اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980631406298857

سیر تا پیاز ثبت برند

کد: 13980631406298857

http://bit.ly/2mLBB6s

، تهران , (اخبار رسمی): هر فعال اقتصادی برای محصولات یا خدمات خود باید نامی را به عنوان برند خود انتخاب کند تا مشتریان بتوانند خدمات را از رقبا متمایز کنند. اولین گام قبل از شروع هر فعالیت، انتخاب نام تجاری و ثبت آن برای جلوگیری از کپی‌برداری سایران است.

سیر تا پیاز ثبت برند
سیر تا پیاز ثبت برند

مراحل ثبت برند و علامت تجاری 

ثبت برند امروزه از اهمیت به سزایی برخوردار است و به دلیل پیچیدگی‌های خاصی که مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری دارد و به منظور آگاهی هر چه بیشتر متقاضیان، در این نوشته به صورت کاملا ساده و و جامع ، مراحل ثبت برند و علامت تجاری را شرح داده شده است و پس از آن به مسائلی مانند مدارک مورد نیاز ثبت برند و زمانی که به طول می‌انجامد تا برند به ثبت برسد و همچنین هزینه ثبت برند پرداخته می‌شود.

چرا نحوه ثبت برند از اهمیت زیادی برخوردار است؟

ثبت برند و ثبت علامت تجاری از خدمات پر متقاضی و مهمی است که توسط اداره مالکیت معنوی ارائه می‌شود و از آنجائی که این اداره فقط در شهر تهران است، تمامی اظهارنامه‌های ثبت علامت تجاری که در سامانه اینترنتی این اداره ثبت می‌شود، توسط کارشناسان مربوطه بررسی و اعلام نتیجه می‌شود.

به دلیل آنکه هر روز تعداد زیادی اظهارنامه ثبت برند به این اداره ارسال می‌شود و از طرفی تعداد کارشناسان اداره مالکیت معنوی محدود است، طبیعتا صف‌های طولانی بررسی اظهارنامه‌های ثبت علامت تجاری دیده می‌شود و گاهی مشاهده می‌شود که بررسی این اظهارنامه‌ها توسط کارشناسان چند ماه به طول می‌انجامد که اگر در هنگام  ارسال اظهارنامه  دقت لازم نشود یا موارد قانونی رعایت نشود، شخص با اخطار رفع نقص یا اخطار رد اظهارنامه مواجه می‌شود که این امر موجب تلف شدن وقت و هزینه او می‌شود.

مراحل ابتدایی ثبت برند و ثبت علامت تجاری

اولین گام از مراحل ثبت برند انتخاب یک نام مناسب یا شکل و تصویر زیبا و یا ترکیبی از هر دو است.

در مرحله بعدی باید استعلام گرفته شود که نام و یا لوگوی انتخابی از قبل به ثبت رسیده است یا خیر؟ که در صورت وجود شباهت با برندهای ثبت شده اظهارنامه رد خواهد شد. توصیه می‌شود این مرحله از مراحل ثبت برند کاملاً جدی گرفته شود.

برای استعلام برند قبل از ثبت به صورت کاملاً رایگان و سریع و بدون نیاز به داشتن تجربه و دانشی خاص، برند مورد تقاضای خود را در طبقه مورد نظر باید استعلام کرد و چنانچه «عین و یا شبیه» برند مورد نظر قبلاً برندی ثبت نشده بود آنگاه با خیالی آسوده می‌توان مراحل ثبت برند را آغاز کرد.

سومین مرحله از مراحل ثبت برند فراهم کردن مدارک مورد نیاز آن است که در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شرح داده می‌شود.

مرحله بعد ایجاد حساب کاربری برای شخص یا شرکت متقاضی است که باید متقاضی با مراجعه به دفتر اسناد رسمی حساب کاربری را تایید کند. پس از آنکه حساب کاربری مورد تایید قرار گرفت ارسال اظهارنامه علامت تجاری مقدور می‌شود و بعد از ارسال اظهارنامه، پرونده از نظر قانونی توسط کارشناسان اداره مالکیت معنوی بررسی می‌شود.

هزینه ثبت برند چقدر است؟

با توجه به تعداد طبقه‌ای که برای ثبت برند انتخاب می‌شود و همچنین با لحاظ این موضوع که تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی و یا حقوقی را دارد، هزینه ثبت برند متغیر و متفاوت خواهد بود.

در ادامه هزینه ثبت برند برای شخص حقیقی و همچنین هزینه ثبت برند برای شخص حقوقی به صورت کامل مشخص شده است که با مشاهده آن می‌توان از هزینه‌های مربوطه به صورت دقیق مطلع شد.

ثبت اظهارنامه به ازاء یک طبقه برای شخص حقیقی معادل 200.000 و شخص حقوقی معادل 400.000 است و برای هر طبقه اضافی برای شخص حقیقی معادل 20.000 و شخص حقوقی معادل 40.000 است.

حق ثبت علامت به ازاء یک طبقه برای هر شخص حقیقی معادل 1.200.000 و شخص حقوقی معادل 2.400.000 است. برای حق ثبت هر طبقه اضافی نیز برای شخص حقیقی معادل 100.000 و شخص حقوقی 200.000 است.

حق ثبت تمدید دوره‌های ده ساله برای شخص حقیقی و شخص حقوقی معادل حق ثبت علامت است.

جریمه تاخیر در تمدید ثبت برای شخص حقیقی و شخص حقوقی معادل نصف حق ثبت علامت در نظر گرفته می‌شود.

هزینه استعلام برای انتقال، اجازه بهره برداری یا اعراض برای شخص حقیقی معادل 50.000 و شخص حقوقی معادل 100.000است.

حق ثبت انتقال قراردادی و قهری به ازاء هر طبقه (با هر تعداد کالا و خدمات) برای شخص حقیقی معادل 100.000و برای شخص حقوقی معادل 200.000 است.

حق ثبت انتقال برای هر طبقه اضافی برای شخص حقیقی معادل 50.000 و شخص حقوقی 100.000 است.

حق ثبت مجوز بهره برداری یا فسخ و خاتمه آن به ازاء یک طبقه (با هر تعداد کالا و خدمات) برای شخص حقیقی معادل 100.000 و شخص حقوقی معادل 200.000 است.

حق ثبت اجازه بهره برداری یا فسخ و خاتمه آن به ازای هر طبقه اضافی برای شخص حقیقی معادل 50.000 و شخص حقوقی معادل 100.000 است.

هزینه هر بار اصلاح اظهارنامه و ضمائم آن برای شخص حقیقی معادل 50.000 و شخص حقوقی معادل 100.000 است.

حق ثبت انتقال اظهارنامه یا اجازه بهره برداری از آن شخص حقیقی معادل 50.000 و شخص حقوقی معادل 100.000 است.

حق ثبت تغییرات (غیر از انتقال مالکیت و اجازه بهره برداری) شخص حقیقی معادل 50.000 و شخص حقوقی 100.000است.

هزینه صدور گواهی المثنی برای شخص حقیقی معادل 100.000و شخص حقوقی معادل 200.000 است.

هزینه رونوشت مصدق برای شخص حقیقی معادل5000 و شخص حقوقی معادل10.000 است.

هزینه اخذ تاییدیه تسلیم اظهارنامه یا صدور گواهی نامه برای شخص حقیقی معادل 15.000 و شخص حقوقی معادل 30.000 است.

هزینه رسیدگی به اعتراض به رد ثبت برای شخص حقیقی معادل 500.000  و شخص حقوقی معادل 750.000 است.

هزینه رسیدگی به اعتراض به تقاضای ثبت برای شخص حقیقی معادل 1.500.000 و شخص حقوقی معادل 3.000.000 است.

ودیعه تسلیم دادخواست ابطال به دادگاه برای شخص حقیقی معادل 3.000.000 و برای شخص حقوقی معادل 4.500.000 است.

هزینه بررسی اظهارنامه ثبت بین المللی به عنوان اداره مبدا برای شخص حقیقی معادل 200.000 و برای شخص حقوقی 400.000 است.

برای ثبت برند چه مدارکی مورد نیاز است؟

با توجه به اینکه تصمیم به ثبت برند حقیقی است یا حقوقی و یا برند فارسی است یا لاتین مدارک مورد نیاز تغییر می‌کند.

الف) مدارک مورد نیاز ثبت برند برای شخص حقیقی:

۱- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی شخص یا اشخاص متقاضی ثبت برند

۲- کپی برابر اصل کارت بازرگانی شخص متقاضی (اگر برند مورد نظر لاتین باشد)

۳- کپی برابر اصل مجوز فعالیت (پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

ب) مدارک مورد نیاز ثبت برند برای شخص حقوقی:

۱- کپی روزنامه رسمی ثبت شرکت

۲- کپی آخرین روزنامه رسمی ثبت تغییرات شرکت (در صورت وجود)

۳- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی افرادی که در شرکت حق امضاء دارند

۴- کپی برابر اصل مجوز فعالیت (پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

۵- کپی کارت بازرگانی شرکت (اگر برند مورد نظر لاتین باشد)

مالک برند می‌تواند به صورت همزمان دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی باشند که در این صورت باید تعیین شود که هر کدام از اشخاص مذکور، مالک چند درصد از برند خواهند بود.

ثبت برند چقدر زمان می‌برد؟

هنگامی که اظهارنامه برند و علامت تجاری در سامانه ارسال می‌شود، در نوبت بررسی کارشناسان و همچنین رئیس اداره علائم تجاری قرار می‌گیرد و در واقع نوبت و این موضوع که چند نفر قبل از شخص در صف انتظار بررسی اظهارنامه هستند، تعیین کننده مدت زمان ثبت برند مورد نظر است.

اما در حالت کلی و به صورت میانگین، ثبت برند و ثبت علامت تجاری چیزی در حدود دو الی چهار ماه کاری زمان می‌برد.

چنانچه شخصی در مورد مراحل، مدارک مورد نیاز و هزینه ثبت برند نیاز به راهنمایی و مشاوره دارد می‌تواند از طریق تماس با شماره 02188941822 با کارشناسان موسسه مشاوره تخصصی رایگان داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت ثمین

شرکت ثبت ثمین فعالیت خود را در سال 1380 آغاز نمود و در این مسیر با حضور و پشتوانه نیروهای فعال و حرفه‌ ای به فعالیت خود ادامه می دهد…

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | حقوقی و قانون