اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970230296458857

چرا ثبت برند و علامت تجاری سرنوشت کسب‌وکار را تغییر می‌دهد؟

کد: 13970230296458857

https://goo.gl/dpoCGX

، تهران , (اخبار رسمی): حفاظت از برند و علامت تجاری به مانند مدیریت کسب‌وکار مهم و سرنوشت‌ساز است. اگر به تازگی در میدان کسب‌وکار قدم برداشته‌اید و یا پس از مدتی تلاش و کسب موفقیت درباره اهمیت ثبت برند و خطرات احتمالی ناشی از کپی و تصاحب علامت تجاری چیزهایی شنیده‌اید، خواندن این مطلب را توصیه می‌کنیم.

چرا ثبت برند و علامت تجاری سرنوشت کسب‌وکار را تغییر می‌دهد؟
چرا ثبت برند و علامت تجاری سرنوشت کسب‌وکار را تغییر می‌دهد؟

اثبات اینکه شما مالک برند هستید در زمانی‌که برند خود را به ثبت رسانده باشید باعث خواهد شد که نه تنها از اتهامات احتمالی مبرا شوید بلکه با طرح ادعا و شکایت فرد سودجو را متهم و خسارت خود را دریافت کنید

احتمالاً با سرچ کلمه حفاظت از برند به مقالاتی درباره اصول مراقبت از برند در مواقع تجاری و مدیریتی رسیده‌اید. از آنجایی که فعالیت موسسه ثبت ثمین ثبت برند و انجام مسائل حقوقی است بهتر می‌بینیم در حیطه مدیریتی وارد نشده و مسائلی که جنبه قانونی و حقوقی پیرامون برند و علامت تجاری است، بپردازیم.

داشتن یک برند معتبر می‌تواند محصولات و خدمات موجود یک شرکت را از رقبا متمایز و به شرکت‌ها کمک کند تا از حمایت‌های قانونی و جنبه‌های ویژه محصول شرکت خود محافظت کنند به عمل آورند.

برند به خریدار کمک می‌کند تا سازنده جنس و کمیت و کیفیت کالا را درک می کند و به این وسیله همواره همان کالایی را می خرد که علامت مورد نظر را دارد.

امروزه با ظهور فعالیت‌های اینترنتی و سهولت در ارائه خدمات مشابه و تبلیغات در فضاهای مجازی، محافظت از کسب‌وکار با ثبت برند و علامت تجاری از اهمیت خاصی برخوردار شده است و تجار حساسیت زیادی نسبت به حفاظت و صیانت از آن نشان می‌دهند.

ممکن است با خود بگویید که من مشتریانی دارم که سال‌ها است من را می‌شناسند و کیفیت کار من با سایرین قابل تشخیص است، چرا باید نگران باشم؟ پاسخ بسیار ساده است. اهمیت ثبت برند تنها در جهت توسعه بازار یا افزایش تعداد مشتریان نیست. یکی از نکات بسیار مهم در ثبت برند، محافظت از کسب‌وکار فعلی شما است.

در مواردی افراد با استفاده از عدم آگاهی کافی دارندگان کسب‌وکارها اقدام به ثبت قانونی نام و علامت تجاری آنها به نام خود می‌کنند. در این حالت دیگر ثبت شرکت، داشتن یک وب‌سایت یا هر دلیل دیگری برای مراجع قانونی مهم نیست، آن افراد می‌توانند در راستای حفاظت از علامت تجاری خود، هر آنچه در این سالها به دست آورده‌اید، از آنِ خود کنید.

متاسفانه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به اندازه کافی به ثبت برند خود اهمیت نمی‌دهند و همواره در معرض این خطر هستند که روزی مالکیت برند خود را از دست بدهند. در مورد ثبت اختراع و ثبت ایده نیز شرایط همین گونه است و عدم ثبت آنها، شرایط را برای سوءاستفاده‌ کلاهبرداران فراهم می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت ثمین

شرکت ثبت ثمین فعالیت خود را در سال 1380 آغاز نمود و در این مسیر با حضور و پشتوانه نیروهای فعال و حرفه‌ ای به فعالیت خود ادامه می دهد…

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار