اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970303297248876

جاهای دیدنی همدان در فصل بهار را بیشتر بشناسید

دیدنی‌های همدان در بهار

کد: 13970303297248876

https://goo.gl/zxgraE

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از شهرهایی که جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و مناسب برای سفری لذت‌بخش در فصل بهار است همدان است. همدان، قدیمی‌ترین شهر ایران و از آن دست شهرهایی است که در بهار هوای خوش و خنکی دارد. انگیزه‌های سفر به همدان چیست؟

دیدنی های همدان در بهار
غار علیصدر

همدان، قدیمی‌ترین شهر ایران و از آن دست شهرهاست که دربهار هوای خوش و خنکی دارد

همدان اولین پایتخت نخستین شاهنشاهی ایران یعنی مادها بوده و جدای از این وجود ده‌ها آرامگاه و جای تاریخی در این شهر ما را با یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران و دنیا روبه‌رو می‌کند. در این پست مهم‌ترین جاهای دیدنی همدان در بهار را معرفی کرده‌ایم. جاهایی که بدون دیدن آنها نباید همدان را ترک کرد.

غار علیصدر:

اسم همدان که می‌آید اگر اولین جا غار علیصدر نباشد حتما دومین یا سومین جایی که به ذهن‌ها متبادر می‌شود غار علیصدر است. غار علیصدر بزرگترین غار آبی دنیا است. چرا اسمش علیصدر است؟ اهالی روستا از این غار به عنوان مخزن و «سد» در زمان‌های گذشته استفاده می‌شد و در شناسنامه اهالی اسم غار علی سد است و از این رو نام آن از سال ۱۳۵۰ علیصدر گذاشته شد.

آرامگاه بوعلی سینا:

آوازه ابوعلی سینا، طبیب، عارف و شاعر ایرانی در جهان پیچیده و آرامگاهش در میدانی به همین نام، یکی از جاذبه های گردشگری همدان است. برج آن، الهام گرفته از برج گنبد قابوس، باغچه‌ها متاثر از باغ های ایرانی، آب نماهای الهام گرفته از حوض خانه‌های سنتی و نمائی با روکاری سنگ های حجیم و خارا که با سنگ گرانیت کوه الوند آراسته شده، یکی از قشنگترین آرامگاه‌ها را پیش رویمان قرار می‌دهد. آرامگاه بوعلی سینا یادگار دوره قاجار است. تالار جنوبی آرامگاه محل نگهداری سکه، سفال، برنز و سایر اشیاء کشف شده مربوط به هزاره‌های قبل از میلاد و دوران اسلامی است و تالار شمالی به نگهداری ۸۰۰۰ جلد کتاب خطی و چاپی نفیس ایرانی و خارجی اختصاص دارد.

حمام تاریخی قلعه:

یکی از دیدنی‌های همدان حمام قلعه است. حمامی در ۱۵۰۰ متر که حال تبدیل به موزه شده و در بازسازی آن سعی شده دوران گذشته پیش چشم بیننده زنده شود. حمام قلعه از دو بخش سرد و گرم تشکیل شده است که ورودی هشتی-شکل دارد. بعد از عبور از هشتی، ابتدا حمام سرد و سپس حمام گرم قرار گرفته . بعد از بازسازی سال ۱۳۸۷ حمام تغییر کاربری پیدا کرد و امروز به عنوان موزه مردم شناسی همدان، شناخته می‌شود. داخل حمام هم سفره‌خانه سنتی راه‌اندازی شده که گروه‌های موسیقی بعضی وقت‌ها می‌آیند و در آن برنامه اجرا می‌کنند.

اگر علاقه‌مند شدید بقیه جاهای دیدنی همدان را ببینید لطفا به بزرگترین پایگاه معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران مراجعه کنید. برای ورود به این سایت کافی است روی لینک آن seeiran.ir کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سیری در ایران

سایت سیری در ایران بزرگترین و کاملترین وبسایت معرفی جاذبه های گردشگری ایران است. این وبسایت با فعالیت 6 ساله خود توانسته بیش از 20 هزار جاذبه گردشگری و جاهای دیدنی ایران را به کاربران به صورت رایگان معرفی کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]