیت ثبت شرکت استارتاپ و یا ثبت برند استارتاپ بوده است. بنابراین به جا است که قدری مفصل‌تر در این‌باره توضیح دهیم.

چرا ثبت استارتاپ در ایران به عنوان یکی از اولویت‌ها اهمیت دارد؟
چرا ثبت استارتاپ در ایران به عنوان یکی از اولویت‌ها اهمیت دارد؟

با ثبت برند استارتاپی، مشتریان به راحتی می‌توانند محصولات اصیل یا اصطلاحا اورجینال را از انواع تقلبی آن تشخیص دهند و به شما امکان پیگیری‌های قانونی در صورت سوء استفاده‌های احتمالی را می‌دهد

ثبت استارتاپ، کاغذبازی است یا یک ضرورت کاربردی؟

وقتی با افراد در مورد ثبت شرکت و ثبت برند صحبت می‌کنیم، گاهی اوقات پیش آمده است که ذهنیت آن‌ها از این موضوع تعدادی اسناد و مدارک و پرونده‌ی غیرمفید و مقداری سرمایه‌گذاری غیرضروری و اضافه است. اما واقعیت چیست؟ در دنیای امروز کسب و کار همه چیز به شهرت بستگی دارد و به همین جهت نام کسب و‌ کار یک دارایی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود؛ چرا که مشتریان قدیمی به کمک همین نام شما را به یاد می‌آورند و دوباره پیدا می‌کنند و مشتریان جدید نیز با همین نام با شما آشنا می‌شوند. بنابراین ضروری است که ابتدا شرکت استارتاپی خود را ثبت کنید و علاوه بر آن از ثبت برند استارتاپ نیز غافل نباشید.

اگر نام تجاری استارتاپ خود را ثبت نکنیم چه می‌شود؟

اگر نام شما ثبت نشده باشد، کسب‌و‌کارهای دیگر می‌توانند نام را کپی و از آن سوءاستفاده کنند. تصور کنید اگر شخص دیگری از نام شرکت شما برای فروش یک محصول یا خدمات استفاده کند، این نه تنها روی فروش شما اثر می‌گذارد، بلکه شهرتتان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. همچنین این امر باعث ایجاد سردرگمی در میان مشتریان شما نیز می‌شود و مورد اطمینان بودن شما را زیر سوال می‌برد.

ضرورت ثبت شرکت استارتاپی

علاوه‌ بر موارد عنوان شده، در بسیاری از امور جاری مربوط به کسب‌و‌کارهای در حال رشد یا همان استارتاپ‌ها نیز وجود دارد که برای انجام آن‌ها وجود یک شرکت و نام تجاری ثبت‌شده لازم و ضروری است. مانند:

باز کردن یک حساب بانکی برای کسب و کار؛

هنگام درخواست وام و کمک‌های مالی معمولا اولین موردی که وام‌دهندگان و سرمایه‌گذاران جویا می‌شوند، جزئیات مربوط به ثبت قانونی کسب و کار است؛

برای استخدام کارمندان تمام وقت و پرداخت حقوق به آن‌ها طبق قوانین اداره‌ی کار، همچنین بهره‌مندی از خدمات بیمه باید یک کسب‌وکار ثبت شده داشته باشید؛

ثبت علامت تجاری توسط استارتاپ‌ها

ثبت علامت تجاری از دیگر مواردی است که خوب است استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای نوپا به آن توجه لازم را داشته باشند. در اینجا فهرست‌وار برخی مزایای ثبت علامت تجاری را بیان می‌کنیم:

مشتریان به راحتی می‌توانند محصولات اصیل یا اصطلاحا اورجینال را از انواع تقلبی آن تشخیص دهند؛

پیشگیری از تخرب نام تجاری شما؛

امکان پیگیری‌های قانونی در صورت سوء استفاده‌های احتمالی؛

مزایای ثبت قانونی  استارتاپ

حمایت مراجع قانونی از شما

اخذ مجوز برای شرکت استارتاپی، به محافظت از شما، کارمندان و مشتریانتان کمک می‌کند. چرا که داشتن مجوز صحیح، این اطمینان را برای شما فراهم می‌کند که در صورت بروز هرگونه اختلاف یا مشکلی خواهید توانست از طریق مراجع قانونی پیگیر باشید. نکته‌ی دیگر این‌که اگر به هر دلیلی فردی از شما شکایت کند، در صورت داشتن مجوز، مراجع قانونی از طریق شرکت پیگیر ماجرا خواهند شد و حریم خانه و خانواده‌ی شما از کارتان مجزا خواهد بود.

حفاظت از کارمندان و مشتریان شما

در صورت داشتن مجوز، مشتریان و کارمندان شما نیز هنگام استفاده از خدماتتان و یا کار با شما احساس امنیت لازم را خواهند داشت. ضمن این که بازرسی‌ها و بررسی‌های مورد نیاز به صورت سالانه از کسب‌وکار شما، که حالا دیگر ثبت شده است صورت خواهد گرفت و این خصوصا برای کسب‌وکارهایی که با سلامت مردم در ارتباط است (مثل تولیدات خوراکی و یا خدمات آرایشی و بهداشتی) اهمیت زیادی دارد و می‌تواند از آسیب‌های احتمالی پیشگیری کند.

مورد اعتماد بودن

مشتریان بیشتر به  شرکت‌هایی اعتماد می‌کنند که مجوز دارند. شما ممکن است ملزم به کسب مجوز خاصی برای فعالیت خاص خود نباشید، اما ثبت شرکت ثابت می‌کند که شرکت شما قابل اعتماد و پایدار است و این به موفقیت شرکتتان کمک خواهد کرد.

بنابراین در مجموع می‌توان گفت که هرچند ممکن است ثبت شرکت و نام تجاری مستلزم صرف وقت و هزینه باشد، اما در واقع یک سرمایه‌گذاری و پشتوانه محسوب شده و شما را از مزایای بعدی آن بهره‌مند خواهد کرد. برای این منظور ما در موسسه‌ی ثبت ثمین با چندین سال سابقه‌ی فعالیت در این زمینه آماده‌ی ارائه‌ی مشاوره و خدمات لازم هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت ثمین

شرکت ثبت ثمین فعالیت خود را در سال 1380 آغاز نمود و در این مسیر با حضور و پشتوانه نیروهای فعال و حرفه‌ ای به فعالیت خود ادامه می دهد…

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]